Ολοένα και περισσότεροι είναι οι επιτήδειοι που προσπαθούν να βάλουν «χέρι» στις καταθέσεις μας, με τους ειδικούς να τονίζουν ότι υπάρχουν κάποιοι τρόποι για να τους κλείσουμε το δρόμο.
Το «phishing» όχι μόνο συνεχίζεται, αλλά εξελίσσεται, και οι αρμόδιες Αρχές συνιστούν προσοχή.
Η Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας δίνει εννέα χρήσιμες συμβουλές ώστε να παραμείνουμε ασφαλείς:
1. Δεν θα πρέπει ποτέ να δίνετε τα προσωπικά στοιχεία (π.χ. κωδικούς e-banking, αριθμούς/PIN καρτών, κωδικούς πρόσβασης, όνομα χρήστη) σε υποτιθέμενους διαμεσολαβητές, νομικά γραφεία, λογιστές ή άλλους επιτήδειους για δήθεν εξυπηρέτηση (π.χ. σε θέματα κρατικής επιδότησης, Power/Fuel/Τουρισμός για Όλους ή άλλες περιπτώσεις όπως ενοικίαση δωματίων κ.λπ.).
2. Θα πρέπει να πραγματοποιείτε πρόσβαση μέσω της επίσημης ιστοσελίδας του φορέα, του οργανισμού ή της τράπεζας ή μέσω της εφαρμογής στο κινητό σας (app) και όχι μέσω συνδέσμων από κάποιο μήνυμα ή e-mail που λάβατε, μηχανές αναζήτησης ή άλλες ιστοσελίδες.
3. Αν λάβατε κάποιο ύποπτο e-mail, προτού ενεργήσετε, θα πρέπει να επικοινωνήσετε με τους συνεργάτες σας ή με τον υποτιθέμενο αποστολέα για να ελέγξετε την αυθεντικότητά του.
4. Θα πρέπει να ελέγχετε προσεκτικά τη διεύθυνση του αποστολέα. Τα μηνύματα τύπου «phishing» έχουν συχνά διευθύνσεις αποστολέα που δεν έχουν σχέση με αυτόν που υποτίθεται ότι τα στέλνει.
5. Θα πρέπει να εξετάζετε το είδος των πληροφοριών που σας ζητούνται. Ακόμη και αν το μήνυμα που λάβατε φαίνεται αυθεντικό, είναι απίθανο κάποιος φορέας, τράπεζα ή εταιρία να επικοινωνήσει μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για να σας ζητήσει προσωπικά στοιχεία, στοιχεία τραπεζικής ή πιστωτικής κάρτας ή άλλα προσωπικά ή ευαίσθητα δεδομένα.
6. Θα πρέπει να είστε επιφυλακτικοί εάν το μήνυμα δημιουργεί μια αίσθηση επείγοντος. Οι επιτιθέμενοι προσπαθούν συχνά να ασκήσουν πίεση χρησιμοποιώντας αυτήν την τακτική.
7. Θα πρέπει επίσης να είστε επιφυλακτικοί με μηνύματα επιστροφής φόρου ή χορήγησης επιδομάτων.
8. Είναι αποτελεσματικός ένας ενδελεχής έλεγχος γραμματικής και ορθογραφίας, καθώς τα τυπογραφικά λάθη και η κακή γραμματική είναι συχνά χαρακτηριστικά των μηνυμάτων τύπου «phishing».
9. Υπάρχουν αρκετές λύσεις ασφάλειας και αντιμετώπισης κακόβουλου λογισμικού (antispamming) που περιλαμβάνουν λειτουργίες αναγνώρισης και απόρριψης κακόβουλων μηνυμάτων.