Το υπουργείο Υποδομών κατέληξε σε συμφωνία με τους παραχωρησιούχους των οδικών αξόνων για τις αυξήσεις στα διόδια από 1η Ιανουαρίου του 2024.
Μάλιστα, οι αυξήσεις θα γίνουν σε τρεις δόσεις και θα είναι ετήσιες για τα επόμενα τρία χρόνια.
Η συνάντηση έγινε μεταξύ του υπουργείου και των παραχωρησιούχων. Σημειώνεται ότι τον περασμένο Σεπτέμβριο, οι εταιρείες που διαχειρίζονται τους αυτοκινητόδρομους είχαν εμφανιστεί αδιάλλακτες προσδοκώντας αυξήσεις της τάξης του 14%. Οι αυξήσεις αποσύρθηκαν, προσωρινά, λόγω της θεομηνίας στη Θεσσαλία.
Το υπουργείο απέφυγε να ανακοινώσει κάτι για τη συνάντηση, ενώ «σιγή ασυρμάτου» τηρούν επί του παρόντος και οι εταιρείες παραχώρησης.
Ποιες αυξήσεις έρχονται στα διόδια
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι αυξήσεις θα επιμεριστούν σε 3 έτη, με κούρεμα της ονομαστικής αύξησης του 2023 στο 10%. Η πρώτη αύξηση θα τεθεί σε ισχύ από αρχές του νέου έτους και μένει να ανακοινωθεί το πώς θα επιμεριστεί.
Ένα σενάριο θέλει την ετήσια αναπροσαρμογή στο 6%, στην οποία ενδέχεται να ενσωματωθεί και η αύξηση του πληθωρισμού 1,6% που αφορά στην προβλεπόμενη τιμαριθμική αναπροσαρμογή διοδίων του 2024. Από 2% συν τον πληθωρισμό κάθε έτους, θα διαμορφωθεί η αύξηση των διοδίων, που θα επωμιστούν οι χρήστες για τα επόμενα έτη, 2025 και 2026.
Η κατανομή, πάντως, δεν αποκλείεται να διαφοροποιηθεί. Τα ποσά θα οριστικοποιηθούν με τις στρογγυλοποιήσεις που θα κάνουν οι εταιρείες ανά Σταθμό και Κατηγορία Οχήματος, με βάση όσα ορίζει κάθε σύμβαση και θα ανακοινώσουν τις επόμενες μέρες στο υπουργείο.
Όπως προβλέπουν οι συμβάσεις παραχώρησης, η τιμαριθμική αναπροσαρμογή των Τελών Διέλευσης γίνεται για κάθε έτος βάσει του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του Σεπτεμβρίου του προηγούμενου έτους. Αυτό είναι δηλαδή το ανώτατο περιθώριο της αύξησης.
Τις αυξήσεις ανά κατηγορία οχήματος θα ανακοινώσουν αναλυτικά οι παραχωρησιούχοι μετά τα μέσα Δεκεμβρίου, προκειμένου να ισχύσουν από την 1η Ιανουαρίου 2024.
Επίσης, ένα θέμα που, κατά πληροφορίες, κλείνει με τη συμφωνία που κυοφορείται με το υπουργείο είναι η διεκδίκηση από την πλευρά των εταιρειών που διαχειρίζονται τους αυτοκινητόδρομους (Ολυμπία Οδό, Αττική Οδό, Ιόνια Οδό, Νέα Οδό, Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, Μορέα), των απωλειών από τις αυξήσεις που δεν πραγματοποίησαν το 2023.
Σε όρους πραγματικών διελεύσεων είχαν εκτιμηθεί στα 40-45 εκατ. ευρώ. Αναμένονται οι επίσημες ανακοινώσεις.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.