Oι δικαιούχοι του προγράμματος «Τουρισμός για όλους» για το 2024 πρόκειται να πάρουν το voucher σε μορφή ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, επομένως πρέπει να έχουν πρόσβαση σε κινητό με λειτουργία NFC για την εξαργύρωση της επιταγής.
Οι 107.204 δικαιούχοι που κληρώθηκαν στο πρόγραμμα, θα μπορούν να εξαργυρώσουν το ποσό των 200, 300 ή 400 ευρώ σε ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια και τουριστικά καταλύματα, μεταξύ άλλων, ωστόσο βασική προϋπόθεση είναι να έχουν ενεργοποιήσει την άυλη ψηφιακή κάρτα στο κινητό τους.
Μάλιστα, αν το κινητό τηλέφωνο τους δεν υποστηρίζει την τεχνολογία NFC (άυλη συναλλαγή) δεν θα μπορέσουν να εξαργυρώσουν το ποσό που δικαιούνται.
Σημειώνεται πως οι ψηφιακές χρεωστικές κάρτες του Προγράμματος λήγουν αυτομάτως στις 31/12/2024.
Πώς θα λάβετε την ψηφιακή κάρτα
Μετά την ολοκλήρωση της κλήρωσης και της δημοσίευσης του Οριστικού Πίνακα Δικαιούχων, η Κοινωνία της Πληροφορίας ΜΑΕ διαβιβάζει στο πιστωτικό ίδρυμα ή τον χρηματοπιστωτικό οργανισμό τα στοιχεία του δικαιούχου και ειδικότερα το όνομα, το επώνυμο, τον ΑΦΜ, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τον αριθμό κινητού τηλεφώνου και το ποσό που δικαιούται να λάβει, στοιχεία τα οποία είναι απαραίτητα για την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας.
Το πιστωτικό ίδρυμα ή ο χρηματοπιστωτικός οργανισμός διανέμει, αποκλειστικώς ηλεκτρονικά, τις άυλες ψηφιακές χρεωστικές κάρτες εντός δύο (2) εργάσιμων ημερών από την παραλαβή του εκάστοτε σχετικού αρχείου, χωρίς να συνάπτει πελατειακή σχέση με τον δικαιούχο.
Στη συνέχεια, το πιστωτικό ίδρυμα ή ο χρηματοπιστωτικός οργανισμός ενημερώνει τον δικαιούχο για τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσει για την ενεργοποίηση της κάρτας και την πίστωση του χρηματικού ποσού, αποστέλλοντας:
γραπτό μήνυμα (sms) στον αριθμό κινητού τηλεφώνου που έχει δηλώσει ο δικαιούχος στην ειδική εφαρμογή με ενσωματωμένες οδηγίες για την ενεργοποίηση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας και
μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έχει δηλώσει ο δικαιούχος στην ειδική εφαρμογή με ενσωματωμένο σύνδεσμο για την ενεργοποίηση της άυλης ψηφιακής χρεωστικής κάρτας.
Αφού εισέλθει στον ανωτέρω σύνδεσμο, ο δικαιούχος δημιουργεί προσωπικό κωδικό πρόσβασης (password) και λαμβάνει κωδικό επιβεβαίωσης με νέο γραπτό μήνυμα (sms), προκειμένου να ενεργοποιήσει την ψηφιακή χρεωστική κάρτα του με το πιστωθέν ποσό.
Τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα που διατίθενται για την έκδοση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας είναι τα εξής:
Viva.com, Eurobank και Alpha Tράπεζα.
Για την έκδοση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας δεν προαπαιτείται ο δικαιούχος να είναι πελάτης των ως άνω ιδρυμάτων.
Τι πρέπει να ξέρετε για την τεχνολογία NFC
Οι δικαιούχοι πρέπει να γνωρίζουν πως η ψηφιακή χρεωστική κάρτα προορίζεται αποκλειστικά για ηλεκτρονικές συναλλαγές ή μέσω συσκευής η οποία υποστηρίζει την τεχνολογία ανέπαφων συναλλαγών.
Δηλαδή μέσω ιστοσελίδας ή ηλεκτρονικής πλατφόρμας στην οποία δίνεται η δυνατότητα απευθείας χρέωσης της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας με τη συμπλήρωση των στοιχείων της ή με τη χρήση εφαρμογής σε ηλεκτρονική συσκευή που υποστηρίζει τη λειτουργία ανέπαφων συναλλαγών μέσω ασύρματης σύνδεσης δύο συσκευών με απλή επαφή ή προσέγγισή τους (τεχνολογία NFC).
Κάθε άυλη ψηφιακή προπληρωμένη κάρτα εξαργυρώνεται, είτε εφάπαξ στο ίδιο τουριστικό κατάλυμα, είτε τμηματικά σε διαδοχικά τουριστικά καταλύματα, αναλόγως του διαθέσιμου υπολοίπου της, όποια χρονική στιγμή επιθυμεί ο δικαιούχος μέχρι 31/12/2024.
Κατά τη διαδικασία υποβολής της αίτησης στο Πρόγραμμα και ενεργοποίησης της άυλης προπληρωμένης κάρτας μπορεί να χρησιμοποιηθεί οποιοσδήποτε τύπος κινητού τηλεφώνου.
Από τη στιγμή όμως που θα ενεργοποιηθεί η άυλη προπληρωμένη κάρτα, για να χρησιμοποιηθεί σε τερματικό POS, θα πρέπει να έχει συνδεθεί σε υπηρεσίες Apple Pay ή Google Pay και να χρησιμοποιείται από smartphone που υποστηρίζει συναλλαγές NFC.
Εναλλακτικά, μπορεί να χρησιμοποιηθεί με υποβολή των στοιχείων της σε κατάλληλους διαδικτυακούς τόπους παρόχων διαμονής ακόμη και άνευ χρήσης τεχνολογίας NFC.
Σε περίπτωση απόρριψης συναλλαγής με την κάρτα του Προγράμματος ο δικαιούχος θα πρέπει να επικοινωνεί με το πιστωτικό ίδρυμα έκδοσης της κάρτας του, για να πληροφορείται σχετικά με την αιτία μη αποδοχής της συναλλαγής του, καθώς το Κέντρο Υποστήριξης του Προγράμματος δεν διαθέτει πρόσβαση σε στοιχεία τραπεζικών συναλλαγών.