Αντιμέτωποι με «τσουχτερά» πρόστιμα ή ακόμη σε κάποιες περιπτώσεις και με φυλάκιση θα έρθουν όσοι κυκλοφορούν με ανασφάλιστα οχήματα, σύμφωνα με το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών που έθεσε σε διαβούλευση την Παρασκευή (9/5).
Οι περίπου 500.000 παραβάτες, θα κληθούν να αντιμετωπίσουν ελέγχους ανά τρίμηνο με ηλεκτρονική διασταύρωση στοιχείων από όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες, κυρώσεις και πρόστιμα που θα διαφέρουν κατά κατηγορία οχήματος.
Τα πρόστιμα για τους παραβάτες με ανασφάλιστα οχήματα
Κάτοχοι ανασφάλιστου δίκυκλου θα επιβαρύνονται με πρόστιμο 250 ευρώ, για επιβατηγά και άλλα οχήματα θα επιβάλλεται πρόστιμο 500 ευρώ, και, τέλος, 1.000 ευρώ θα είναι η «καμπάνα» για τα λεωφορεία και τα φορτηγά δημόσιας χρήσης.
Αν ο παραβάτης επιλέξει να αγνοήσει τις υποχρεώσεις του έως ότου ελεγχθεί εκ νέου, προβλέπεται επιπλέον πρόστιμο 500 ευρώ.
Σε επίπεδο διοικητικών κυρώσεων, θα γίνεται αφαίρεση των πινακίδων, του διπλώματος του οδηγού και της άδειας κυκλοφορίας για 6 μήνες.
Ακόμα πιο «σκούρα» είναι τα πράγματα για τον παραβάτη αν υπάρξει πρόκληση ατυχήματος με ανασφάλιστο όχημα, καθώς επισύρει την αφαίρεση πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας για δύο χρόνια.
Κατά περίπτωση, προβλέπονται ακόμα και ποινικές κυρώσεις όπως φυλάκιση από 2 μήνες μέχρι 1 χρόνο και χρηματική ποινή μέχρι 3.000 ευρώ.
Επισημαίνεται πως η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες μπορούν να επιστραφούν στον ιδιοκτήτη του οχήματος, εφόσον:
Πώς θα γίνεται η ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων
Αν και η ΑΑΔΕ έχει προχωρήσει και στο παρελθόν σε περιοδικές διασταυρώσεις στοιχείων ενώ ο ηλεκτρονικός έλεγχος «ακούγεται» από το 2018, με το νέο νομοσχέδιο επιχειρείται η δημιουργία ενός μόνιμου μηχανισμού ελέγχου μέσω της ηλεκτρονικής διασύνδεσης των βάσεων δεδομένων όλων των αρμόδιων υπηρεσιών.
Το οικονομικό επιτελείο προωθώντας και σε αυτή την περίπτωση την διαλειτουργικότητα των οργανισμών του δημοσίου, φιλοδοξεί να κλείσει και τις τελευταίες «χαραμάδες» από τις οποίες θα μπορούσαν να ξεφύγουν οι επίδοξοι παραβάτες.
Έτσι, με κεντρικό άξονα την ΑΑΔΕ, θα αξιοποιούνται ηλεκτρονικά στοιχεία από τις βάσεις δεδομένων όχι μόνο της φορολογικής διοίκησης αλλά και των υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών που διατηρεί αρχείο οχημάτων που βρίσκονται σε κυκλοφορία, Προστασίας του Πολίτη, το οποίο διατηρεί βάση δεδομένων για τα κλεμμένα οχήματα, Μετανάστευσης και Ασύλου για τα οχήματα των μεταναστών, και τέλος από το αρχείο αποβιωσάντων του Εσωτερικών.
Διασταύρωση δεδομένων θα γίνεται και με τα στοιχεία για τα καταγεγραμμένα οχήματα της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος καθώς και με τα στοιχεία οχημάτων του Κέντρου Πληροφοριών του Επικουρικού Κεφαλαίου, με την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών και με τα δεδομένα από το Taxisnet.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.