Συγκαλείται αύριο στο Μαξίμου έκτακτη συνεδρίαση με τον υπουργό Ανάπτυξης και Τροφίμων Γιώργο Γεωργαντά, όπου θα εκθέσει στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη τις πιθανότητες επισιτιστικής κρίσης που υπάρχουν αυτή την στιγμήν στην Ελλάδα ως απόρροια της κυβερνητικής πολιτικής που ενέταξε την Ελλάδα στις «μη φιλικές χώρες» προς την Ρωσία με αποτέλεσμα να απαγορεύσει η τελευταία την εξαγωγή δημητριακών στη χώρα.

Παράλληλα οι βιομήχανοι τροφίμων δηλώνουν «Οι εγχώριες βιομηχανίες κάνουν τεράστιες προσπάθειες να βρουν πρώτες ύλες, ώστε να μην έχουν προβλήματα, κάνοντας εισαγωγές από άλλες χώρες εκτός Ευρώπης» επισημαίνει ο κ. Μαχαίρας και συμπληρώνει: «Λύσεις βρίσκονται πάντα».

Ωστόσο επισημαίνει ότι «εάν η κρίση στην Ουκρανία έχει μεγάλη διάρκεια είναι αμφίβολη η εξέλιξη των πραγμάτων και ευνόητο ότι θα υπάρξουν ελλείψεις στην αγορά».

Η δήλωση των αποθεμάτων σε γεωργικά προϊόντα και πρώτες ύλες ξεκινά αύριο και επιστρέφει την χώρα σε εποχές 1949-1941 λόγω του αντιρωσικού φανατισμού της κυβέρνησης Μητσοτάκη και όλων των υπουργών της.

Στην Ελλάδα ήδη τρεις από τις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ εφαρμόζουν πλαφόν ποσότητας σε προϊόντα όπως αλεύρι και ηλιέλαιο.

Ρωσία και Ουκρανία αντιπροσωπεύουν το 30% των παγκόσμιων εξαγωγών σιταριού, το 17% του καλαμποκιού, το 32% του κριθαριού για τις ζωοτροφές και το 75% του ηλιελαίου.

Από τις δύο χώρες η Ε.Ε. εισάγει το 50% του καλαμποκιού της, το 35% του σιταριού και το 25% του ηλιελαίου. Η Ελλάδαλ περίπου το 80% του ηλιέλαιου.

«Περάσαμε στη Βουλή μια διάταξη με τον υπουργό Ανάπτυξης, Άδωνι Γεωργιάδη, με την οποία ζητάμε για συγκεκριμένα προϊόντα, κατά βάση για τις πρώτες ύλες, τις ζωοτροφές, τα λιπάσματα, το σιτάρι κλπ., από τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, να μας δηλώσουν τα αποθέματά τους. Η σχετική ΚΥΑ θα εκδοθεί τη Δευτέρα κι εντός 48 ωρών πρέπει να δηλωθούν τα αποθέματα και το σημείο, στο οποίο βρίσκονται», δήλωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός Ανάπτυξης και Τροφίμων Γιώργος Γεωργαντάς

Και δεν είναι μόνο αυτό καθώς δραματική κατάσταση επικρατεί στον κλάδο οδικών εμπορευματικών μεταφορών, που διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στις εξαγωγές, στη λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας και στις δραστηριότητες εμπορικών και παραγωγικών επιχειρήσεων.

Μείζον πρόβλημα έχουν καταστεί οι υψηλές τιμές των καυσίμων και οι αλλεπάλληλες αυξήσεις, που ανεβάζουν σε δυσθεώρητα επίπεδα το κόστος μεταφορών.

Οι μεταφορικές επιχειρήσεις δυσκολεύονται να καλύψουν το κόστος, το οποίο μεταφέρεται εν μέρει στις τελικές τιμές των προϊόντων, προσθέτοντας στον πληθωρισμό και αφαιρώντας ανταγωνιστικότητα.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!