Από 7 έως 13 ευρώ, ανάλογα με τις παρεχόμενες καλύψεις, αναμένεται να κυμανθεί το ετήσιο κόστος ασφάλισης για ένα απλό επιβατικό όχημα, μετά την υποχρεωτική ασφάλεια ΙΧ για φυσικές καταστροφές.
Για επαγγελματικά οχήματα, παραδείγματος χάρη, η τιμή αυτή θα ανέβει κι άλλο.
Ωστόσο, ένα πρόσφατο παράδειγμα εγείρει ερωτήματα σχετικά με την αποζημίωση σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών.
Την προηγούμενη εβδομάδα, μια έντονη βροχόπτωση διάρκειας μόλις 10 λεπτών προκάλεσε σοβαρές πλημμύρες σε κεντρικές περιοχές της Αθήνας, όπως το Γαλάτσι και οι Αμπελόκηποι. Πολλά αυτοκίνητα υπέστησαν σοβαρές ζημιές, ειδικά εκείνα που βρίσκονταν σε υπόγεια πάρκινγκ.
Το ερώτημα που προκύπτει είναι: θα αναγνωρίσουν οι ασφαλιστικές εταιρείες μια τέτοια βροχή ως θεομηνία, ώστε να αποζημιώσουν τους ιδιοκτήτες;
Σε αυτές τις περιπτώσεις, ο ιδιοκτήτης του οχήματος ίσως χρειαστεί να προσκομίσει έγγραφα που αποδεικνύουν ότι η ζημιά προκλήθηκε από φυσική καταστροφή.
Το αν αυτό το έγγραφο θα εκδοθεί από την ΕΜΥ (;) ή τον αρμόδιο Δήμο -αν καταφέρει να το αποδείξει αυτό-παραμένει ασαφές. Είναι, επίσης, σημαντικό να αναφερθεί ότι συχνά τα οχήματα που βρίσκονται σταθμευμένα σε υπόγεια γκαράζ εξαιρούνται από αποζημιώσεις.
Εν τέλει, η ασφάλιση για φυσικές καταστροφές ίσως δεν προσφέρει την απαραίτητη προστασία στις περιπτώσεις που τα μέτρα υποδομής δεν είναι επαρκή. Ίσως το πρόβλημα έγκειται στο ότι δρόμοι και περιοχές δεν θα έπρεπε να πλημμυρίζουν από μια βροχή που διαρκεί μόλις 10 λεπτά.
Τα ερωτήματα για την υποχρεωτική ασφάλιση αυτοκινήτου
Από τη μία πλευρά, η νέα ρύθμιση αναμένεται να διασφαλίσει την άμεση αποζημίωση των οδηγών σε περίπτωση φυσικών καταστροφών, καλύπτοντας τυχόν σοβαρές υλικές ζημιές στα οχήματά τους -ανάλογα τις περιπτώσεις όπως αναφέρθηκε πιο πάνω.
Από την άλλη πλευρά, θα επιφέρει σημαντική αύξηση στο κόστος της ασφάλισης, επιβαρύνοντας οικονομικά τους ιδιοκτήτες οχημάτων.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι όσοι έχουν αποκτήσει το όχημά τους μέσω δανείου είναι ήδη υποχρεωμένοι να ασφαλίσουν το αυτοκίνητο για φυσικές καταστροφές, καθώς ουσιαστικά ανήκει στην τράπεζα. Επιπλέον, πολλοί οδηγοί που διαθέτουν καινούργια οχήματα ή φροντίζουν ιδιαίτερα το αυτοκίνητό τους είναι πιθανό να επιλέγουν ευρύτερη ασφαλιστική κάλυψη.
Ωστόσο, στην Ελλάδα, ιδιαίτερα στις μεγάλες πόλεις, κυκλοφορούν οχήματα παλαιότερης τεχνολογίας ή με σοβαρές ζημιές, τα οποία χρησιμοποιούνται κυρίως για βασικές μετακινήσεις.
Για τους ιδιοκτήτες αυτών των οχημάτων, των οποίων η αξία μπορεί να είναι χαμηλή, ακόμα και κάτω από 1.500 ευρώ, η υποχρεωτική ασφάλιση για φυσικές καταστροφές αποτελεί ένα επιπλέον οικονομικό βάρος, το οποίο πολλοί θεωρούν περιττό.
Αξίζει να αναφερθεί ότι οι ασφαλιστικές εισφορές έχουν ήδη αυξηθεί σε σχέση με το 2023, και ενώ κάποιες εταιρείες προσφέρουν εκπτώσεις και προσφορές, η συνολική τάση παραμένει αυξητική. Επιπλέον, υπάρχουν ανοικτά ερωτήματα για το πώς θα εφαρμοστεί η νέα υποχρέωση.
Για παράδειγμα, όσοι έχουν ετήσια ασφαλιστική κάλυψη χωρίς πρόβλεψη για φυσικές καταστροφές, που λήγει τον Σεπτέμβριο του 2025, θα πρέπει να προχωρήσουν σε επιπλέον κάλυψη από τον Ιανουάριο; Τι θα γίνει για όσους ανανεώνουν την ασφάλειά τους τον Δεκέμβριο ή τον Ιούνιο;
Σε κάθε περίπτωση, αναμένεται να δοθούν περαιτέρω διευκρινίσεις από τις αρμόδιες αρχές το προσεχές διάστημα, καθώς το πλαίσιο εφαρμογής της υποχρεωτικής ασφάλισης για φυσικές καταστροφές θα πρέπει να εξειδικευτεί περισσότερο.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.