Η Ρωσία θα αυξήσει τους φόρους στον εθνικό της ενεργειακό γίγαντα Gazprom, παρά το γεγονός ότι η εταιρεία έχει ζημίες ρεκόρ, έγραψε το βρετανικό υπουργείο Άμυνας (MoD) στην καθημερινή του ενημέρωση στις 12 Μαΐου.
Τα έσοδα της Gazprom μειώθηκαν κατά 30% πέρυσι με καθαρή ζημιά 6,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων, τη μεγαλύτερη τα τελευταία 25 χρόνια.
Η επέμβαση της Ρωσίας στην Ουκρανία οδήγησε σε επιδείνωση των σχέσεων με την Ευρώπη, περιορίζοντας τις δραστηριότητες της εταιρείας.
Ο ενεργειακός γίγαντας βασίστηκε στις ευρωπαϊκές αγορές και δεν κατάφερε να βρει εναλλακτικές μετά την απομάκρυνση της ΕΕ από το ρωσικό αέριο.
Η Μόσχα έχει φορολογήσει βαριά τα έσοδα της Gazprom τα τελευταία δύο χρόνια και η εταιρεία πλήρωσε 28 δισεκατομμύρια δολάρια στην κυβέρνηση το 2023, αντιπροσωπεύοντας το εννέα τοις εκατό των εσόδων της κυβέρνησης πέρυσι.
Η απόφαση για περαιτέρω αύξηση της φορολογίας σημαίνει ότι η Gazprom μείωσε τις επενδύσεις φέτος κατά 15%, ανέφερε το βρετανικό Υπουργείο Εξωτερικών. Τα κέρδη της εταιρείας θα περιοριστούν μέχρι το 2030, πιστεύει το yπουργείο Εξωτερικών.
Αναζητώντας νέες αγορές, η Ρωσία αναγκάστηκε να εξάγει φυσικό αέριο σε μειωμένες τιμές. Το ρωσικό υπουργείο Οικονομίας δημοσίευσε μια έκθεση που ορίζει την τιμή των εξαγωγών φυσικού αερίου προς την Κίνα στα 257 δολάρια ανά 1.000 κυβικά μέτρα έναντι 320,30 δολαρίων για τις δυτικές αγορές.
Τον Σεπτέμβριο του 2023, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι η παραγωγή φυσικού αερίου της μειώθηκε κατά 25%.
Η Gazprom κατηγόρησε την πτώση «σε μια σειρά αποφάσεων με πολιτικά κίνητρα που στοχεύουν στην άρνηση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου».
Τον Μάιο του 2023, η ΕΕ και η G7 συμφώνησαν να απαγορεύσουν τις εισαγωγές ρωσικού φυσικού αερίου, προκειμένου να αποτραπεί η επανεκκίνηση των εξαγωγών φυσικού αερίου από ρωσικούς αγωγούς σε διαδρομές προς χώρες όπως η Πολωνία και η Γερμανία.
Οι χώρες της ΕΕ εξακολουθούν να εισάγουν ρωσικό υγροποιημένο φυσικό αέριο, αλλά το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψήφισε στις 11 Απριλίου να εγκρίνει κανόνες που επιτρέπουν στα κράτη μέλη να απαγορεύσουν τις εισαγωγές.
Η πολιτική στοχεύει στη δημιουργία μιας νόμιμης οδού για το μπλοκάρισμα των παραδόσεων φυσικού αερίου εμποδίζοντας τις ρωσικές και τις λευκορωσικές εταιρείες να κάνουν χρήση της ευρωπαϊκής υποδομής φυσικού αερίου.