Η επιστολή του προέδρου Τζο Μπάιντεν προς τα διυλιστήρια πετρελαίου ήταν μια άλλη προσπάθεια του Λευκού Οίκου να κουνήσει το δάχτυλο στις εταιρείες για την τρέχουσα ενεργειακή κρίση. Η Exxon Mobil, μια από τις πολλαπλές εταιρείες που στοχεύει ο Αμερικανός πρόεδρος, δεν αφήνει αυτές τις κατηγορίες να πετάξουν χωρίς αντίθεση.
Σε μια δήλωση που κυκλοφόρησε το απόγευμα της Τετάρτης, η Exxon Mobil υπερασπίστηκε τις δραστηριότητές της και απαριθμούσε τις επενδύσεις που έκανε πριν και κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
«Παγκοσμίως, έχουμε επενδύσει το διπλάσιο από ό,τι κερδίσαμε τα τελευταία πέντε χρόνια – 118 δισεκατομμύρια δολάρια σε νέες προμήθειες πετρελαίου και φυσικού αερίου σε σύγκριση με καθαρά έσοδα 55 δισεκατομμυρίων δολαρίων», ανέφερε η δήλωση.
«Συνεχίσαμε να επενδύουμε ακόμη και κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όταν χάσαμε περισσότερα από 20 δισεκατομμύρια δολάρια και έπρεπε να δανειστούμε περισσότερα από 30 δισεκατομμύρια δολάρια για να διατηρήσουμε τις επενδύσεις για να αυξήσουμε την ικανότητα να είμαστε έτοιμοι για τη ζήτηση μετά την πανδημία».
Από την ακύρωση της άδειας Keystone XL μέχρι τη δημιουργία φραγμών για νέους αγωγούς στην Απαλαχία, ο πόλεμος του Μπάιντεν στις εγχώριες ενεργειακές υποδομές είναι καλά τεκμηριωμένος. Οι μακροπρόθεσμες επενδύσεις σε υποδομές ορυκτών καυσίμων δεν αποτελούν μέρος της ενεργειακής ατζέντας του Μπάιντεν, ωστόσο αναμένει από τις εταιρείες να προχωρήσουν όταν το ζητήσει.
Η Exxon επισήμανε τις αποτυχίες του Μπάιντεν λέγοντας στον πρόεδρο τι θα μπορούσε να κάνει για να στηρίξει την εγχώρια παραγωγή ενέργειας. «Μακροπρόθεσμα, [η] κυβέρνηση μπορεί να προωθήσει τις επενδύσεις μέσω σαφούς και συνεπούς πολιτικής που υποστηρίζει την ανάπτυξη πόρων των ΗΠΑ, όπως τακτικές και προβλέψιμες πωλήσεις μισθώσεων, καθώς και βελτιωμένη ρυθμιστική έγκριση και υποστήριξη για υποδομές όπως αγωγούς», συνέστησε η Exxon.
Τα διυλιστήρια δεν καθυστερούν την προσφορά αυτή τη στιγμή. Το ποσοστό χρησιμοποίησης για τις δυνατότητες των διυλιστηρίων ήταν κατά μέσο όρο τεσσάρων εβδομάδων 93,4% την περασμένη εβδομάδα. Η επιστολή του Μπάιντεν προσπαθεί να συγκρίνει τον ενεργειακό τομέα πριν από την πανδημία με τώρα, αλλά η παγκόσμια ικανότητα διύλισης μειώθηκε κατά 730.000 βαρέλια την ημέρα το 2021.
«Σαφείς και συνεπείς» είναι οι λέξεις-κλειδιά στη δήλωση της Exxon Mobil, επειδή η εταιρεία γνωρίζει την παγκόσμια μείωση της δυναμικότητας των διυλιστηρίων. Τα διυλιστήρια δεν έχουν πολλά περιθώρια να αυξήσουν την παραγωγή τους λόγω των εγκαταστάσεων που είχαν κλείσει στο παρελθόν. Ο Μπάιντεν στοχεύει τα περιθώρια κέρδους αυτών των εταιρειών, ωστόσο είναι επίσης κοντά στην εξεύρεση λύσης στο πρόβλημα.
Η επιστολή του Μπάιντεν υπονοεί τη χρήση εκτελεστικών μέτρων για την αντιμετώπιση της κρίσης στα διυλιστήρια. «Η κυβέρνησή μου είναι έτοιμη να χρησιμοποιήσει όλα τα εύλογα και κατάλληλα εργαλεία της Ομοσπονδιακής Κυβέρνησης και τις αρχές έκτακτης ανάγκης για να αυξήσει τη δυναμικότητα και την παραγωγή του διυλιστηρίου βραχυπρόθεσμα και να διασφαλίσει ότι κάθε περιοχή αυτής της χώρας τροφοδοτείται κατάλληλα», είπε ο Μπάιντεν.
Ο Νόμος Αμυντικής Παραγωγής θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να ανοίξουν εκ νέου τα κλειστά διυλιστήρια και η γραμματέας Τύπου του Λευκού Οίκου Karine Jean-Pierre υπαινίχθηκε ότι αυτός είναι ο δρόμος προς τα εμπρός. «Λέμε ότι ο πρόεδρος το έχει χρησιμοποιήσει στο παρελθόν και είναι πρόθυμος να το κάνει ξανά», είπε.
Η απάντηση της Exxon Mobil υποστηρίζει επίσης ότι οι εξουσίες έκτακτης ανάγκης θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να ανακουφιστούν τα βάρη που αντιμετωπίζουν τα διυλιστήρια.
«Βραχυπρόθεσμα, η κυβέρνηση των ΗΠΑ θα μπορούσε να θεσπίσει μέτρα που χρησιμοποιούνται συχνά σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης μετά από τυφώνες ή άλλες διακοπές εφοδιασμού – όπως παραιτήσεις από τις διατάξεις του νόμου Jones και ορισμένες προδιαγραφές καυσίμων για την αύξηση των προμηθειών», ανέφερε η δήλωση.
Εάν ο Μπάιντεν θέλει να σημειώσει πρόοδο, πρέπει να συνεργαστεί με τα διυλιστήρια για την επαναλειτουργία αυτών των εγκαταστάσεων. Προφανώς έχει αποκλείσει μια μακροπρόθεσμη λύση, αλλά υπάρχει ακόμα μια ευκαιρία να αμβλυνθούν οι βραχυπρόθεσμες πιέσεις που αντιμετωπίζουν οι Ηνωμένες Πολιτείες και άλλα παγκόσμια διυλιστήρια πετρελαίου αυτή τη στιγμή.
Η αποδοκιμασία των εταιρικών κερδών με γράμματα είναι ένα σήμα αρετής για να ξεφύγουμε από τις ευθύνες του γραφείου. Κατά τη διάρκεια μιας εθνικής ενεργειακής κρίσης, το κοινό αξίζει τη χάραξη πολιτικής που λύνει τα υπάρχοντα προβλήματα. Η Exxon Mobil είπε στον Μπάιντεν τι να κάνει και τώρα είναι στο χέρι του να ακούσει.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.