Η έκταση της απειλής των Χούθι και οι επιθέσεις τους φέρνουν αύξηση της ζήτησης για καύσιμα λόγω παράκαμψης της Ερυθράς Θάλασσας.
Όπως επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv Shipbrokers “ ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) αύξησε την πρόβλεψή του για τη ζήτηση πετρελαίου για το 2024 κατά 110.000 b/d σε 1,3 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα (b/d) επικαλούμενος την ισχυρότερη οικονομία των ΗΠΑ και την αυξημένη χρήση καυσίμων από πλοία που επαναδρομολογούνται λόγω επιθέσεων στην Ερυθρά Θάλασσα.
Ενώ τα παγκόσμια αποθέματα πετρελαίου στην ξηρά παραμένουν στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2016, οι παρακάμψεις γύρω από την Ερυθρά Θάλασσα έχουν οδηγήσει σε αύξηση των αποθεμάτων πετρελαίου που διατηρούνται στα πλοία. Ο ΔΟΕ υποβάθμισε επίσης την πρόβλεψή του για την προσφορά πετρελαίου για το 2024 κατά 930.000 b/d σε 102,86 εκατομμύρια b/d, επικαλούμενος τις παρατεταμένες περικοπές παραγωγής του OPEC+ που ανακοινώθηκαν τον Μάρτιο και προηγούμενες διαταραχές στην καναδική παραγωγή που προκλήθηκαν από το κρύο”.
Οι αναλυτές του Χclusiv Shipbrokers επισημαίνουν ότι οι εξαγωγές ντίζελ της Μέσης Ανατολής προς την Ευρώπη αυξήθηκαν στο υψηλό δύο μηνών των 374.000 b/d τον Φεβρουάριο, από 318.000 b/d τον Ιανουάριο.
Η Σαουδική Αραβία και το Κουβέιτ ηγήθηκαν της αύξησης, με τη Σαουδική Αραβία να γίνεται ο κορυφαίος εξαγωγέας με 192.000 b/d τον Φεβρουάριο, από 169.000 b/d τον Ιανουάριο και οι αποστολές του Κουβέιτ υπερδιπλασιάστηκαν σε 114.000 b/d από 55.000 b/d τον ίδιο χρόνο. περίοδος.
Επίσης, ο Φεβρουάριος σηματοδότησε την πρώτη φορά από τον Αύγουστο του 2023 που η Αίγυπτος έστειλε ντίζελ στην Ευρώπη.
Από την απαγόρευση της ΕΕ για τα ρωσικά προϊόντα πετρελαίου τον Φεβρουάριο του 2023, η Ευρώπη εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις εισαγωγές ντίζελ από τη Μέση Ανατολή και τις ΗΠΑ.
Στο μεταξύ, η Αφρική και η Λατινική Αμερική έχουν απορροφήσει μεγάλο μέρος των εκτοπισμένων ρωσικών πετρελαϊκών προϊόντων, συμπεριλαμβανομένου τυχόν ευρωπαϊκού πλεονάσματος.
Ένα βασικό ερώτημα τώρα είναι εάν οι πρόσφατες επιθέσεις με drone σε ρωσικά διυλιστήρια θα περιορίσουν τις εξαγωγές ντίζελ τους. Αυτό θα μπορούσε να ωθήσει τις χώρες της Αφρικής και της Λατινικής Αμερικής να αναζητήσουν εναλλακτικές πηγές από τη Μέση Ανατολή και τις ΗΠΑ, δυνητικά περιορίζοντας τις προμήθειες ντίζελ για την Ευρώπη.