Ενώ το ζήτημα με το φυσικό αέριο από τη Ρωσία έχει σε μεγάλο βαθμό λυθεί, η Ευρώπη έχει να αντιμετωπίσει και τη διακοπή ροής του ντίζελ από τη Ρωσία, η οποία τροφοδοτούσε την ΕΕ με περίπου 200 εκατ. βαρέλια τον χρόνο.
Οι ανεύθυνες και τόσο γρήγορα επιβαλλόμενες κυρώσεις της Δύσης έχουν φτάσει να οδηγούν σε ολική καταστροφή τις οικονομίες και να φτωχοποιούν τις κοινωνίες που προσπαθούσαν να συνέλθουν από τα Lockdown και μάλιστα δεν έχει μπει ακόμα ο χειμώνας.
Εκτός και αν για ορισμένους αυτό είναι ο στόχος, η φτωχοποίηση και η “μεγάλη επανεκκίνηση”!
Η εφαρμογή των κυρώσεων από τον Φεβρουάριο σημαίνει ότι θα απαγορευτεί η ροή όλων των διυλισμένων πετρελαιοειδών από τη Ρωσία, μεταξύ τους και του ντίζελ.
Τα στοιχεία που δημοσιεύει το Bloomberg δείχνουν ότι από τον Ιούλιο ως τον Σεπτέμβριο οι εισαγωγές μειώθηκαν, αλλά πλέον είναι ξανά σε άνοδο και φτάνουν περίπου τα 500.000 βαρέλια την ημέρα.
Για να τηρηθεί η προθεσμία διακοπής της εισαγωγής, από την 1η Νοεμβρίου οι εισαγωγές πρέπει να μειώνονται κατά 5.000 βαρέλια την ημέρα, χωρίς παρέκκλιση από το πρόγραμμα.
Αυτό σημαίνει ότι η διακοπή της ροής δεν θα είναι εύκολη από την πλευρά της Ευρώπης.
Η πρόσφατη περίπτωση της Γαλλίας, όπου οι απεργίες στα διυλιστήρια προκάλεσαν χάος, είναι ενδεικτική των προβλημάτων από την -έστω και σταδιακή- διακοπή της ροής.
Το ίδιο και στη Γερμανία όπου ένα από τα μεγαλύτερα διυλιστήρια της χώρας θα τεθεί εκτός λειτουργίας αν «στερέψει» η ροή πετρελαίου από τη Ρωσία.
Εναλλακτικές λύσεις υπάρχουν, πάντως, για να αντικατασταθεί όλο το ρωσικό πετρέλαιο στις Βρυξέλλες χωρίς να μπορούν να πείσουν όπως τα ίδια έλεγαν και για το φυσικό αέριο(όχι πάντως σε τιμές που μπορεί να φτάσουν οι καταναλωτές). Ήδη οι εισαγωγές από τη Μέση Ανατολή, αλλά και τη Βρετανία αυξάνονται, φτάνοντας σε υψηλό έξι ετών. Οι προοπτικές είναι ακόμη μεγαλύτερες, όταν αυξηθούν οι εξαγωγές από Κουβέιτ και Σαουδική Αραβία, όπως προγραμματίζουν να κάνουν και οι δύο χώρες.
Από την πλευρά της και η Ρωσία θα πρέπει να αναζητήσει άλλους εξαγωγικούς πελάτες, ενώ έχει και τα δικά της προβλήματα να λύσει, σημειώνει το Bloomberg, όπως την ασφάλιση των τάνκερ και τη μεταφορά τους μέσα από τους πάγους (δηλαδή το πρόβλημα το έχει αυτός που του περισσεύει και όχι αυτός που δεν έχει σταγόνα! – Μάλιστα).