ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Η πιο μεγάλη ώρα είναι τώρα...
prodeals

Επιχειρηματίες για «καλάθι του φτωχού»: «Δεν ανταποκρίνεται στην αγανάκτηση που έχει προκαλέσει το κύμα ακρίβειας»

«Για να αντιμετωπιστεί η ακρίβεια πρέπει να τιθασευτούν οι τιμές που επιβάλει το ολιγοπώλιο της ενέργειας»

Επιχειρηματίες για «καλάθι του φτωχού»: «Δεν ανταποκρίνεται στην αγανάκτηση που έχει προκαλέσει το κύμα ακρίβειας»

Προβληματισμό σε αγορά, επιχειρήσεις και φορείς έχει προκαλέσει το «καλάθι του φτωχού» που ετοιμάζει το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, προκειμένου οι Έλληνες πολίτες να μπορέσουν να επιβιώσουν εν μέσω της ακρίβειας που «μαστίζει» τη χώρα. 

Ωστόσο, οι επιχειρηματίες, κρούουν το «καμπανάκι», καθώς αναφέρουν ότι «δεν ανταποκρίνεται στην αγανάκτηση που έχει προκαλέσει το κύμα ακρίβειας».

Αξίζει να σημειωθεί από το εν λόγω «καλάθι του φτωχού» λείπουν βασικά είδη διατροφής όπως είναι τα όσπρια και τα δημητριακά που αποτελούν σχεδόν την μισή διατροφή του ανθρώπου.

Με επιφυλακτικότητα υποδέχθηκαν επιχειρήσεις και παραγωγικοί φορείς την πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων να «τιθασεύσει» τον πληθωρισμό με τη διαμόρφωση ενός «καλαθιού του φτωχού» αποτελούμενο από 31 κατηγορίες 50 διαφορετικών προϊόντων ευρείας κατανάλωσης, στα οποία θα γίνονται μικρές ανατιμήσεις.

Οι αλυσίδες των σούπερ μάρκετ με ετήσιες πωλήσεις άνω των 70 εκατ. ευρώ, εν μέσω προβληματισμού για τη συμβατότητα του νέου μέτρου με τον νόμο περί ανταγωνισμού, δεσμεύτηκαν να παρουσιάσουν τις δικές τους προτάσεις προκειμένου να φτιαχτεί το καλάθι προϊόντων μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου.

Από την πλευρά τους, οι βιομηχανίες Τροφίμων διαβεβαίωσαν τον αρμόδιο υπουργό, ότι «στηρίζουν την πρωτοβουλία για τη δημιουργία του καλαθιού. Στέκονται για μία ακόμη φορά στο πλευρό των καταναλωτών και καταβάλλουν κάθε προσπάθεια προκειμένου να τους προσφέρουν αδιάκοπη πρόσβαση σε προσιτά και υψηλής ποιότητας προϊόντα διατροφής».

Δεν παρέλειψαν ωστόσο να επισημάνουν, μέσω του θεσμικού τους φορέα ΣΕΒΤ, ότι οι εξελίξεις στην εγχώρια και την παγκόσμια αγορά ολόκληρο τον τελευταίο χρόνο (θέμα επάρκειας, κόστους πρώτων υλών & ενέργειας), που έχουν προκύψει από τις αλλεπάλληλες δυσμενείς συγκυρίες, έχουν καταλυτικό αντίκτυπο στη δραστηριότητα, στα οικονομικά αποτελέσματα και στη βιωσιμότητα του κλάδου τροφίμων και ποτών και προκαλούν έντονο προβληματισμό.

Δυσαρεστημένοι εμφανίζονται οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες από την πρωτοβουλία του υπουργείου δηλώνοντας ότι δεν ανταποκρίνεται στην αγανάκτηση που έχει προκαλέσει το κύμα ακρίβειας.

Συγκεκριμένα, η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδος σε σχετική ανακοίνωσή της υποστήριξε, μεταξύ άλλων, ότι «για να αντιμετωπιστεί η ακρίβεια πρέπει να τιθασευτούν οι τιμές που επιβάλει το ολιγοπώλιο της ενέργειας».

Από την πλευρά του και ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθήνας Γιάννης Χατζηθεοδοσίου τόνισε, ότι η λίστα για το καλάθι είναι ανεπαρκής, καθώς ένα νοικοκυριό έχει ανάγκη από περισσότερα προϊόντα και εκτίμησε ότι οι αλυσίδες τροφίμων θα προωθήσουν κατά κύριο λόγο τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αυξάνοντας με αυτόν τον τρόπο το κέρδος τους.

Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης αναφερόμενος στο θέμα εξήγησε τη διαδικασία τιμολόγησης:

«Το “καλάθι του νοικοκυριού” θα δηλωθεί στο υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, θα αναρτηθεί στην εφαρμογή e-katanalotis ώστε να το γνωρίζουν όλοι οι καταναλωτές και προφανώς τα ίδια τα σούπερ μάρκετ θα κάνουν και τις δικές τους προωθητικές ενέργειες.

Τα συγκεκριμένα προϊόντα θα παραμένουν στο «καλάθι» για διάστημα 7 ή 15 ημερών – το μελετούμε – και καθ’ όλο αυτό το διάστημα σούπερ μάρκετ και βιομηχανία θα πρέπει να έχουν διασφαλίσει τις απαιτούμενες ποσότητες για να ανταποκριθούν στη ζήτηση.

Ως βάση για την διαμόρφωση των τιμών στο “καλάθι” λαμβάνονται οι τιμές της 5ης Οκτωβρίου, ημέρας κατά την οποία είχαμε ως Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων τη συνάντησή μας με τους εκπροσώπους του λιανεμπορίου και των σούπερ μάρκετ. Άρα, δεν μπορεί να αυξήσει κάποιος τις τιμές των προϊόντων τώρα για να διαμορφώσει το “καλάθι”. Θα ισχύει η τιμή εκείνης της ημέρας», σημείωσε ο υπουργός

«Πιστεύω ότι η ιδέα για το “καλάθι” θα πάει πάρα πολύ καλά και θέλω να ευχαριστήσω τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και την βιομηχανία τροφίμων που την υποστηρίζουν ένθερμα και έχουν δεσμευτεί να κάνουν το ανθρωπίνως δυνατό για να επιτύχει» τόνισε ο κ. Γεωργιάδης.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.