Έρευνα του Συνδέσμου Ελληνικών Λιανεμπορικών Επιχειρήσεων (ΣΕΛΠΕ), έδειξε επιδείνωση του καταναλωτικού κλίματος λόγω ακρίβειας και χαμηλές προσδοκίες για το επόμενο εξάμηνο του 2022.
Οι αυξήσεις τιμών κυρίως στην ενέργεια ανατρέπουν τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, οδηγώντας σε περικοπές αγορών με σκοπό τα νοικοκυριά να καλύψουν λογαριασμούς πάγιων υποχρεώσεων.
Η αρνητική επίδραση του κόστους ενέργειας στην αγορά προϊόντων και υπηρεσιών έχει οδηγήσει τον έναν στους δυο Έλληνες καταναλωτές στο να έχει μειώσει τις δαπάνες του για αγορά προϊόντων και αυτό προβλέπουν και για το επόμενο διάστημα, ενώ, όπως λένε, και τους επόμενους μήνες αναμένουν αυξημένες υποχρεώσεις.
Μάλιστα οι πληρωμές λογαριασμών για πάγια έξοδα φαίνεται αποτελούν πλέον τη μεγαλύτερη δαπάνη ως ποσοστό του μηνιαίου εισοδήματος των νοικοκυριών οδηγώντας σε ψαλίδι τις υπόλοιπες δαπάνες.
Σύμφωνα με τη μελέτη, το 45% των καταναλωτών εκτιμά ότι το δεύτερο εξάμηνο 2022 οι δαπάνες για λογαριασμούς κοινής ωφέλειας θα είναι αυξημένες.
Αντίθετα, το 53% εκτιμά ότι οι δαπάνες για αγορές προϊόντων το δεύτερο εξάμηνο 2022 θα είναι μειωμένες, και μόλις για το 17% των καταναλωτών ότι θα είναι αυξημένες.
Το ίδιο ισχύει και για τις υπηρεσίες (εισιτήρια, εστίαση), για τις οποίες επίσης εκτιμάται μείωση στις δαπάνες από το 36% των καταναλωτών, ενώ αύξηση μόλις για το 19%.