Ο φετινός χειμώνας αναμένεται να είναι δύσκολος ενεργειακά για την Ελλάδα και την Ευρώπη, καθώς η Κίνα επιστρέφει στην αγορά LNG ανατρέποντας την κατάσταση στην παγκόσμια αγορά φυσικού αερίου, εις βάρος των χωρών που αναγκάζονται να κάνουν εισαγωγές μεγάλες ποσότητες του «γαλάζιου χρυσού».

">

Μετά την πτώση ρεκόρ της κινεζικής ζήτησης φυσικού αερίου και των εισαγωγών LNG πέρυσι που προκλήθηκαν από τα lockdown για τον Covid, η κατανάλωση φυσικού αερίου της Κίνας έχει αυξηθεί μέχρι στιγμής φέτος σε σύγκριση με το 2022, αν και εξακολουθεί να είναι χαμηλότερη από το 2021.

Τους τελευταίους μήνες, η Κίνα έχει υπογράψει όμως πολλές μακροπρόθεσμες συμφωνίες προμήθειας LNG, μεταξύ άλλων με τους κορυφαίους εξαγωγείς, τις Ηνωμένες Πολιτείες και το Κατάρ.

Ωστόσο, η Κίνα επιστρέφει επίσης στην αγορά spot με έναν τεράστιο διαγωνισμό για τα φορτία που θα παραδοθούν αργότερα φέτος και καθ’ όλη τη διάρκεια του 2024.

Ο εντεινόμενος ανταγωνισμός από την Κίνα και άλλους Ασιάτες αγοραστές θα μπορούσε να αφήσει την Ευρώπη σε ακόμη πιο ευάλωτη θέση όσον αφορά την προσφορά για το χειμώνα 2023/2024, αυξάνοντας τις τιμές και οδηγώντας περισσότερα φορτία LNG στην Ασία από ό,τι θα ήθελαν οι αγοραστές της ΕΕ.

Ο κρατικός ενεργειακός γίγαντας της Κίνας Sinopec, μέσω του εμπορικού του βραχίονα Unipec, προκήρυξε πρόσφατα διαγωνισμό με σκοπό να αγοράσει έως και 25 φορτία LNG μεταξύ Οκτωβρίου 2023 και Δεκεμβρίου 2024, ανέφεραν στο Reuters εμπορικές πηγές.