ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Θα μελετήσει κάποιος στα Επιτελεία την κατάρρευση του συριακού Στρατού; Ή νομίζουν ότι «Δεν μας αφορά»;
prodeals

«Έρχονται» αποζημιώσεις έως 2.000 ευρώ για διακοπές ρεύματος άνω των 72 ωρών

Οι αποζημιώσεις θα δίνονται εφόσον οι εκτεταμένες διακοπές δεν αφήνουν στο σκοτάδι πάνω από 1 εκατ. παροχές

«Έρχονται» αποζημιώσεις έως 2.000 ευρώ για διακοπές ρεύματος άνω των 72 ωρών

Την επόμενη εβδομάδα, αναμένεται να «κλειδώσει» το ρυθμιστικό πλαίσιο που θα προβλέπει την αποζημίωση των καταναλωτών ηλεκτρικής ενέργειας για τις πολύωρες διακοπές ρεύματος στο δίκτυο διανομής εξαιτίας ακραίων καιρικών συνθηκών.

Ειδικότερα, ο πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας Αθανάσιος Δαγούμας θα είναι σε θέση να παρουσιάσει το τελικό σχέδιο που θα πρέπει να υιοθετήσει ο Διαχειριστής Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ).

Αξίζει να σημειωθεί ότι για την τελική ρύθμιση προηγήθηκε δημόσια διαβούλευση επί δύο διαφορετικών προτάσεων του Διαχειριστή και της ΡΑΕ.

Πηγές αναφέρουν ότι ο Ρυθμιστής υιοθετεί την πρόταση του Διαχειριστή για αποζημιώσεις στους καταναλωτές εφόσον η βλάβη στο δίκτυο καθυστερήσει να αποκατασταθεί για περισσότερες από 72 ώρες και δεν θα ξεπερνά το ανώτατο ύψος των 2.000 ευρώ.

Ωστόσο, το ύψος της αποζημίωσης σταδιακά και στην πάροδο των ετών θα αναπροσαρμόζεται όσο προχωρά και η εγκατάσταση των έξυπνων μετρητών κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας.

Μάλιστα ο ΔΕΔΔΗΕ στη δημόσια διαβούλευση είχε εισηγηθεί η πρώτη αναπροσαρμογή να ξεκινήσει από το τέταρτο τρίμηνο του 2023.

Ο Διαχειριστής περιορίζει, επίσης, την πρότασή του στις αποζημιώσεις για εκτεταμένες διακοπές μόνο λόγω φυσικών φαινομένων και εφόσον πρόκειται για γεωγραφικές περιοχές που έχουν μέχρι 1.000.000 παροχές. Δηλαδή οι αποζημιώσεις δεν θα ενεργοποιούνται σε περιοχές με περισσότερες παροχές.

Όσον αφορά τα χαμηλά όρια αποζημίωσης, ο Διαχειριστής επικαλείται αφενός την απουσία συστήματος τηλεμέτρησης – τηλεδιαχείρισης συστημάτων μέτρησης, αφετέρου εξοπλισμού εντοπισμού και καταγραφής καταναλωτών που δεν έχουν ρεύμα. Το αποτέλεσμα είναι, όπως σημείωνε ο ΔΕΔΔΗΕ στη δημόσια διαβούλευση, σε περιπτώσεις ακραίων συνθηκών να είναι δυσχερής η προσπάθεια αποκατάστασης των βλαβών.

Επίσης ο Διαχειριστής επικαλείται και το γεγονός του χαμηλού ποσοστού υπογειοποίησης του δικτύου διανομής στη χώρα μας καθώς μόλις το 11% σε σύνολο 240.000 χλμ. είναι κάτω από τη γη.

Πάντως, η ανάγκη θέσπισης αποζημιώσεων προέκυψε από τις οικονομικές ζημιές που υπέστησαν νοικοκυριά και επιχειρήσεις κατά τη διάρκεια των τελευταίων κακοκαιριών «Μήδεια» και «Ελπίδα».

Αντίστοιχες ρυθμίσεις ισχύουν εδώ και χρόνια σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, οι οποίες βέβαια διαθέτουν συστήματα τηλεμέτρησης και τηλεδιαχείρισης του δικτύου αλλά μεγαλύτερο υπόγειο και άρα και προστατευμένο.

Η πρόταση του ΔΕΔΔΗΕ προβλέπει πως τα ποσά που θα λαμβάνουν οι καταναλωτές θα δίνονται όταν σημειώνονται εκτεταμένες διακοπές ρεύματος λόγω ακραίων φυσικών φαινομένων.

Ο Διαχειριστής βάζει ως πλαφόν μη καταβολής αποζημίωσης τις διακοπές που διαρκούν έως τρεις ημέρες.

Πάνω από τις 72 ώρες εισηγείται για τους οικιακούς καταναλωτές μόλις 6 ευρώ κι εφόσον η διάρκεια της διακοπής είναι μέχρι 96 ώρες.

Η αποζημίωση αυξάνεται στα 8 ευρώ για διάστημα 96 έως 120 ωρών.

Ο ΔΕΔΔΗΕ βάζει επίσης ανώτατο όριο στο ύψος της αποζημίωσης τα 2.000 ευρώ και, όπως προαναφέρθηκε, οι αποζημιώσεις θα δίνονται εφόσον οι εκτεταμένες διακοπές ηλεκτροδότησης δεν αφήνουν στο σκοτάδι πάνω από 1 εκατομμύριο παροχές.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.