ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Θα μελετήσει κάποιος στα Επιτελεία την κατάρρευση του συριακού Στρατού; Ή νομίζουν ότι «Δεν μας αφορά»;
prodeals

«Φούσκα» το περιβόητο «καλάθι του φτωχού»: Στο 10% οι ανατιμήσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ τον Ιανουάριο

Οι καταναλωτές αγοράζουν πλέον μικρότερες ποσότητες

«Φούσκα» το περιβόητο «καλάθι του φτωχού»: Στο 10% οι ανατιμήσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ τον Ιανουάριο

Σε μια «φούσκα» έχει εξελιχθεί το περιβόητο «καλάθι του φτωχού» για το οποίο περηφανευόταν ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης ότι θα βοηθήσει τα νοικοκυριά να αντιμετωπίσουν την ακρίβεια αγοράζοντας προϊόντα σε χαμηλές τις τιμές, αλλά η πραγματικότητα τον διαψεύδει καθώς για ακόμη έναν μήνα οι αυξήσεις είναι σκέτη «φωτιά».

Ειδικότερα, με βάση τα στοιχεία της εταιρίας μέτρησης της κατανάλωσης IRI, η μέση τιμή ανά τεμάχιο κατέγραψε τον Ιανουάριο αύξηση της τάξης του 9,8%.

Τη μεγαλύτερη ανατίμηση σημείωσαν τα προϊόντα για το σπίτι, με 14,6%, ενώ ακολούθησαν τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας με 10,9%, όλη η κατηγορία των ταχυκίνητων κωδικών με 9,8% και τα τρόφιμα με 8,9%.

Αναλύοντας τις επιμέρους κατηγορίες των τροφίμων προκύπτει ότι οι τιμές ανά τεμάχιο αυξήθηκαν κατά 17,1% στα γαλακτοκομικά, κατά 8,1% στα συσκευασμένα τρόφιμα, κατά 5,2% στα σνακ, κατά 7,8% στα κατεψυγμένα και κατά 12,4% στα συστατικά και βοηθήματα για τη μαγειρική.

Σε ό,τι αφορά τις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, καταγράφηκε μείωση του όγκου πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα (3,2%), στα σνακ (0,3%), στα γαλακτοκομικά (6,7%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα (8,2%), στα καθαριστικά σπιτιού/ απορρυπαντικά (1,3%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (3,2%).

Στον αντίποδα, αυξήθηκε ο όγκος πωλήσεων σε τέσσερις, στα μη αλκοολούχα ποτά (2,4%), στα αλκοολούχα ποτά (1,9%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (1,2%) και στα είδη ατομικής υγιεινής (1,3%). Σύμφωνα με την έρευνα, οι συνεχιζόμενες ανατιμήσεις σε βασικές κατηγορίες προϊόντων αποτελούν τον βασικό λόγο μετακίνησης των καταναλωτών στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, το μερίδιο των οποίων διαμορφώνεται στο 17,7%.

Παράλληλα, οι καταναλωτές αγοράζουν πλέον μικρότερες ποσότητες. Μπορεί ο τζίρος των σούπερ μάρκετ τον Ιανουάριο να διαμορφώθηκε στα 652.000.000 ευρώ έναντι 610.000.000 ευρώ τον Ιανουάριο του 2022, μια αύξηση όμως που σχετίζεται με τις ανατιμήσεις και όχι με τη ζήτηση, καθώς ο όγκος πωλήσεων μειώθηκε κατά 2,5%.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.