Σε δραματική κατάσταση βρίσκονται τα αποθέματα diesel των ΗΠΑ έχοντας απόθεμα μόνο για 25 ημέρες!
Οι αρχές των Ηνωμένων Πολιτειών βρίσκονται στην χειρότερη μεταπολεμική θέση λόγω των κινήσεων του Τ.Μπάιντεν στο διεθνές περιβάλλον.
Ο διευθυντής του Εθνικού Οικονομικού Συμβουλίου Brian Deese δήλωσε στην τηλεόραση του Bloomberg ότι τα αποθέματα ντίζελ είναι “απαράδεκτα χαμηλά” και “όλες οι επιλογές βρίσκονται στο τραπέζι” για την ενίσχυση της προσφοράς και τη μείωση των τιμών.
Πιστεύετε ότι η κυβέρνηση του Κ.Μητσοτάκη στο σκάνδαλο Πάτση:
Σύνολο ψήφων: 16.318
Ωστόσο, ακόμη και καθώς τα αποθέματα εξαντλούνται, η κυβέρνηση Μπάιντεν φαίνεται να έχει πολύ λίγες βιώσιμες επιλογές για μακροπρόθεσμη ανακούφιση.
Σε αντίθεση με το φυσικό αέριο και τα καύσιμα αεροσκαφών, η ζήτηση για ντίζελ ανέκαμψε με πολύ ταχύτερο ρυθμό από την πανδημία.
Το ντίζελ χρησιμοποιείται για τη μεταφορά αγαθών καθώς και για την τροφοδοσία κατασκευαστικών, γεωργικών και στρατιωτικών οχημάτων και εξοπλισμού.
Το 2021, μόνο ο τομέας των μεταφορών στις ΗΠΑ κατανάλωσε 46,82 δισεκατομμύρια γαλόνια ή 1,11 δισεκατομμύρια βαρέλια αποσταγμένου καυσίμου (ουσιαστικά ντίζελ) – κατά μέσο όρο περίπου 128 εκατομμύρια γαλόνια την ημέρα.
Με την υψηλότερη ζήτηση για αυτό το καύσιμο, οι έμποροι πληρώνουν περισσότερο για άμεσες παραδόσεις από ό,τι για πιο μακροπρόθεσμες και αναμένουν ότι οι τιμές θα μειωθούν στο μέλλον – μια καθοδική δομή της αγοράς γνωστή ως “backwardation”.
Αυτό σημαίνει επίσης ότι είναι πιο επικερδές για τους προμηθευτές να πωλούν τώρα.
Η αγορά κινείται συνήθως σε “contango” – το αντίθετο της οπισθοδρόμησης, όπου η ζήτηση είναι χαμηλότερη και οι προμηθευτές δημιουργούν αποθέματα με την προσδοκία υψηλότερων μελλοντικών τιμών – το καλοκαίρι.
Ωστόσο, η ισχυρή εγχώρια και διεθνής ζήτηση, η συρρίκνωση της εγχώριας ικανότητας διύλισης και οι κυρώσεις στις ρωσικές εισαγωγές πετρελαίου κράτησαν την αγορά ντίζελ σφιχτή καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Τα αποθέματα της Νέας Αγγλίας έχουν εξαντληθεί σε λιγότερο από το ένα τρίτο των συνηθισμένων επιπέδων για αυτή την εποχή του έτους, γεγονός που είναι ανησυχητικό, δεδομένου ότι οι εν λόγω πολιτείες βασίζονται στα καύσιμα για θέρμανση περισσότερο από άλλα μέρη της χώρας.
Η μέση εθνική τιμή του ντίζελ στις 24 Οκτωβρίου είναι στα 5,34 δολάρια το γαλόνι – 1,63 δολάρια περισσότερο από πέρυσι.
Εάν τα αποθέματα ντίζελ συνεχίσουν να εξαντλούνται χωρίς την παρέμβαση της κυβέρνησης, ο αντίκτυπος στο κόστος μεταφοράς των αγαθών θα μπορούσε να οδηγήσει τον πληθωρισμό σε ακόμη μεγαλύτερη άνοδο.
Ο Deese προσθέτει ότι η Fed διαθέτει κάποια εργαλεία για να ενισχύσει την προσφορά ντίζελ, όπως το Northeast Home Heating Oil Reserve, το οποίο στεγάζει ένα εκατομμύριο βαρέλια ντίζελ σε περίπτωση διαταραχής των προμηθειών.
“Εξετάσαμε πολύ προσεκτικά το ενδεχόμενο να είμαστε έτοιμοι να το αναπτύξουμε ανάλογα με τις ανάγκες”, δήλωσε.
Όμως, η Washington Post αναφέρει ότι η ζήτηση ντίζελ είναι τόσο υψηλή, που αν παραδιδόταν ένα εκατομμύριο βαρέλια ντίζελ από τα βορειοανατολικά αποθέματα, αυτά θα εξαντλούνταν σε λιγότερο από έξι ώρες.
Η κυβέρνηση Biden ανακοίνωσε επίσης πρόσφατα ότι θα αξιοποιήσει τα αποθέματα πετρελαίου έκτακτης ανάγκης της χώρας για να αντιμετωπίσει την αύξηση των τιμών του φυσικού αερίου, παρά τις ανησυχίες για τη μακροπρόθεσμη αποτελεσματικότητα.
Οι αξιωματούχοι του Λευκού Οίκου δεν έχουν αποκλείσει εντελώς ούτε τους περιορισμούς στις εξαγωγές καυσίμων, αλλά το Αμερικανικό Ινστιτούτο Πετρελαίου και οι Αμερικανοί Κατασκευαστές Καυσίμων και Πετροχημικών έστειλαν κοινή επιστολή με την οποία εξέφρασαν τις ανησυχίες τους στις αρχές Οκτωβρίου.
“Η απαγόρευση ή ο περιορισμός των εξαγωγών διυλισμένων προϊόντων θα μείωνε πιθανότατα τα επίπεδα των αποθεμάτων, θα μείωνε την εγχώρια ικανότητα διύλισης, θα ασκούσε ανοδικές πιέσεις στις τιμές των καυσίμων για τους καταναλωτές και θα αποξένωνε τους συμμάχους των ΗΠΑ σε περίοδο πολέμου”, έγραψε.
Ο καθορισμός ελάχιστων επιπέδων αποθεμάτων θα μπορούσε επίσης να επηρεάσει τον αριθμό των εξαγωγών που αποστέλλονται σε ξένες χώρες.
Και ακόμη και αν η εγχώρια προσφορά δει κάποια ανακούφιση, αυτό θα μπορούσε να ωθήσει προς τα πάνω τις τιμές σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.