Μία πολύ μεγάλη καθίζηση έχει υποστεί η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία λόγω της έλλειψης φθηνής ενέργειας, δηλαδή του ρωσικού φυσικού αερίου και του ανταγωνισμού με την βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας.

">

Ο κόσμος απομακρύνεται από τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης και η Volkswagen AG, η Mercedes-Benz Group AG και η BMW AG αγωνίζονται να προσφέρουν θελκτικά ηλεκτρικά οχήματα αλλά χωρίς ακόμα να τα έχουν καταφέρει.

Τα τελευταία προειδοποιητικά σημάδια εμφανίστηκαν την περασμένη εβδομάδα, όταν και οι τρεις Γερμανοί κατασκευαστές ανέφεραν πτώση στις πωλήσεις του τρίτου τριμήνου στην Κίνα.

Σημειωτέον, η BMW σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση εδώ και περισσότερα από τέσσερα χρόνια, μια βουτιά 30%, και οι παραδόσεις της Mercedes μειώθηκαν 13% εν μέσω πτώσης στη ζήτηση για τα ακριβότερα αυτοκίνητά της, συμπεριλαμβανομένων των λιμουζινών S-Class και Maybach.

Η Volkswagen – η μητρική της Porsche και η Audi – ανέφερε πτώση 15%.

«Η ανταγωνιστική κατάσταση στην Κίνα είναι ιδιαίτερα έντονη» δήλωσε ο Marco Schubert, ο οποίος επιβλέπει τις πωλήσεις της VW.

Αφού κυριάρχησαν στην εποχή του φυσικού αερίου, οι Γερμανοί κατασκευαστές εφησύχασαν, υποτιμώντας τις απειλές που έθεσαν οι νέοι αντίπαλοι.

Αυτό επέτρεψε στην Tesla Inc. και σε κινεζικές εταιρείες όπως η BYD Co. να επιταχύνουν, και τώρα η Κίνα ούτε χρειάζεται ούτε θέλει πλέον γερμανικά αυτοκίνητα.

Η Mercedes, η BMW και η Audi «δύσκολα μπορούν να θεωρηθούν ως πολυτελή αυτοκίνητα τώρα».

Χωρίς γρήγορη ανατροπή, η ύφεση κινδυνεύει να μετατραπεί σε αδιέξοδο για τους Big Three της Γερμανίας.

Ως έχει, η VW (50,44 δισεκατομμύρια ευρώ), η Mercedes (60 δισεκατομμύρια ευρώ) και η BMW (48,02 δισεκατομμύρια ευρώ) αξίζουν λίγο περισσότερο από την BYD (111,5 δισεκατομμύρια ευρώ).

Παρά τους διαρθρωτικούς αντίθετους ανέμους, η ύφεση θα μπορούσε να είχε αποτραπεί από περισσότερες μελλοντικές επενδύσεις στην κινεζική αγορά.

Όμως, μετά από δεκαετίες στην κορυφή της αυτοκινητοβιομηχανίας, οι Κινέζοι αντίπαλοι δεν λήφθηκαν σοβαρά υπόψη.

Επίσης, δεν δόθηκε αρκετή προσοχή στο γεγονός ότι η μετάβαση στα EV (ηλεκτροκίνητα) ήταν κάτι περισσότερο από την αντικατάσταση ενός συστήματος μετάδοσης κίνησης με ένα άλλο, και το αρχικό λογισμικό ήταν γεμάτο λάθη.

Για παράδειγμα, η VW κατάφερε να ενεργοποιήσει τις over-the-air ενημερώσεις μόνο χρόνια μετά την κυκλοφορία του πρώτου ηλεκτρικού μοντέλου της το 2020.

Αυτό σήμαινε ότι οι ιδιοκτήτες έπρεπε να στείλουν τα αυτοκίνητά τους σε αντιπροσώπους για αναβαθμίσεις στα καταστήματα – κάτι που μερικές φορές θα μπορούσε να πάρει μέρες.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αυτή τη στιγμή βιώνει μια μεγάλη κρίση.

«Για τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες που ήταν οι αδιαμφισβήτητοι ηγέτες της τεχνολογικής αγοράς στον κλάδο για σχεδόν 140 χρόνια και μετά βίας έπρεπε να ανησυχούν για τις πωλήσεις ή τον ανταγωνισμό, αυτή είναι μια άγνωστη κατάσταση», δήλωσε στο CNBC ο Dr. Andreas Ries, παγκόσμιος επικεφαλής στον τομέα του αυτοκινήτου στην KPMG.

Η αύξηση αποδόσεων της κύριας μάρκας VW έχει γίνει πιο δύσκολη, λόγω του υψηλότερου κόστους εφοδιαστικής, ενέργειας και εργασίας.

«Έχουμε ακόμη έναν χρόνο, ίσως δύο χρόνια για να αλλάξουμε τα πράγματα. Αλλά πρέπει να εκμεταλλευτούμε αυτό το χρονικό διάστημα» είπε ο CFO του Ομίλου Arno Antlitz.

«Ξοδεύουμε περισσότερα χρήματα από όσα κερδίζουμε εδώ και αρκετό καιρό. Αυτό δεν πρόκειται να λειτουργήσει καλά μακροπρόθεσμα!».

Για τη VW, με μερίδιο αγοράς περίπου το ένα τέταρτο στην Ευρώπη, αυτό σημαίνει: «Μας λείπουν 500.000 πωλήσεις αυτοκινήτων και πωλήσεις για περίπου δύο εργοστάσια. Και αυτό δεν έχει να κάνει με τα προϊόντα μας ή με κακή απόδοση πωλήσεων.

Η αγορά απλά δεν ανταποκρίνεται».

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Η εξέλιξη αυτή είναι καταστροφή για πολλούς εργαζόμενους, που είναι πολύ πιθανό να χάσουν τη δουλειά τους, αλλά και για ολόκληρους οικισμούς στη Γερμανία, όπου μεγάλο ποσοστό των κατοίκων τους απασχολείται στην αυτοκινητοβιομηχανία.