Νέα αίτηση για το Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο θα πρέπει να υποβάλλουν στην ΗΔΙΚΑ, οι παλαιοί δικαιούχοι προκειμένου να λάβουν εκ νέου την επιδότηση.

Όλοι οι καταναλωτές πρέπει να κάνουν αίτηση και να ακολουθήσουν μία συγκεκριμένη διαδικασία για να ενταχθούν στο ΚΟΤ, αφού «κλικάρουν» το idika.gr. Συγκεκριμένα οι δικαιούχοι του ΚΟΤ καλούνται να υποβάλλουν την αίτηση ένταξης στον ιστότοπο της ΗΔΙΚΑ, με τη χρήση κωδικών Taxisnet για κάθε έτος.

Το Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ) θεσπίστηκε για την προστασία των ευπαθών ομάδων καταναλωτών, ενώ εν μέσω ενεργειακής κρίσης αποτελεί μια πρόσθετη «ανάσα» για τον περιορισμό των χρεώσεων στους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος.

Οι δικαιούχοι του ΚΟΤ υποβάλλουν αίτηση ένταξης στο ΚΟΤ κάθε χρόνο και κάθε φορά εντός δύο μηνών από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των φορολογικών δηλώσεων (καθώς και της ενδεχόμενης παράτασής της), προκειμένου να γίνει επανέλεγχος των προϋποθέσεων ένταξης στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ).

Οι αιτήσεις του ΚΟΤ και του Μητρώου Ευάλωτων Πελατών ελέγχονται βάσει της φορολογικής δήλωσης 2021, όσον αφορά τα εισοδήματα και τη σύνθεση του νοικοκυριού και της τελευταίας εκκαθάρισης ΕΝΦΙΑ (2021), όσον αφορά την ακίνητη περιουσία.

Οι πολίτες που υπέβαλαν αίτηση από 31/8/2022 και πριν την ολοκλήρωση της εκκαθάρισης ΕΝΦΙΑ 2022 και που έχουν μεταβολές στην ακίνητη περιουσία τους μέσα στο 2021 (εκκαθάριση ΕΝΦΙΑ 2022), μπορούν αν επιθυμούν να υποβάλουν εκ νέου αίτηση η οποία θα ελεγχθεί, όσον αφορά την ακίνητη περιουσία, βάσει της τελευταίας εκκαθάρισης ΕΝΦΙΑ (2022).

Με την παρέλευση διμήνου από τη λήξη της διορίας υποβολής φορολογικών δηλώσεων (από 31 Αυγούστου 2022 έως και 31 Οκτωβρίου 2022), όσοι από τους εν ενεργεία δικαιούχους δεν έχουν υποβάλλει νέα αίτηση, θα απενταχθούν αυτόματα από το ΚΟΤ.

Προθεσμία υποβολής αιτήσεων

Με δεδομένο πως οι φορολογικές δηλώσεις 2022 υποβλήθηκαν εμπρόθεσμα μέχρι τις 30 Αυγούστου 2022, η προθεσμία για την υποβολή νέας αίτησης για το Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ) έτους 2022 είναι η 31η Οκτωβρίου 2022.

Με την είσοδό σας στο σύστημα θα σας ζητηθεί να επιβεβαιώσετε τον ΑΜΚΑ σας και να συναινέσετε στην επεξεργασία των στοιχείων που απαιτούνται (τα δικά σας, του/της συζύγου και των προστατευόμενων τέκνων σας).

Μετά την συναίνεση σας, εμφανίζεται φόρμα που αναφέρει κάποια προσωπικά στοιχεία σας. Επιλέξτε για ποιο ΚΟΤ θέλετε να κάνετε αίτηση.

Απαραίτητη είναι η συμπλήρωση αριθμού παροχής ηλεκτρικής ενέργειας. Επίσης απαιτείται το e-mail και ένας αριθμός κινητού τηλεφώνου που θα χρησιμοποιηθούν για αποστολή τυχόν ειδοποιήσεων.

Για αιτήσεις ΚΟΤ – Α απαιτείται να έχετε εγκεκριμένη αίτηση ΚΕΑ. Δεν ισχύει πλέον η απαίτηση επικαιροποιημένης αίτησης ΚΕΑ το τελευταίο δίμηνο. Αρκεί να υπάρχει ενεργή εγκεκριμένη αίτηση. Για ΚΟΤ – Α δεν απαιτείται η συγκατάθεση των φιλοξενούμενων ατόμων γιατί έχει δοθεί στο ΚΕΑ. Για αιτήσεις ΚΟΤ – Β ή ένταξης στο Μητρώο Ευάλωτων Πελατών, σε περίπτωση που το νοικοκυριό σας έχει και ενήλικα φιλοξενούμενα μέλη, για να δείτε αν πληροίτε τα κριτήρια απαιτείται η συγκατάθεση των φιλοξενούμενων ατόμων μέσω των κωδικών τους Taxisnet για την προσπέλαση των στοιχείων τους από την Α.Α.Δ.Ε. Αν για κάποιο άτομο απαιτείται συναίνεση αναφέρεται ευκρινώς.

Εφόσον έχουν δοθεί όλες οι τυχόν απαιτούμενες συναινέσεις των ενήλικων μελών του νοικοκυριού σας, και έχουν συμπληρωθεί όλα τα απαιτούμενα πεδία, εμφανίζεται η πληροφορία αναφορικά με το εάν πληροίτε τα κριτήρια ή όχι.

Για να καταστείτε δικαιούχος πρέπει να πατήσετε το κουμπί [Υποβολή Αίτησης]. Εάν πληροίτε τα κριτήρια του ΚΟΤ, εμφανίζεται και το όριο τετραμηνιαίας κατανάλωσης για τιμολόγηση με το ΚΟΤ που αιτηθήκατε. Στην αντίθετη περίπτωση, εμφανίζονται οι λόγοι απόρριψης αναλυτικά.

Τι ισχύει αν αλλάξετε πάροχο
Όπως αναφέρεται στην επίσημη σελίδα της ΗΔΙΚΑ θα πρέπει να κάνετε νέα αίτηση σε περίπτωση που αλλάξετε πάροχο ρεύματος για να είστε δικαιούχος στο κοινωνικό τιμολόγιο.

Όταν μεταφέρεστε σε άλλο πάροχο Ηλεκτρικής ενέργειας θα πρέπει να ακολουθήσετε τα κάτωθι βήματα σε περίπτωση που θέλετε να συνεχιστεί το Κοινωνικό Τιμολόγιο αν είστε δικαιούχος.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Ολοκληρώστε την διαδικασία μεταφοράς της παροχής σας στο νέο πάροχο.
Βεβαιωθείτε καλώντας στο 11500 (ΔΕΔΔΗΕ) ότι η παροχή σας (πιθανόν νέο νούμερο), είναι συνδεδεμένη με το ΑΦΜ σας.
Ακυρώστε την παλιά αίτηση ΚΟΤ που είχατε στον προηγούμενο πάροχό σας και κάντε νέα αίτηση.
Σε περίπτωση που σας βγάζει λάθος με τον αριθμό παροχής , ακολουθήστε πάλι το βήμα 2.