ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Θα μελετήσει κάποιος στα Επιτελεία την κατάρρευση του συριακού Στρατού; Ή νομίζουν ότι «Δεν μας αφορά»;
prodeals

«Λίφτινγκ» στα τέλη κυκλοφορίας του 2023: Πληρωμή ολόκληρου του ποσού ή για όσους μήνες κινείται το όχημα

Περίπου 1,5 εκατομμύριο αυτοκίνητα εκτιμάται ότι δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ

«Λίφτινγκ» στα τέλη κυκλοφορίας του 2023: Πληρωμή ολόκληρου του ποσού ή για όσους μήνες κινείται το όχημα

Σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, αναμένεται να φέρει ανατροπές στα όσα ισχύουν σχετικά με τον τρόπο πληρωμής των τελών κυκλοφορίας.

Ουσιαστικά το υπουργείο, σχεδιάζει ένα «λίφτινγκ» στο μετρό της καταβολής των τελών κυκλοφορίας με το μήνα, προκειμένου η δυνατότητα μερική καταβολής τους να παρέχεται πάγια στους οδηγούς των Ι.Χ. και αν είναι δυνατόν να δοθεί από τον ερχόμενο Νοέμβριο όπου θα ανοίξει πλατφόρμα για τα τέλη κυκλοφορίας του 2023.

Παραδοσιακά, κάθε χρόνο, λίγο πριν το Πάσχα, το υπουργείο Οικονομικών ενεργοποιεί τα «τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα» προκειμένου οι πολίτες να έχουν την δυνατότητα να κυκλοφορήσουν ξανά τα αυτοκίνητα τους πληρώνοντας τέλη ανάλογα με τους μήνες που τα χρειάζονται.

Αυτό που φαίνεται να εξετάζεται είναι η μονιμοποίηση του μέτρου ή τουλάχιστον, η ενεργοποίηση τους όσο το δυνατόν νωρίτερα κάθε χρόνο προκειμένου να δοθεί περισσότερος χρόνος στους ενδιαφερόμενους.

Τα τελευταία χρόνια, μάλιστα, έχουν καταργηθεί και τα πρόστιμα, δηλαδή η προσθετή επιβάρυνση στα τέλη κυκλοφορίας.

Για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 1 μηνός, καταβάλλεται το 1/12 των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 2 μηνών, καταβάλλονται τα 2/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 3 μηνών, καταβάλλονται τα 3/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, κ.ο.κ..

Η άρση της ακινησίας γίνεται ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας myCar της ΑΑΔΕ. Με τους κωδικούς TAXISnet, οι ιδιοκτήτες των οχημάτων μπαίνουν στην πλατφόρμα επιλέγουν το όχημα που είναι σε ψηφιακή ακινησία και πληρώνουν τα τέλη κυκλοφορίας για τους μήνες που θέλουν.

Στη συνέχεια γίνεται online έλεγχος εάν το όχημα είναι ασφαλισμένο και στο τέλος υποβάλλεται το αίτημα για άρση της ακινησίας.

Σημειώνεται ότι οι κάτοχοι οχημάτων που καταθέτουν ηλεκτρονικά τις πινακίδες κυκλοφορίας, μέσω της πλατφόρμας mycar της ΑΑΔΕ, δεν έχουν υποχρέωση να τις αποστείλουν στην Εφορία.

Κρατούν τις πινακίδες στο σπίτι τους και όταν αποφασίσουν να προχωρήσουν σε άρση της ακινησίας του οχήματός τους πληρώνοντας τα τέλη με τον μήνα θα τις επανατοποθετήσουν στα αυτοκίνητά τους για να κυκλοφορήσουν ξανά στους ελληνικούς δρόμους.

Στο μεταξύ προχωρά και το σχέδιο ψηφιακών ελέγχων για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας μέσω… κινητών τηλεφώνων!

Με ειδικό λογισμικό στο κινητό τους οι εφοριακοί θα μπορούν να «σκανάρουν» τις πινακίδες των Ι.Χ για να διαπιστώσουν αν έχουν πληρώσει τα Τέλη Κυκλοφορίας αν κάποιο όχημα θα έπρεπε κανονικά να βρίσκεται σε ακινησία.

Πρόκειται για ένα από τα πολλά φιλόδοξα σχέδια που έχει εντάξει η Ανεξάρτητη Αρχή Εσόδων (ΑΑΔΕ) στον επιχειρησιακό της σχεδιασμό με στόχο οι εν λόγω έλεγχοι να ξεκινήσουν μέσα στον ερχόμενο Οκτώβριο.

Ειδικότερα, σχεδιάζεται μια νέα εφαρμογή κινητών συσκευών για σάρωση πινακίδων κυκλοφορίας και έλεγχο ακινησίας αυτοκινήτων καθώς πλέον μέσω του myCAR, οι φορολογούμενοι δεν χρειάζεται να καταθέτουν τις πινακίδες για να θέτουν σε ακινησία τα οχήματα τους και να απαλλάσσονται από τα Τέλη Κυκλοφορίας.

Υπενθυμίζεται δεν ότι μέσα από την ψηφιακή πύλη gov.gr οι ιδιοκτήτες των οχημάτων μπορούν να βλέπουν στοιχεία για την άδεια του οχήματός τους, την ασφαλιστική του κάλυψη, τους ελέγχους ΚΤΕΟ κ.ά. Αντίστοιχα, οι ελεγκτές μέσα από την εφαρμογή Audit-Car που ετοιμάζεται θα έχουν στη διάθεσή τους στοιχεία και δεδομένα ώστε να προχωρούν σε διασταυρώσεις.

Με τη νέα βάση δεδομένων Audit-Car, θα γίνεται άμεσα έλεγχος για το ποια οχήματα δεν έχουν ασφάλεια αυτοκινήτου , δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ ή για το ποιοι ιδιοκτήτες δεν έχουν πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας και θα ακολουθούν οι αντίστοιχες ενέργειες (ειδοποιήσεις, πρόστιμα κτλ).

Σήμερα εκτιμάται πως κυκλοφορούν στο δρόμο περίπου 650.000 ανασφάλιστα αυτοκίνητα.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Περίπου 1,5 εκατομμύριο αυτοκίνητα εκτιμάται ότι δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ ενώ υπάρχουν περίπου 75.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας κάθε χρόνο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.