Με το «σταγονόμετρο» πραγματοποιούν πλέον τις αγορές τους οι καταναλωτές, καθώς γαλακτοκομικά, ελαιόλαδο και απορρυπαντικά, συνεχίζουν το ράλι ανόδου και τον Φεβρουάριο, με τις νέες τιμές χονδρικής να φτάνουν στα σούπερ μάρκετ και αυτές με τη σειρά τους να ετοιμάζονται να βάλουν «φωτιά» στα ράφια.
Η ακρίβεια και οι σφοδρές ανατιμήσεις στην πραγματική οικονομία, έχουν προκαλέσει μεγάλη ζημιά στα εισοδήματα και στην αγοραστική δύναμη των καταναλωτών.
Ένας στους δύο πολίτες περιόρισε τις αγορές βασικών καταναλωτικών αγαθών, όπως είναι τα τρόφιμα.
Η ανασφάλεια και ο φόβος είναι το βασικό συναίσθημα που δηλώνουν ότι νιώθουν οι καταναλωτές σε σχέση με την οικονομική κατάσταση που βιώνουν σήμερα.
Περίπου 1 στους 5 καταναλωτές ηλεκτρικού ρεύματος και 1 στους 4 καταναλωτές θέρμανσης δηλώνουν ότι δεν είναι σε θέση να αποπληρώσουν τους αντίστοιχους λογαριασμούς.
Αυξήσεις 25,6% καταγράφονται στα γαλακτοκομικά, 21,7% στα έλαια, 18,1% στο ψωμί και τα δημητριακά, 17,8% στα κρέατα.
Ακριβότερα κατά 13,1% ήταν σε ετήσια βάση τα λαχανικά, ενώ αυξήσεις 18,1% καταγράφονται στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
Το πρόβλημα, βεβαίως, είναι πολύ μεγαλύτερο για τα ευάλωτα νοικοκυριά, καθώς οι αγορές τροφίμων αποτελούν το 34,8% των συνολικών τους δαπανών, με την κυβέρνηση να προτάσσει το «καλάθι του φτωχού» ως μέτρο ανάσχεσης της ακρίβειας.