Ένα άρθρο-επίθεση κατά δύο Ελλήνων εφοπλιστών, του Ε.Μαρινάκη και του Γ.Αλαφούζου, δημοσιεύτηκε στους Νew York Times.
Στο άρθρο αναφέρεται πως ναι μεν έχουν καταδικάσει την ρωσική επέμβαση δημοσίως, αλλά ιδιωτικώς αποκομίζουν τεράστια κέρδη από τις μεταφορές ρωσικού πετρελαίου.
Αξίζει μάλιστα να αναφερθεί πως στον τίτλο του άρθρου, τους αποκαλούν «ολιγάρχες».
Πρόκειται περί της επανάληψης της υπόθεσης με τις κυρώσεις στο Ιράν όπου τότε καταδεικνύονταν οι Μελισσανίδης, Βαρδινογιάννης και Αλαφούζος, κάτι που ποτέ δεν αποδείχτηκε, αλλά στην ουσία πίσω από αυτά τα δημοσιεύματα κρύβονται εφοπλιστικά συμφέροντα τρίτων χωρών που στόχο έχουν να χτυπήσουν την ελληνική ναυτιλία.
Αυτή είναι η πραγματικότητα ανεξάρτητα αν κάποιος είναι είτε υπέρ είτε κατά αυτού που κάνουν.
Ο συντάκτης του άρθρου των New York Times, Rory Smith, ανασύρει περσινές ιστορίες με αφορμή το επικείμενο ντέρμπι Ολυμπιακού-Παναθηναϊκού και ως σημείο αναφοράς το περσινό φιλικό ματς μεταξύ Ολυμπιακού-Σαχτάρ Ντόνετσκ στις 9 Απριλίου του 2022, του οποίου τα έσοδα θα διατίθεντο για την στήριξη των Ουκρανών προσφύγων.
«Τέσσερις ημέρες νωρίτερα, το Αλκίνοος, ένα δεξαμενόπλοιο αργού πετρελαίου που έπλεε υπό τη σημαία της Λιβερίας, έφτασε στο Ρότερνταμ από το ρωσικό λιμάνι Primorsk, σύμφωνα με στοιχεία του Κέντρου Έρευνας για την Ενέργεια και τον Καθαρό Αέρα και αναλύθηκαν από την Investigate Europe και τους Reporters United. Έργο ελληνικής ερευνητικής δημοσιογραφίας.
Το πόσο ρωσικό πετρέλαιο μετέφερε το πλοίο δεν είναι γνωστό, μόνο ότι η χωρητικότητα του πλοίου είναι 109.900 τόνοι καθαρού βάρους και ότι λειτουργεί από την Capital Ship Management. Το ίδιο και το «Αριστείδης», ένα δεξαμενόπλοιο πετρελαίου και χημικών που έφτασε στο Teesport, στη βόρεια Αγγλία, λίγες μέρες αργότερα. Και αυτό το πλοίο είχε έρθει από το Primorsk.
Η Capital Ship Management ανήκει στον Έλληνα μεγιστάνα ονόματι Ευάγγελο Μαρινάκη. Αν και έκτοτε έχει διαφοροποιήσει τις συμμετοχές του σε μέσα ενημέρωσης και λιανικής, ο Μαρινάκης βασίζει την περιουσία του στη ναυτιλία. Εκεί έβγαζε τα λεφτά του. Στο ποδόσφαιρο, όμως, βρήκε τη φήμη. Ο Μαρινάκης είναι ο άνθρωπος που μετέτρεψε τον Ολυμπιακό πρωταθλητή Ελλάδας.
Ο Μαρινάκης δεν έχει παραβιάσει κανένα νόμο, ούτε αψήφησε οποιεσδήποτε κυρώσεις, διευκολύνοντας τη ροή ρωσικού πετρελαίου σε όλο τον κόσμο. Η μόνη παράβαση εδώ, δεδομένης της υποστήριξης του Ολυμπιακού στη Σαχτάρ, ήταν ότι οι ιδιωτικές και δημόσιες θέσεις του δεν ταίριαζαν.
Δεν είναι μόνος σε αυτό. Ο Γιάννης Αλαφούζος, όπως και ο Μαρινάκης, έχει ένα τρομερό χαρτοφυλάκιο συμφερόντων. Είναι ιδιοκτήτης του τηλεοπτικού δικτύου ΣΚΑΪ, καθώς και της Καθημερινής, της κορυφαίας εφημερίδας στην Ελλάδα. Και οι δύο έχουν ασκήσει σφοδρή κριτική για τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Ανάλογη στάση έχει κρατήσει και στις (σχετικά λίγες) δημόσιες δηλώσεις του για το θέμα ο Αλαφούζος.
Στη ρίζα της περιουσίας του, ωστόσο, βρίσκεται η Kyklades Maritime, μια ναυτιλιακή εταιρεία με στόλο 22 δεξαμενόπλοιων που συνέχισε να μεταφέρει ρωσικό πετρέλαιο το έτος από την έναρξη του πολέμου. Η Investigate Europe υπολόγισε ότι τα συγκεκριμένα πλοία έχουν «πραγματοποιήσει 26 αποστολές αργού πετρελαίου ή πετρελαίου από τη Ρωσία διεθνώς» μεταξύ της έναρξης της εισβολής και της 5ης Ιανουαρίου του τρέχοντος έτους».