Η Ρωσία δημιουργεί τον «δρόμο του πάγου», στον Αρκτικό Κύκλο και «τελειώνει» την Διώρυγα του Σουέζ καθώς από αυτήν την διαδρομή μειώνεται κατά 2,5 φορές ο χρόνος μεταφοράς των εμπορευμάτων από την Κίνα προς την Ευρώπη και αντίστροφα!
Η βόρεια Σιβηρία και το ρωσικό τμήμα του Αρκτικού Κύκλου μετατρέπονται σε ένα ατέλειωτο hub διεθνών μεταφορών.
Πρόκειται για ένα κολοσσιαίο project με νέους σιδηροδρόμους, αυτοκινητόδρομους, αγωγούς, λιμάνια και πυρηνικά παγοθραυστικά να κρατούν την διαδρομή ανοιχτή όλο το έτος.
Ειδικότερα, στην χερσόνησο Ταϊμίρ δημιουργείται ένα τεράστιο λιμάνι συνολικής αξίας 100 δισ. δολαρίων!
Η νέα διαδρομή θα συνδέσει την Ευρώπη με την Ασία σε μόλις 19 ημέρες, σε σύγκριση με τις 48 ημέρες που χρειάζονται σήμερα μέσω της Διώρυγας του Σουέζ.
Θα χρησιμοποιηθεί επίσης για τη μεταφορά 100 εκατομμυρίων τόνων πετρελαίου μέχρι το 2030!
Με αυτή την διαδρομή ουσιαστικά «αχρηστεύεται» το Κανάλι του Σουέζ.
Οι ευρωπαϊκές μεταφορές από και προς την Ασία θα απλοποιηθούν ενώ το κόστος τους θα μειωθεί θεαματικά με ότι θετικό θα επιφέρει αυτό στις τιμές των προϊόντων και στην τσέπη των Ευρωπαίων και ανάμεσά τους και των Ελλήνων καταναλωτών.
Παλαιότερα η διαδρομή αυτή ήταν κλειστή για 8 μήνες τον χρόνο αλλά τώρα η Ρωσία έχει κατασκευάσει τα απαραίτητα πυρηνικά παγοθραυστικά και πλέον θα είναι διαρκώς λειτουργική σε κάθε εποχή του έτους.
Ειδικά τώρα που η Ερυθρά Θάλασσα έχει σταματήσει να είναι προτιμητέα διαδρομή λόγω των επιθέσεων των Xούθι σε εμπορικά πλοία, οι διαδρομές πλέον διεξάγονται από την Ευρώπη πραγματοποιώντας τον περίπλου της Αφρικής και η απόσταση αυξάνεται κατά 40%, το όφελος που προκύπτει από την χρήση του «δρόμου του πάγου» αυξάνεται ακόμα περισσότερο.
Μπορεί να επιλυθεί το ζήτημα της Ερυθράς Θάλασσας καθώς η κρίση αυτή δεν θα διαρκέσει για πάντα, αλλά ειδικά για την Κίνα ο βόρειος δρόμος είναι η λύση όλων των προβλημάτων της.
Φυσικά, η εξέλιξη αυτή είναι κακή για την Αίγυπτο, καθώς η Διώρυγα του Σουέζ θα χάσει την αξία της αλλά και για την Ελλάδα, καθώς το λιμάνι του Πειραιά θα χάσει μεγάλο μέρος της γεωπολιτικής και οικονομικής του αξίας λόγω της μείωσης των μεταφορών από την Ερυθρά Θάλασσα.
Αντίθετα, θα ανέβει κάθετα το ειδικό βάρος του λιμανιού του Ρότερνταμ στην Ολλανδία όπου και θα καταλήγει «ο δρόμος του πάγου».