ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Η πιο μεγάλη ώρα είναι τώρα...
prodeals

Οι Έλληνες προμηθεύονται καυσόξυλα από τη Βουλγαρία – Αύξηση τιμών

«Δεν φτάνουν τα ξύλα, υπάρχει σειρά προτεραιότητας και προτιμολόγια»

Οι Έλληνες προμηθεύονται καυσόξυλα από τη Βουλγαρία – Αύξηση τιμών

Η ζήτηση για τα καυσόξυλα έχει αυξηθεί και οι Έλληνες έχουν στραφεί στη γειτονική χώρα, τη Βουλγαρία για την αγορά τους όπως και για τα καύσιμα. Η λίστα παραγγελιών είναι τεράστια.

«Οι εξαγωγές γίνονται κανονικά» τονίζει Έλληνας επιχειρηματίας που διατηρεί εταιρεία επεξεργασίας, εμπορίας και εξαγωγής ξυλείας στη Βουλγαρία. «Υπήρξε σύγχυση και ανησυχία για μία περίπου εβδομάδα, καιρό πριν, όμως διευκρινίστηκε ότι η Βουλγαρία δεν σταματά να εξάγει σε χώρες της ΕΕ», προσθέτει.

Ωστόσο, υπάρχει τεράστια ζήτηση και χαμηλή διαθεσιμότητα ενώ καταγράφονται καθυστερήσεις περίπου δεκαπέντε ημερών στις παραδόσεις.

«Υπάρχει πρόβλημα με τα ξύλα εξαιτίας της χρήσης τους από εργοστάσιο τουρκικών συμφερόντων στο βορειοανατολικό τμήμα της Βουλγαρίας, το οποίο παράγει ρεύμα για τη χώρα και γραφική ύλη για την ΕΕ» αναφέρει προσθέτοντας ότι «η ενεργειακή κρίση επιδείνωσε την κατάσταση». Επιπλέον, όπως σημειώνει, οι ξυλοκόποι βρήκαν ευκαιρία να ανεβάσουν τις τιμές απειλώντας τους επιχειρηματίες ότι αν δεν τα αγοράσουν εκείνοι, θα τα πουλήσουν στο εργοστάσιο. Επομένως στο δίλλημα ή ακριβά ή καθόλου ξύλα, επιλέγουν το πρώτο.

«Εφόσον υπάρχει τέτοια ζήτηση, οι τιμές ανεβαίνουν» εξηγεί γνωστοποιώντας ότι το κυβικό μέτρο στοιχίζει περίπου 140 ευρώ συν τα μεταφορικά. Όσον αφορά το πέλλετ (σφαιρίδια ξύλου στην ελληνική) είναι και αυτό «τσιμπημένο» με τον τόνο φέτος να κοστίζει περίπου 450 – 500 ευρώ.

Τα τηλέφωνα για παραγγελίες στην εταιρεία χτυπούν ασταμάτητα και οι λίστες αναμονής μακραίνουν. «Δεν φτάνουν τα ξύλα, υπάρχει σειρά προτεραιότητας και προτιμολόγια» ενώ υπάρχει περίπτωση το φορτίο να καθυστερήσει μέχρι και είκοσι μέρες. Ο Θεσσαλονικιός επιχειρηματίας, τα στοιχεία του οποίου έχει στη διάθεσή του το seleo, τονίζει ότι η εταιρεία δέχεται παραγγελίες κατά βάση από τη Μακεδονία και τη Θράκη ενώ εκδηλώνεται έντονο ενδιαφέρον και από Λάρισα, Αθήνα, Πάτρα, Κρήτη και Κύπρο, παρά τα αυξημένα μεταφορικά κόστη. «Δεν υπάρχουν αρκετά ξύλα στην Ελλάδα, γι’ αυτό υπάρχει στροφή στη Βουλγαρία. Ο κόσμος αναγκάζεται ακόμη και να κλέψει…», αναφέρει.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Στο μεταξύ, εν μέσω των συνθηκών που επικρατούν, δεν είναι λίγοι εκείνοι που επιχειρούν να κερδοσκοπήσουν εις βάρος των πολιτών. Μεταφορείς, προκειμένου να έχουν πιο ελαφρύ φορτίο και να αποκομίσουν τα ίδια χρηματικά ποσά, φορτώνουν λιγότερες παλέτες και στα τελικά… μαθηματικά χρεώνουν το μεταφορικό κόστος σε μικρότερο αριθμό αποδεκτών.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.