Δυσάρεστες είναι οι συνέπειες για την αμερικανική οικονομία από την κατάρρευση της γέφυρας στην Βαλτιμόρη μετά το χτύπημα που δέχτηκε πυλώνας της από φορτηγό πλοίο.
Το Bloomberg, αναφέρει ότι η αλυσίδα εφοδιασμού αυτοκινήτων στις ΗΠΑ θα διαταραχθεί.
Τα δεδομένα δείχνουν ότι η Mazda Motor και η Mercedes Benz, η Subaru Αμερικής, η Mitsubishi Motors της Βόρειας Αμερικής και ο Όμιλος Volkswagen διατηρούν αποθήκες στο λιμάνι.
«Είναι ένα μεγάλο λιμάνι με πολλή ροή, επομένως η κατάρρευση θα έχει αντίκτυπο» δήλωσε την Τρίτη στο Bloomberg TV ο John Lawler, οικονομικός διευθυντής της Ford Motor Co., προσθέτοντας:
«Θα εργαστούμε για να βρεθούν λύσεις.
Θα πρέπει να εκτρέψουμε δρομολόγια σε άλλα λιμάνια κατά μήκος της ανατολικής ακτής ή αλλού στη χώρα».
Ένα μεγάλο διυλιστήριο ζάχαρης που ανήκει στην American Sugar Refining Inc. προειδοποίησε ότι το διυλιστήριο Domino Sugar έχει μόνο έξι έως οκτώ εβδομάδες προμήθειες ακατέργαστης ζάχαρης, καθώς η κατάρρρευση επηρεάζει τα πλοία που κινούνται μέσα και έξω από το λιμάνι.
Τα προβλήματα που θα αντιμετωπίσουν οι μεγάλες εταιρείες logistics στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ είναι ιδιαίτερα σοβαρά:
«Η πρώτη μας προτεραιότητα είναι να κάνουμε τους πελάτες να εκτρέψουν εμπορευματοκιβώτια που είχαν αρχικά δρομολογηθεί στη Βαλτιμόρη ώστε να εκφορτωθούν σε άλλα λιμάνια της ανατολικής ακτής» είπε στο CNBC ο Paul Brashier, αντιπρόεδρος της ITS Logistics.
«Αυτοί οι εκτρεπόμενοι όγκοι θα επηρεάσουν τα λιμάνια της Νέας Υόρκης/Νιου Τζέρσεϊ, του Νόρφολκ και των νοτιοανατολικών ακτών και πρέπει να προετοιμάσουμε την ικανότητα μεταφοράς και μεταφόρτωσης για να φέρουμε αυτό το φορτίο στο προβλεπόμενο δίκτυο», είπε ο Brashier.
Ο Goetz Alebrand, ανώτερος αντιπρόεδρος και επικεφαλής των θαλάσσιων μεταφορών για την Αμερική στην DHL Global Forwarding, δήλωσε στο CNBC:
«Ο άμεσος αντίκτυπος έχει να κάνει με το φορτίο επί του πλοίου και την προσβασιμότητά του.
Άλλες προγραμματισμένες αποστολές μέσω της Βαλτιμόρης πιθανότατα θα επαναδρομολογηθούν, αυξάνοντας τη ροή των φορτίων προς τη Νέα Υόρκη, το Νόρφολκ και τα κοντινά λιμάνια.
Οι μεταφορείς χύδην φορτίου και αυτοκινήτων που εξαρτώνται από τη Βαλτιμόρη πρέπει να αξιολογήσουν την κατάσταση, σε περίπτωση παρατεταμένου κλεισίματος».
Σύμφωνα με το ναυτιλιακό περιοδικό Lloyd’s List είναι το ενδέκατο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, πραγματοποιώντας 207 port calls κατά μέσο όρο τον μήνα.
Video seems to show repeated power losses on ship just before it destroyed Francis Scott Key Bridge.pic.twitter.com/REoGCL9zcu
— Tom Fitton (@TomFitton) March 26, 2024
Το κλείσιμο του λιμανιού της Βαλτιμόρης μετά την κατάρρευση της γέφυρας, θα μπορούσε να κοστίζει έως και 15 εκατομμύρια δολάρια (13,86 εκατ. ευρώ) την ημέρα, σύμφωνα με ειδικούς, τους οποίους επικαλείται το BBC.