Από την ερχόμενη Δευτέρα 27 Ιουνίου εργοδότες, εργαζόμενοι και λογιστήρια θα μπορούν να «βλέπουν» την ψηφιακή κάρτα εργασίας σε πραγματικό χρόνο προκειμένου να εξοικειωθούν λίγα 24ωρα πριν από την πιλοτική έναρξη του μέτρου την 1η Ιουλίου.
H ψηφιακή κάρτα εργασίας η οποία θα είναι διαθέσιμη ως εφαρμογή και στο κινητό (My ergani app) αρχικά θα αφορά 121.000 εργαζόμενους σε τράπεζες και σούπερ μάρκετ και 53 ΑΦΜ εταιριών.
Στη συνέχεια θα επεκταθεί στις ασφαλιστικές εταιρίες , στη βιομηχανία και σταδιακά σε όλο το φάσμα της οικονομίας.
Συγκεκριμένα από την 1η Οκτωβρίου έως τις 30 Νοεμβρίου θα γίνει απογραφή της σχέσης εργασίας και του ωραρίου των απασχολούμενων στους νέους κλάδους.
Στην κάρτα εργασίας, η καταγραφή του χρόνου εργασίας μπορεί να γίνει με απλά βήματα σε συσκευές android και Ios ενώ μπορεί και να εκτυπωθεί από υπολογιστή.
Από τη στιγμή που η κάρτα θα κτυπηθεί θα έρθει μήνυμα στο κινητό του εργαζόμενου ότι η διαδικασία ολοκληρώθηκε. Μάλιστα στο ημερολόγιο εργασίας φαίνεται σε πραγματικό χρόνο , ότι έχει σχέση με την οργάνωση του χρόνου εργασίας ( δηλωμένες άδειες , ωράριο)
Στις επιχειρήσεις που δεν υπάρχει σύστημα ωρομέτρησης , ο εργοδότης μπορεί να χρησιμοποιήσει τα cart scanner το οποίο προωθεί τα δεδομένα απευθείας στο ΕΡΓΑΝΗ .
«Η ψηφιακή κάρτα αλλάζει τα πάντα – τόνισε ο υπουργός εργασίας Κωστής Χατζηδάκης στην σημερινή παρουσίαση της κάρτας- Η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί για την υλοποίηση του σχεδίου. Η κάρτα θα καταπολεμήσει την αδήλωτη και υποδηλωμένη εργασία , διασφαλίζει τα συμφέροντα και τα δικαιώματα των εργαζομένων , συμβάλει στους ελέγχους των επιθεωρητών του ΣΕΠΕ ,προστατεύει τον αθέμητο ανταγωνισμό και κατοχυρώνει τα έσοδα του ασφαλιστικού.»
Από την πλευρά της η γενική γραμματέας εργασίας Άννα Στρατινάκη που είχε την ευθύνη της υλοποίησης του σχεδίου επεσήμανε: « Παράλληλα με τη λειτουργία της κάρτας θα «τρέξουν» οι αυτοματοποιημένες ΑΠΔ στο πλαίσιο του ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ και η αναβαθμισμένη λειτουργία του ΣΕΠΕ που θα συνδέεται με σύστημα risk analysis συνδεδεμένο με την κάρτα εργασίας.”