Ολοένα και αυξάνονται οι καταγγελίες για νοθευμένα καύσιμα σε όλη την Ελλάδα την ώρα που τιμή του παραμένει ιδιαίτερα υψηλή.
Μάλιστα πάνω από το 20% των καυσίμων στη χώρα φέρεται να είναι νοθευμένο.
Σύμφωνα με όσα είπε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (Π.Ο.Π.Ε.Κ) και της Ένωσης Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης (ΕΝ.ΒΕ.Θ), Θέμης Κιουρτζής η παραβατικότητα στα καύσιμα εντοπίζεται σε τρία επίπεδα.
Αρχικά στη διακίνηση λαθραίου καυσίμου, που προορίζεται για εξαγωγή, αλλά τελικά δεν περνάει ποτέ τα σύνορα, παρά επιστρέφει στην Ελλάδα και μπαίνει παρανόμως στις δεξαμενές, με αποτέλεσμα οι επιτήδειοι κερδίζουν από τους φόρους που κανονικά επιβαρύνουν το καύσιμο (1 ευρώ/λίτρο στη βενζίνη).
Κατά δεύτερο λόγο στη νοθεία με διαλύτες όπως η τολουόλη, που στοιχίζουν πολύ φθηνά -200 ευρώ/τόνο έναντι 2200 ευρώ/τόνο για τη βενζίνη- και δεν ανιχνεύονται στο καύσιμο ακόμα και αν αναμειχθούν σε μεγάλες ποσότητες. Και, τρίτον, στην κλοπή στο σύστημα εισροών-εροών των πρατηρίων.
Με την καταδολίευση του συστήματος, μεταξύ άλλων, δηλώνεται μικρότερη ποσότητα από αυτή που αγοράζει ο καταναλωτής και το πλεόνασμα πωλείται σε άλλο άτομο ή μια ποσότητα πωλείται δις, με τους επιτήδειους να βάζουν στην τσέπη τους όλο το κέρδος, χωρίς να καταβάλουν φόρους.
Να σημειωθεί πως αν κάποιος διαπιστώσει ότι το όχημά του κάνει λιγότερα χιλιόμετρα είτε δεν ανεβάζει στροφές τότε καλό είναι να γίνει επίσκεψη σε συνεργείο. Οι βενζινοπώλες συμβουλεύουν τους οδηγούς να μην προτιμούν πρατήρια με πολύ χαμηλότερη τιμή από τα υπόλοιπα.
Από την άλλη η Πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Αττική, Μαρία Ζάγκα μιλάει για μια τραγική κατάσταση όσον αφορά στη ζήτηση των καυσίμων.
Όπως είπε υπήρξε οδηγός μηχανής που ζήτησε να του βάλουν 1 ευρώ βενζίνη για μια διαδρομή μέχρι το Σύνταγμα.
«Δυστυχώς άρχισαν τα δεκάρικα πολύ γρήγορα. Από την προηγούμενη Δευτέρα πολύς κόσμος βάζει βενζίνη 10 ευρώ. Αυτό σημαίνει λιγότερο από 5 λίτρα» τόνισε η κ. Ζάγκα, προσθέτοντας πως: «Υπάρχει και το άλλο κομμάτι των Ελλήνων που βάζουν βενζίνη για να φθάσουν στο νησί ή το χωριό αλλά με στόχο να το παρκάρουν εκεί και όχι να μετακινηθούν».
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.