Αυτή η ΝΔ δεν είναι η Παράταξη που προασπιζόταν την Ορθοδοξία στην χώρα μας! Αφού επί των ημερών της απαγορεύτηκε η συμμετοχή των πιστών Ελλήνων στα Θεία Πάθη του Χριστού μας κατά την Μεγάλη Εβδομάδα! Απαγορεύτηκε η συμμετοχή τους στην Ανάσταση του Θεανθρώπου! Απαγορεύτηκε η περιφορά της Άγιας Εικόνας της Παναγίας μας και των Αγίων της πίστης μας στις ελληνικές πόλεις!
Εφηύραν φασιστικού τύπου μέτρα προκειμένου να τρομοκρατήσουν το χριστεπώνυμο πλήρωμα για να απομακρυνθεί από τον Οίκο του Θεού μας, τις εκκλησιές μας! Δαιμόνισαν την Θεία Μετάληψη του Σώματος και Αίματος του Χριστού μας!
Αλλά αυτοί πλέον δεν σταματάνε πουθενά! Έχουν κηρύξει πολυμέτωπο πόλεμο στην Ορθοδοξία!
Έχουν ξεσηκώσει Πανελλήνια θύελλα, έχουν δημιουργήσει Πανορθόδοξη οργή! Νέο κρούσμα τους, η προσβλητική ανάρτηση στα social media του Ηλία Μόσιαλου και στην οποία χλευάζει την πίστη των Ορθόδοξων Ελλήνων!
Που τον Μάρτιο του 2020 ανέλαβε θέση κατ΄ εντολή του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και των ξένων φαρμακευτικών αγορών, ως κεντρικός εκπρόσωπος της κυβέρνησης της ΝΔ (όπου οι περισσότεροι είναι του Σημίτη, του ΓΑΠ και του διεθνιστικού “Ποταμιού”), σε διεθνείς οργανισμούς για την αντιμετώπιση του Covid-19!
Ο οποίος, Ηλίας Μόσιαλος, είχε χρηματίσει βουλευτής το 2009 με το ΠΑΣΟΚ και το 2011 ανέλαβε Υπουργός Επικρατείας με καθήκοντα κυβερνητικού εκπροσώπου στην κυβέρνηση ΓΑΠ!
Μια προσβλητική ανάρτηση, η οποία ξύπνησε την Ιεραρχία της Εκκλησίας μας από τον λήθαργό της και την υπεράσπιση των αντίχριστων αποφάσεων της κυβέρνησης Κυριάκου Μητσοτάκη!
Αναγκάζοντας σε σκληρή ανακοίνωση κατά του Πρωθυπουργού την Ιερά Σύνοδο, αλλά και πολλών Μητροπολιτών μεμονωμένα!
Ναι ξύπνησαν μετά το αντίχριστο ηλεκτροσόκ που δέχτηκαν από τον βλάσφημο Ηλία Μόσιαλο, τον οποίο στη συνέχεια αφόρισε ο πρώην Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιος!
Παρανοϊκή και αλλοπρόσαλλη κυβέρνηση…
Αυτή η παρανοϊκή κυβέρνηση Κυριάκου Μητσοτάκη όμως, τα έχει βάλει και με τον πολιτισμό μας! Με το υπερόπλο του πολιτικού και διπλωματικού μας οπλοστασίου!
Η οποία μεταβάλει την πολιτική που χάραξε από το 1982 η Υπουργός Πολιτισμού της εποχής εκείνης, Μελίνα Μερκούρη και την οποία ακολούθησαν όλες οι μετέπειτα κυβερνήσεις!
Όταν στο Μεξικό στην αρμόδια επιτροπή της UNESCO έθετε το ζήτημα της επιστροφής των γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα από το Λονδίνο, όπου βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο από το 1816!
Αυτήν την συλλογή γλυπτών που αποτελούν τμήμα της Ακροπόλεως των Αθηνών, έκλεψε το 1806 ο έβδομος κόμης του Έλγιν, Τόμας Μπρους, πρέσβης στην Οθωμανική Αυτοκρατορία!
Η Μελίνα Μερκούρη είχε κάνει αγώνα ζωής την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα και βροντοφώναζε στους Βρετανούς σε όλους τους τόνους, πως δεν είναι Ελγίνεια μάρμαρα, αλλά γλυπτά του Παρθενώνα!
Προς τούτο, όταν βρέθηκε στο Λονδίνο το 1986, στην Οξφόρδη συγκεκριμένα, αυτό ακριβώς διατύπωσε σε ομιλία της, αξιώνοντας την επιστροφή τους στην Ελλάδα!
Ωστόσο το οξύμωρο με το σήμερα, είναι πως, στο Λονδίνο τότε την είχε προσκαλέσει ο Πρόεδρος της Oxford Union! Που ήταν ο διοργανωτής της διαλέξεως! Και ο οποίος ήταν ο μετέπειτα Δήμαρχος του Λονδίνου και σημερινός Πρωθυπουργός του Ηνωμένου Βασιλείου Μπόρις Τζόνσον!
Αυτή όμως η αλλοπρόσαλλη κυβέρνηση παραβιάζει την πολιτική χάραξη της Μελίνας Μερκούρη, την ίδια στιγμή που στο Ηνωμένο Βασίλειο μεταβάλλεται υπέρ της Ελλάδος το κλίμα επιστροφής των γλυπτών μνημείων του Παρθενώνα, όταν και οι Times του Λονδίνου (εφημερίδα που επηρεάζει την κυβέρνηση) με προχθεσινό της δημοσίευμα τάσσεται υπέρ της επιστροφής τους στην Ελλάδα, λέγοντας:
«Τα γλυπτά ανήκουν στην Αθήνα. Τώρα πρέπει να επιστρέψουν»!
Ας σκεφτούμε στο σημείο αυτό, πως παρά τις υπέρ της Ελλάδος αποφάσεις της UNESCO, οι Times του Λονδίνου ήταν αρνητές της επιστροφής των γλυπτών μνημείων του Παρθενώνα, παλαιότερα!
Κόλαφος για το Υπουργείο Πολιτισμού η ανακοίνωση της Π.Ε.Υ.Φ.Α…
Ενώ λοιπόν το ευνοϊκό κλίμα της επιστροφής των γλυπτών του Παρθενώνα στο Ηνωμένο Βασίλειο, που αλλάζει καθημερινά υπέρ του πάγιου αιτήματος της Ελλάδος, αυτή η κυβέρνηση το δυναμιτίζει! Δυναμιτίζει τις βάσεις μιας προσπάθειας ετών για την επιστροφή τους στην Αθήνα, με τον σάλο που έχει προκληθεί – ο οποίος ξεπέρασε τα ελληνικά σύνορα – από την κυκλοφορία μικρού μήκους ταινίας με τον τίτλο “Ξεπαρθενών”, που απεικονίζει κάποιους να κάνουν σεξ στην Ακρόπολη!
Ζήτημα που αναστάτωσε την κυβέρνηση και το Υπουργείο Πολιτισμού, αναγκάζοντας το Γραφείο Τύπου του να διευκρινίσει τα εξής:
«Για τις συγκεκριμένες σκηνές προφανώς δεν έχει δοθεί καμία άδεια από τις καθ΄ ύλην αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού. Ο αρχαιολογικός χώρος της Ακρόπολης δεν προσφέρεται για κανενός είδους ακτιβιστική ή άλλη δραστηριότητα, η οποία προσβάλλει και συμπεριφέρεται ασεβώς στο μνημείο!
Με εντολή της Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού προς την Προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πόλης Αθηνών, διενεργείται προκαταρκτική εξέταση, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στον Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων, προκειμένου να διερευνηθούν οι συνθήκες υπό τις οποίες έλαβε χώρα το περιστατικό και να αποδοθούν ευθύνες»!
Όμως από τον συνεχιζόμενο σάλο, φαίνεται ότι το Υπουργείο Πολιτισμού δεν έπεισε τον ελληνικό λαό! Μάλιστα, η Πανελλήνια Ένωση Υπαλλήλων Φυλάξεως Αρχαιοτήτων, με αφορμή αυτήν την προσβλητική ταινία μικρού μήκους, με ανακοίνωσή της αποκαλύπτει και ζητήματα δυσλειτουργίας και αδυναμίας φύλαξης των αρχαιοτήτων μας από έναν νέο Έλγιν!
Αναλυτικά στην ανακοίνωση της αναφέρει η ΠΕΥΦΑ:
«Με μεγάλη αγανάκτηση και ντροπή παρακολουθήσαμε πλάνα από μία αισχρή κατά τα άλλα “ταινία”, σκηνή της οποίας γυρίστηκε στην Ακρόπολη. Μια απαράδεκτη και σχεδιασμένη πράξη, η οποία είχε μοναδικό στόχο να βλάψει τη χώρα και τον πολιτισμό μας! Η επιλογή του τόπου ήταν άκρως προκλητική, όταν σχεδόν η μοναδική θετική αναφορά παγκοσμίως είναι ο πολιτισμός μας. Αυτό που έγινε δεν είναι απλά μία πράξη βεβήλωσης μνημείου!
Θέλουμε όμως να σας ενημερώσουμε ότι προβλήματα στελέχωσης Μουσείων και Αρχαιολογικών Χώρων υπήρχαν και υπάρχουν και αυτό έχει να κάνει με το ότι το Υπουργείο Οικονομικών σχεδόν ποτέ δεν εγκρίνει προσλήψεις αρχαιοφυλάκων. Όμως, πρέπει να γνωρίζετε ότι μια σχεδιασμένη πράξη, ακόμα και όταν πρόκειται για κλοπή, δεν αποτρέπεται εύκολα. Ακόμα και αν ήταν διπλάσιος ο αριθμός των αρχαιοφυλάκων στην Ακρόπολη, πάλι θα ήταν δύσκολο να αποτραπεί, γιατί βλέπετε δεν μπορούμε να έχουμε ένα φύλακα πίσω από κάθε επισκέπτη για να τον προσέχει. Και επειδή μιλάνε για ευθύνες, οι οποίες έτσι κι αλλιώς θα διερευνηθούν, μήπως θα έπρεπε να μιλήσουμε και για ευθύνες των συντελεστών αυτής της “ταινίας”; Δε μπορεί να φταίει το θύμα και όχι ο θύτης. Εκτός κι αν η ατιμωρησία και ο ωχαδερφισμός έχουν κυριαρχήσει στην ελληνική κοινωνία.
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι δεν θα ξαναζήσουμε τέτοια ξεφτίλα και τέτοια ντροπή»!
Έτσι αναμένουμε το αποτέλεσμα της προκαταρκτικής εξέτασης, που ήδη καθυστερεί, όπως και τι μέριμνα έχει αναλάβει το Υπουργείο Πολιτισμού στα καταγγελλόμενα από την ΠΕΥΦΑ! Καταγγελίες που αποσιώπησαν – ως συνήθως – τα Συστημικά ΜΜΕ, όργανα της εκάστοτε κυβέρνησης!
Υπόλογοι στην Ιστορία και τον Ελληνικό λαό ο Πρωθυπουργός και η Υπουργός Πολιτισμού…
Όμως αυτή η κυβέρνηση, διερωτώμαι, είναι ανίκανη, είναι επικίνδυνη; Γιατί δεν μπορεί να βάζει τα χέρια της και να βγάζει τα μάτια της!
Και αναφέρομαι στις ανακοινώσεις του Πρωθυπουργού και του Υπουργείου Πολιτισμού, σε όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας και τα οποία αφορούν το θραύσμα Fagan!
Θα καταλάβετε ωστόσο, διαβάζοντας παρακάτω την ανακοίνωση του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων, που και αυτήν την “κατάπιαν” τα Συστημικά ΜΜΕ με τα όργανά τους Συστημικούς δημοσιογράφους!
Παρακάτω η ανακοίνωση, προς ενημέρωσή σας:
«Η έκθεση του “θραύσματος Fagan” από το Μουσείο Salinas του Παλέρμο στο Μουσείο Ακρόπολης, που πραγματοποιείται εκ νέου (το ίδιο θραύσμα είχε εκτεθεί στο Μουσείο Ακρόπολης και το 2008-9 με διετή δανεισμό) και ιδίως οι δηλώσεις για τη βούληση των σικελικών αρχών να εκκινήσουν την προσπάθεια της μόνιμης επιστροφής του, θα μπορούσαν να αποτελούν ένα σημαίνον γεγονός για την υπόθεση της επιστροφής και επανένωσης των γλυπτών του Παρθενώνα.
Δυστυχώς, οι δηλώσεις του Πρωθυπουργού και της Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού, δείχνουν στην αντίθετη κατεύθυνση:
Με τις διαδοχικές ανακοινώσεις των τελευταίων ημερών, η ελληνική κυβέρνηση για πρώτη φορά από τη δεκαετία του 1980 φαίνεται να εγκαταλείπει οριστικά το αίτημα της επανένωσης των αρχιτεκτονικών γλυπτών που αποσπάστηκαν βίαια από τον Παρθενώνα, και εισάγει πλέον (έστω και μετωνυμικά) το αίτημα για “δανεισμό και ανταλλαγή” των γλυπτών με το Βρετανικό Μουσείο!
Φαίνεται πως οι δηλώσεις του Πρωθυπουργού το καλοκαίρι του 2019 για “δανεισμό” των γλυπτών του Παρθενώνα, που θεωρήθηκαν από το ίδιο το Βρετανικό Μουσείο ως αναγνώριση της “κυριότητάς” του, δεν αποτελούσαν λεκτικό ατόπημα ή έμπνευση της στιγμής. Αυτό αποδεικνύεται και σήμερα, με την υπερπροβολή του δανεισμού για 4+4 χρόνια ενός θραύσματος που εντέχνως αποκρύπτεται από τις κυβερνητικές δηλώσεις και τα Δελτία Τύπου του ΥΠΠΟΑ ότι σχετίζεται με τη βιαιοπραγία του Έλγιν: η πλέον πιθανή εκδοχή που γνωρίζαμε ως σήμερα ήταν ότι ο ίδιος ο Έλγιν το “χάρισε” στον προσωπικό του φίλο R. Fagan στο ταξίδι του από την Αθήνα στο Λονδίνο!
Διαφημίζοντας με τόση επιμονή τον δανεισμό για 4+4 χρόνια του θραύσματος από το Μουσείο του Παλέρμο, η ελληνική κυβέρνηση ουσιαστικά αποδέχεται την νόμιμη “κυριότητα” της “συλλογής Έλγιν”, αδυνατίζοντας την επιχειρηματολογία για “κλοπή” τους από το κορυφαίο μνημείο και υπονομεύοντας τα βασικά επιχειρήματα της χώρας μας στον πολυετή αγώνα για την επιστροφή των παρθενώνιων γλυπτών στο μνημείο όπου ανήκουν.
Το αίτημα της επιστροφής των αρχιτεκτονικών γλυπτών του Παρθενώνα, που αποτελούν μέρος του γλυπτού διακόσμου του κορυφαίου μνημείου από όπου βίαια τεμαχίστηκαν και αποσπάστηκαν, βασίζεται στα οριζόμενα από τις διεθνείς συμβάσεις προστασίας των πολιτιστικών αγαθών, αφορά την ελληνική και τη διεθνή κοινότητα που αγωνίζεται για το αίτημα αυτό για δεκαετίες και απαιτεί μεθοδικότητα και συνέπεια. Το αίτημα αυτό δεν μπορεί να χρησιμοποιείται για τυχόν πρόσκαιρα πολιτικά οφέλη, πόσο μάλλον να υπονομεύεται από άφρονες επιλογές επικοινωνιακού χαρακτήρα (θυμίζουμε την άδοξη κατάληξη της αντίστοιχης επικοινωνιακής προσπάθειας εμπλοκής του νομικού γραφείου της Αμάλ Αλαμουντίν στην υπόθεση των γλυπτών του Παρθενώνα το 2014).
Στο πλαίσιο αυτό, αν κάτι πρέπει να εξαίρεται, είναι η απόφαση του Πανεπιστημίου της Χαϊδελβέργης το 2006 να παραχωρήσει – και όχι να δανείσει – θραύσμα του λίθου VIII της Βόρειας Ζωφόρου του Παρθενώνα, που βρισκόταν στην πανεπιστημιακή συλλογή του, απόφαση που δυστυχώς αποσιωπάται στην σημερινή ρητορική του ΥΠΠΟΑ και του Μουσείου Ακρόπολης.
Μερικά ακόμη σημεία που δεν πρέπει να διαλάθουν τις προσοχής όλων μας είναι:
Η ιταλική νομοθεσία επιτρέπει την εξαγωγή αρχαιοτήτων από το έδαφος της Ιταλίας για 4 έτη, με δυνατότητα παράτασης για άλλα 4 έτη. Πρόκειται για διατάξεις που παρόμοιες έχουν όλες οι χώρες που σέβονται την πλούσια πολιτιστική τους κληρονομιά, σε αντίθεση με τα όσα υποστήριξε η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού στην ελληνική Βουλή, όταν εισηγήθηκε την αλλαγή της ελληνικής νομοθεσίας ώστε να επιτρέπεται η εξαγωγή αρχαιοτήτων κυριότητας του ελληνικού κράτους για 25+25 έτη (Νόμος 4761/2020)!
Υπενθυμίζουμε ότι ως τότε ο Αρχαιολογικός Νόμος 3028/2002 προέβλεπε δυνατότητα εξαγωγής αρχαιοτήτων για έκθεση στο εξωτερικό, με συγκεκριμένους και αυστηρούς όρους, για 5 έτη με δυνατότητα παράτασης για 5 έτη.
Στην περίπτωση του “θραύσματος Fagan” δεν πρόκειται περί “δανεισμού”, αλλά περί “αντι-δανείου”, καθώς το Μουσείο Ακρόπολης αποστέλλει δύο ευρήματα για να εκτεθούν στο Μουσείο του Παλέρμο για ίσο χρόνο (4+4 έτη), σύμφωνα με την σχετική Απόφαση του ΥΠΠΟΑ. Οι πολιτιστικές ανταλλαγές μεταξύ Μουσείων είναι προφανώς ευκταίες εντός συγκεκριμένων ορίων, που δεν θα μετατρέπουν την πολιτιστική κληρονομιά της χώρας σε “ανταλλάξιμο είδος”. Όπως είχαμε επισημάνει και κατά την ψήφιση του Ν. 4671/2020, ανησυχούμε για “τη θεσμοθέτηση μίας νέας αντίληψης για τις ελληνικές αρχαιότητες ως αντικειμένων συναλλαγής ανάμεσα σε ελληνικά μουσεία και φορείς του εξωτερικού”! Εξάλλου, αυτή η αντίληψη παραβιάζει το πνεύμα του ίδιου του Ν. 3028/2002, στον οποίο (άρθρο 7) ορίζεται ότι οι αρχαιότητες είναι πράγματα εκτός συναλλαγής.
Η αντίληψη αυτή έχει αρχίσει να γίνεται φανερή, δυστυχώς, στις δηλώσεις που αφορούν την υπόθεση των γλυπτών του Παρθενώνα: απορούμε πραγματικά ποιος πιστεύει ότι έχει το ηθικό ή επιστημονικό έρεισμα να “αξιολογήσει” ως ισότιμα ή μη ή να αποφασίσει ότι θα “ανταλλάξει” μοναδικά εκθέματα των ελληνικών Μουσείων, αναπόσπαστο τμήμα της πολιτιστικής κληρονομιάς στον τόπο που γεννήθηκαν.
Υπενθυμίζουμε, τέλος, ότι ο σεβασμός στις διεθνείς συμβάσεις προστασίας, στους διεθνείς Οργανισμούς και η προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς της επικράτειας παραμένουν τα βασικά επιχειρήματα για την επιστροφή των κλεμμένων πολιτιστικών μνημείων διεθνώς. Σεβασμό που, δυστυχώς, ουδόλως έχει επιδείξει η κυβέρνηση και το ΥΠΠΟΑ στις σημαντικότατες βυζαντινές αρχαιότητες του Σταθμού Βενιζέλου/Μετρό Θεσσαλονίκης, αλλά και στο ίδιο το μνημείο της Ακρόπολης, με τις διαστρώσεις από σκυρόδεμα.
Όπως έγραψαν σε έκκλησή τους προς τον Πρωθυπουργό 200 διεθνούς κύρους επιστήμονες “Στα πλαίσια της βυζαντινής αρχαιολογίας, τα συγκεκριμένα μνημεία είναι τόσο μοναδικά που ο εκτοπισμός ή η καταστροφή τους θα ήταν καταστροφή ισοδύναμη με τον βομβαρδισμό του Παρθενώνα από τον Francesco Morosini το 1687”!
Είναι τουλάχιστον άτοπο να “θριαμβολογεί” η κυβέρνηση για την συμβολή της στην επανένωση των γλυπτών του Παρθενώνα, την ώρα που προχωράει στη διάλυση ενός αρχαιολογικού τοπίου 1,5 στρέμματος, εκθέτοντας τη χώρα στα μάτια της διεθνούς επιστημονικής κοινότητας και των διεθνών φορέων προστασίας των μνημείων»!