Ξαφνικά από το πουθενά ξεφύτρωσε ένας μακεδονικός οίνος ο οποίος δεν είναι από την Μακεδονία μας αλλά από τα Σκόπια. Η Συμφωνία των Πρεσπών ξύπνησε στους γείτονες ορέξεις που τους είχαν κοπεί ήδη από το 2013.
Τα πρόσφατα περιστατικά σε εκθέσεις με «μακεδονικά κρασιά 2.000 ετών» και «κρασιά της Μακεδονίας» που δήθεν παράγουν οι Σκοπιανοί έσκασαν σαν κεραυνός, αφού προέκυψε ένα ζήτημα το οποίο υποτίθεται είχε λυθεί!
Αν ανατρέξουμε σε δημοσιεύματα από το καλοκαίρι του 2013 θα δούμε πως οι Σκοπιανοί μη μπορώντας να εξάγουν και να πουλήσουν κρασιά με την επωνυμία «μακεδονικός» επέλεξαν έναν διαφορετικό γεωγραφικό προσδιορισμό προκειμένου να ξεπεράσουν το εμπόδιο της κατοχύρωσης του όρου μόνο από Έλληνες παραγωγούς από την Μακεδονία: Βάφτισαν το προϊόν τους «παραβαρδάριος οίνος».
Η Συμφωνία των Πρεσπών, όμως, φαίνεται πως ξύπνησε σαν ζόμπι το τελειωμένο αυτό θέμα, με τους Σκοπιανούς πλέον (την Ένωση Οινοπαραγωγών από την γειτονική χώρα) να ζητούν ευθέως τα δικά τους αλλά και τα δικά μας κρασιά να είναι Μακεδονικά, αλλά να διαχωρίζονται από μία μικρή ένδειξη που να φανερώνει την χώρα προέλευσης!
Αν είναι ποτέ δυνατόν δηλαδή η Ελλάδα να κάνει πίσω σε ένα ήδη κατοχυρωμένο προϊόν της για να ικανοποιήσει τις δήθεν νέες συνθήκες που προκύπτουν από την Συμφωνία των Πρεσπών. Ας μην γελιόμαστε. Η συμφωνία μεταξύ των δυο χωρών αφήνει πολλά παράθυρα ανοιχτά τα οποία οι Σκοπιανοί θα προσπαθήσουν να εκμεταλλευτούν.
Αυτό που μένει εμείς να κάνουμε τώρα, είναι να ξεκινήσουμε έναν αγώνα από το μηδέν και να τους κυνηγάμε προκειμένου να τηρήσουν τα συμφωνηθέντα. Το επιβεβαίωσε και ο υπουργός Εξωτερικών, Γιώργος Κατρούγκαλος, ο οποίος παραδέχθηκε ότι υπάρχουν λάθη από τους γείτονες αλλά διορθώνονται μόλις εμείς τα επισημάνουμε.
Καταρρέει δηλαδή το αφήγημα περί λύσης του ζητήματος και διακοπής της κατασπατάλησης του πολύτιμου διπλωματικού κεφαλαίου μας, αφού θα πρέπει να έχουμε τον νου μας σε κάθε διεθνή διοργάνωση, ιδιωτική ή μη, σε κάθε έκθεση και σε κάθε αθλητικό συμβάν προκειμένου να ελέγχουμε εάν οι Σκοπιανοί καπηλεύονται τον όρο «Μακεδονία» και τα παράγωγά του.
Άλλαξε ο Μανωλιός και έβαλε τα ρούχα του αλλιώς δηλαδή…
*Ο Γιῶργος Μιχαηλίδης είναι ο διευθυντής του EleftherosTypos.gr