Η εποχή της πανδημίας θα μείνει αξέχαστη σε αυτό τον λαό. Από την πρώτη στιγμή καταλάβαμε, όσοι βλέπαμε λίγο μακριά, πως θα ζήσουμε μοναδικές στιγμές καταπάτησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων αυτών που είναι κατοχυρωμένα τόσο σε διεθνείς συνθήκες όσοι και στο χιλιοτρυπημένο από τις αυθαιρεσίες της κυβερνητικής εξουσίας, Σύνταγμα μας.
Κι όλα αυτά στον βωμό της προστασίας της δημόσιας υγείας και την αποτροπή διάδοσης μιας μεταδοτικής ασθένειας!
Η κροκοδείλια πολιτεία πήρε το ένα μέτρο μετά το άλλο, αλλά το αποτέλεσμα μετά από έναν χρόνο , εμφανίζεται εφιαλτικό και δυσοίωνο. Ο εγκλεισμός lockdown) από την αρχή της πανδημίας θεωρήθηκε αρχικά ως πανάκεια για τον περιορισμό των κρουσμάτων και την διάδοση της νόσου αλλά στην πορεία εξελίχθηκε σε εφιάλτη. Μια και τελικά η ψυχική υγεία των ταλαίπωρων νεοελλήνων διαταράχτηκε ακόμη πιο πολύ, με φόντο την με αύξουσα γεωμετρική πρόοδο άνοδο των κρουσμάτων, διασωληνωμένων και θανάτων…
Πλήρης αποτυχία σε όλα. Τα εμβόλια δεν είναι πανάκεια, οι εμβολιασμένοι κατά την άποψη εγκρίτων επιστημόνων, μολύνονται εκ νέου από τον ιό, η αγορά παραμένει κλειστή και τα ημίμετρα διαδέχονται το ένα το άλλο…
Αρχικά έκαναν λόγο για τα δειγματοληπτικά τεστ, μετά ήλθαν και τα rapid τεστ… εωσότου η αποφώλια (αποκρουστική) πολιτεία ανακοίνωσε το άνοιγμα των σχολείων με την προϋπόθεση την διενέργεια των λεγομένων self τεστ!
Μόνο που θα πρέπει να τα κάνει ο καθένας μόνος του .Για να μπορεί να νομιμοποιεί τις απαραίτητες κινήσεις του στην κοινωνία…
Πλαγιοκοπούμεθα από την άθλια αυτή κυβέρνηση μέχρι να χάσουμε κάθε ίχνος αντίστασης; Το ξεκίνησαν με τις μάσκες. Μεταπήδησαν στην υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού .Όταν είδαν την παλλαϊκή κατακραυγή σε συνδυασμό με την διεθνή και εσωτερική Νομοθεσία, οι άφιλοι κυβερνήτες αναδιπλώθηκαν και προσωρινά “ανέκρουσαν πρύμναν”! Έκαναν όμως λόγο για τις παρεπόμενες συνέπειες. Πως μπορεί, αν δεν το κάνεις (το εμβόλιο), να είσαι κοινωνικά αποκλεισμένος… Κάτι σαν λεπρός! Διαφαινόμενο κοινωνικό aparttheid;! Και μέσα σε όλα αυτά ο φόβος έχει σταλάξει στο υποσυνείδητο των Νεοελλήνων. Δυστυχώς αλλά αυτή είναι η ζοφερή πραγματικότητα…
Και να η δοκιμασία κορυφώνεται … Με τα self τεστ. Μόνο που κι αυτά είναι ιατρικές πράξεις. Θέλουν κι αυτά συναίνεση του ατόμου. Και το κυριότερο, αν θα γίνουν, μόνο γιατρός θα μπορεί να τα επιχειρεί ασφαλώς. Αλλιώς όλα θα μπορεί να είναι και να εξελιχθούν επικίνδυνα… Επιπλέον πόσο αξιόπιστα μπορεί να είναι, όταν τα κάνουν οι ίδιοι οι ενδιαφερόμενοι και όχι εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό;!
Πολύ περισσότερο, όταν το self τεστ πρέπει να γίνει σε μικρά παιδιά ,ανηλίκους και απαιτείται η συναίνεση των γονέων . Κι αν οι γονείς δεν θέλουν , τότε οι εωσφορικές εντολές της κυβέρνησης μέσα στα σχολεία θα έλθουν νομοτελειακά σε σύγκρουση με την κοινωνία. Μια κοινωνία που ήδη κοχλάζει από οργή. Γιατί όλοι αντιλαμβανόμαστε, πως οι χαμερπείς πολιτικάντηδες δοκιμάζουν τις αντοχές μας. Ο μαθητής θα μένει λοιπόν εκτός σχολείου…
Και έτσι λόγω του «αόρατου» εχθρού της πανδημίας, πάει περίπατο η συνταγματική επιταγή (Άρθρο 16 Σ)! “Πως η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων… “Ανάστατοι οι γονείς που έχουν να επιλέξουν μεταξύ της “πλήρους” και «σκοτεινής» υποταγής από την μία και από την άλλη, της ιδιόρρυθμης «αποβολής» από το Σχολείο…Είναι αλήθεια αυτό το νόημα της παιδείας;! Οι διεθνείς συνθήκες που προασπίζουν τα ανθρώπινα δικαιώματα και θεμελιώδεις ελευθερίες( Άρθρο 6 της Συνθήκης), όπως η Συνθήκη για την Ευρωπαϊκή Ένωση , έχουν καταστεί εσωτερικό Δίκαιο ( Άρθρο 28 Σ), έχουν υπερνομοθετική ισχύ και υπερισχύουν κάθε ΚΥΑ, η οποία προβλέπει την διενέργεια self test!
Αλλά και ο Κώδικας Ιατρικής Δεοντολογίας (Ν 3418/2005) θεωρεί τα τεστ ιατρικές πράξεις που απαιτούν την συναίνεση του ατόμου .Γιατί ουδείς μπορεί να υποχρεώσει τους γονείς να συναινέσουν στη διενέργεια τεστ στα παιδιά τους ως προϋπόθεση εισόδου στο σχολείο , εφόσον δικλείδα ασφαλείας αποτελεί η διάταξη του άρθρου 5 του Σ στην ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας και την προσωπική ελευθερία αλλά επιπλέον και η Διάταξη του άρθρου 5 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου(ΕΣΔΑ) για το Δικαίωμα στην προσωπική ελευθερία και ασφάλεια.
Μόνο με δικαστική εντολή για συγκεκριμένο άτομο μπορεί να εφαρμοστεί ο περιορισμός που αναφέρει το Σύνταγμα κι η ΕΣΔΑ και εφόσον έχει αποδειχθεί, ότι αποτελεί κίνδυνο για την δημόσια υγεία! Δεν αρκεί η επιβολή ενός τέτοιου μέτρου από την Διοίκηση.
Ενισχυτική σε αυτή την γραμμή και η σύμβαση του Οβιέδο 1997 με υπερσυνταγματική ισχύ , αφού και αυτή με την σειρά της επιτρέπει για την διενέργεια ιατρικής πράξης (self τεστ) την ελεύθερη συναίνεση του πληττόμενου ατόμου κατόπιν προηγούμενης ενημέρωσης του.. Επομένως δεν μπορεί να επιβληθεί καμιά ιατρική πράξη με δικαιολογία το κοινωνικό συμφέρον αν δεν προηγηθεί ενημέρωση και συναίνεση. Η παγκόσμια Διακήρυξη για την Βιοηθική και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα έχει αποκρυσταλλώσει την ύψιστη αρχή, πως ο καθένας αποφασίζει μόνον για τον εαυτό του και κανένας άλλος για λογαριασμό άλλου, είτε είναι κρατική εξουσία είτε είναι άλλη αρχή…
Σε λίγες ημέρες μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί, ασθμαίνοντας ,με το άνοιγμα και πάλι των σχολείων, θα σηκώσουν στις πλάτες τους την αποτυχία της κυβερνητικής εξουσίας στην αντιμετώπιση της πανδημίας. Θα πρέπει λοιπόν όλοι να προετοιμαστούν κατάλληλα. Οι εκπαιδευτικοί δεν δικαιούνται να παίξουν ρόλο «χωροφύλακα» για τον έλεγχο του selfτεστ. Γιατί αν επιμείνουν, ακόμη και ποινικές όσο και πειθαρχικές ευθύνες τους περιμένουν στην γωνία. Αγωγές αποζημίωσης δεν αποκλείονται. Οι γονείς από την πλευρά τους πρέπει να ενημερώσουν με περιεκτική γραπτή διακήρυξη τους διευθυντές σχολείων να δέχονται παιδιά στο σχολείο ακόμη και χωρίς το self τεστ, για όλα όσα παραπάνω ειπώθηκαν. Το νομικό οπλοστάσιο, παρακαταθήκη δεκαετιών, δεν έγινε τυχαία! Αν επιμείνουν όμως στα παράλογα της κυβέρνησης, τα πράγματα δεν θα είναι καλά για τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς…
Το σχολείο πρέπει να βρει την περπατησιά του. Οι κυβερνητικοί αλάστορες (δαιμονικές οντότητες) μέσα σε άλλες αστοχίες τους, δεν θα γίνουν επ ουδενί ολετήρες καταπάτησης των δικαιωμάτων της ταλαίπωρης νεολαίας μας! Τα παιδιά δεν είναι πειραματόζωα. Η παιδεία είναι υποχρέωση του κράτους και οι γονείς έχουν αξίωση γι’ αυτό. Χωρίς δεσμεύσεις και “αντισταθμιστικά οφέλη”… Αλλιώς οι Εισαγγελείς και όχι μόνο θα έχουν τον λόγο! Το δικαστήριο της Χάγης έχει ήδη νομολογήσει για την αναγκαιότητα στην συναίνεση του ατόμου σε ιατρικές πράξεις.
* Ο Ηλίας Ν. Ηλιακόπουλος είναι Διδάκτωρ Νομικής, Δικηγόρος και δραστηριοποιείται στον χώρο της Θράκης