Η προκλητική ομιλία του Ερντογάν στην Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ όπου τόλμησε να κατηγορήσει την Ελλάδα για δήθεν εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας στον τομέα του μεταναστευτικού πρέπει να απαντηθεί όχι μόνο σε επίπεδο ενημέρωσης αλλά και στο ίδιο το πεδίο.
Διότι δεν αρκεί να έχουμε για άλλη μια φορά εκ μέρους της κυβέρνησης ένα χαρτοπόλεμο ανακοινώσεων αλλά απαιτείται και η ανάληψη δράσης η οποία θα εκθέσει κυριολεκτικά τον θρασύτατο Ερντογάν και θα αποκαλύψει στην διεθνή κοινή γνώμη ότι το τουρκικό καθεστώς είναι ο μεγαλύτερος επίσημος δουλέμπορος της εποχής μας.
Για τον λόγο αυτόν θα πρέπει να αναληφθεί δράση σε όλα τα διεθνή φόρα και κυρίως σε επίπεδο ΕΕ όπου με τεκμηριωμένο τρόπο να αποδειχθεί αυτό το οποίο οι πάντες στην Ευρώπη και παγκοσμίως γνωρίζουν, πλην όμως «ποιούν την νήσσαν» γιατί τους βολεύει γεωστρατηγικά.
Ταυτόχρονα η κυβέρνηση οφείλει να λάβει σειρά μέτρων όπως έχουμε ήδη προτείνει.
Έτσι:
1.Πρέπει να κάνει δεκτή την πρόταση την οποία έχουμε διατυπώσει εδώ και δύο χρόνια (Κυριακάτικη Kontra News 8/3/2020) σύμφωνα με την οποία η Ελλάδα θα πρέπει ακολουθώντας την σχετική νομολογία της Μείζονος Συνθέσεως του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Στρασβούργου της 13ης Φεβρουαρίου 2020 να διακηρύξει ότι του λοιπού θα δέχεται αιτήσεις ασύλου σε όλες τις πρεσβείες της και τα προξενεία της ανά την υφήλιο. Ειδικότερα δε σε σχέση με την Τουρκία να ανακοινώσει ότι θα δέχεται αιτήσεις ασύλου στην Ελληνική πρεσβεία στην Άγκυρα και κυρίως στα προξενεία της Ελλάδας που βρίσκονται στην Κωνσταντινούπολη, στην Σμύρνη και στην Αδριανούπολη.
Και αυτό μάλιστα ενόψει μιας πανθομολογούμενης μαζικής απόπειρας χιλιάδων παρανόμων μεταναστών να περάσουν τον Έβρο το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα μιας και σύμφωνα με δημοσιεύματα βρίσκεται στα σκαριά τουρκικό σχέδιο για «Έβρο 2» με υπογραφή Ερντογάν.
Επιπλέον στο βαθμό που στο άμεσο χρονικό διάστημα υποβληθούν σχετικές αιτήσεις ασύλου στα εν λόγω Ελληνικά προξενεία στην Τουρκία οι οποίες να πληρούν τις νόμιμες προϋποθέσεις τότε η Αθήνα θα πρέπει να χορηγήσει στους αιτούντες άμεσα καθεστώς διεθνούς προστασίας μεταφέροντάς τους υπό το φως των ΜΜΕ από την Τουρκία στην Ελλάδα.
Η δημοσιοποίηση μιας τέτοιας κίνησης θα είχε ως αποτέλεσμα τη συγκέντρωση χιλιάδων μεταναστών έξωθεν των Ελληνικών Προξενείων της Κωνσταντινούπολης, της Σμύρνης και της Αδριανούπολης με ό,τι αυτό θα συνεπάγεται για την καθημερινή λειτουργία των παραπάνω τουρκικών πόλεων. Έτσι όπως έχουμε ήδη τονίσει σε προγενέστερο άρθρο μας «η κάθοδος των μυρίων» προς τον Έβρο και τα νησιά των Αιγαίου θα γίνει «η άνοδος των μυρίων» στις παραπάνω τουρκικές πόλεις.
Μάλιστα η συγκέντρωση χιλιάδων μεταναστών εντός των παραπάνω τουρκικών πόλεων έξωθεν των ελληνικών προξενείων θα συγκεντρώσει την προσοχή των διεθνών ΜΜΕ και θα αρχίσει να εκτίθεται ακόμη περισσότερο η Τουρκία καθώς θα ανοίξουν τα στόματα των μεταναστών και θα καταγγείλουν στα διεθνή ΜΜΕ, αυτό που καταγγέλλουν ήδη σε Ελληνικά ΜΜΕ και που δεν είναι τίποτε άλλο από την κακομεταχείρισή τους από τις τουρκικές αρχές ασφαλείας και τους δουλέμπορους.
2.Σε επίπεδο ΕΕ η Ελλάδα θα πρέπει να θέσει βέτο στην έγκριση όλων των ευρωπαϊκών κονδυλίων για την Τουρκία.
Σημειώνεται ότι η διαδικασία έγκρισης του προϋπολογισμού της ΕΕ για το 2023 έχει ήδη ξεκινήσει και αναμένεται να ψηφιστεί και από την Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργου στα τέλη Οκτωβρίου.
Επιπλέον η ελληνική πλευρά θα μπορούσε να απαιτήσει:
3.Ανάληψη δράσης της Frontex εντός των χωρικών υδάτων της Τουρκίας, για την πάταξη των κυκλωμάτων των διακινητών.
4.Επαναπροωθήσεις παρανόμων μεταναστών από Ελλάδα προς Τουρκία υπό την αιγίδα και ευθύνη της Frontex.
5.Τα hot-spots να λειτουργούν πλέον στην Τουρκία, όπου η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία ασύλου να δέχεται και να εξετάζει τις αιτήσεις παροχής διεθνούς προστασίας που θα υποβάλλουν οι ενδιαφερόμενοι.
6.Σε σχέση με άλλες τρίτες χώρες που είναι και χώρες καταγωγής των χιλιάδων μεταναστών που επιχειρούν κάθε φορά να περάσουν παράνομα στην Ελλάδα, η ελληνική πλευρά οφείλει να εξαρτήσει η παροχή κάθε μορφής κονδυλίων της ΕΕ και τελωνειακών και εμπορικών διευκολύνσεων προς τις εν λόγω τρίτες χώρες να γίνεται υπό την αίρεση αποδοχής εκ μέρους τους των παραπάνω επαναπροωθήσεων.
7.Η αναπτυξιακή βοήθεια της ΕΕ στις παραπάνω αναπτυσσόμενες χώρες να συνδυαστεί με την εκ μέρους τους ανάληψη της υποχρέωσης να αναλάβουν τη φιλοξενία των ομοθρήσκων και των ομοεθνών τους οι οποίοι έχουν παρανόμως καταφύγει στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες της ΕΕ.
8.Λειτουργία hot-spots στις γειτονικές με το Αφγανιστάν χώρες που διατηρούν οικονομικές σχέσεις με την ΕΕ όπως είναι το Πακιστάν, το Ουζμπεκιστάν, το Τατζικιστάν και το Τουρκμενιστάν, καθώς επίσης και σε μη συνορεύουσες χώρες όπως είναι η Τουρκία, η Ιορδανία και ο Λίβανος όπου τόσο η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία ασύλου όσο και οι αντίστοιχες υπηρεσίες ασύλου των ΗΠΑ, της Βρετανίας, του Καναδά και των άλλων χωρών του ΝΑΤΟ να δέχονται και να εξετάζουν τις αιτήσεις παροχής διεθνούς προστασίας που θα υποβάλλουν οι ενδιαφερόμενοι.
9.Θέσπιση επιπλέον ευρωπαϊκών μέτρων για την μετεγκατάσταση από την Ελλάδα στις άλλες χώρες της ΕΕ όχι μόνο των ασυνόδευτων ανήλικων, αλλά και όλων των υπολοίπων αιτούντων άσυλο.
10.Τέλος καθώς εκτός από τον Ερντογάν και η Γερμανίδα υπουργός εξωτερικών υιοθετεί τα διάφορα fake news περί δήθεν κακομεταχείρισης των διαφόρων προσώπων που επιχειρούν να εισέλθουν παρανόμως στην Ελλάδα, η κυβέρνηση οφείλει να προχωρήσει σε άμεση επίδοση των αποφάσεων χορήγησης ασύλου σε όσους οι αιτήσεις τους έγιναν δεκτές και στην συνέχεια να τους εφοδιάσει με τα ταξιδιωτικά έγγραφα που δικαιούνται προκειμένου να πάνε στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που επιθυμούν και κυρίως στη Γερμανία.
*Ο Νότης Μαριάς είναι Πρόεδρος του Κόμματος ΕΛΛΑΔΑ – Ο ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ, Καθηγητής Θεσμών της ΕΕ στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, πρώην Ευρωβουλευτής