Οι νεκροί των Τεμπών δεν είναι νεκροί ενός δυστυχήματος, αλλά νεκροί λόγω της διαχρονικής διαφθοράς και αδιαφορίας.
Το μόνο που δεν τους νοιάζει είναι το πρόβλημα, τις εκλογές κοιτάνε όλοι…
Το άγχος του Μητσοτάκη είναι να πει, “Δεν φταίω εγώ”, αφού θεωρεί πως είναι «ο Πρωθυπουργός που δεν φταίει για τίποτα και δεν γνωρίζει τίποτα».
Ο Πρωθυπουργός που για να κρατήσει την καρέκλα του κάνει πολιτική χωρίς αρχές ή αξίες.
Μόνο επικοινωνία.
Ο λαός με μια φωνή απαιτεί, να μπουν πολλοί στη φυλακή… γιατί κατάλαβε η κοινή γνώμη, πως ήταν τόσο γνωστό το πρόβλημα της έλλειψης ασφάλειας, όσο και η αναποτελεσματικότητα και η διαφθορά του ΟΣΕ, εδώ και χρόνια μέχρι και σήμερα.
Η ασφάλεια των σιδηροδρόμων, ήταν ανύπαρκτη και το γνώριζαν βεβαίως όλοι οι αρμόδιοι υπουργοί και οι διοικήσεις του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ .
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, εξήγγειλε νέα Επιτροπή για τη διερεύνηση των συνθηκών της ασύλληπτης τραγωδίας των Τεμπών.
Με βάση τα πεπραγμένα της κυβέρνησής του, δύο πράγματα μπορεί να συμβαίνουν για τον κ. Μητσοτάκη: Ή δεν ξέρει τι κάνει η κυβέρνησή του ή πάει να «κουκουλώσει» και όχι να ερευνήσει την ασύλληπτη τραγωδία. Και αυτό, γιατί μόλις πριν ενάμιση μήνα στις 21.1.2023, δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο Ν. 5014/2023. Με το άρθρο 3 του νόμου αυτού συστήθηκε ως Ανεξάρτητη Αρχή ο Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων.
Μέχρι σήμερα ο Οργανισμός αυτός δεν έχει συγκροτηθεί.
Και το μεγάλο ερώτημα είναι: Αφού έχει νομοθετηθεί ο ειδικός αυτός Οργανισμός και για τα σιδηροδρομικά ατυχήματα γιατί δεν τον συγκροτεί αμέσως η κυβέρνηση Μητσοτάκη αλλά πάει να φτιάξει άλλη Επιτροπή;
Τι σημαίνει αυτό;
Δεν ξέρουν τι τους γίνεται και τι νομοθετούν; Ή μήπως επειδή πρόκειται για Ανεξάρτητη Αρχή ο Κυριάκος Μητσοτάκης φοβάται ότι δεν θα είναι «του χεριού» του για «κουκούλωμα»;
Ότι από τα δύο και να συμβαίνει, δείχνει ότι ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, έχει καταλάβει ότι η τραγωδία πήρε πλέον παγκόσμιες διαστάσεις και «Κουκούλωμα» δεν θα υπάρξει και οι υπεύθυνοι να λογοδοτήσουν.
Αρκεί, ένα από τα πάμπολλα αναλυτικά ρεπορτάζ για την τραγωδία στα Τέμπη, που δημοσιεύει η μεγάλη αμερικανική εφημερίδα New York Times εστιάζοντας, στο συμπέρασμα πως εάν είχε υλοποιηθεί το έργο των συστημάτων ασφαλείας που χρυσοπληρώθηκε, τότε «η τεχνολογία θα σταματούσε αυτόματα τα τρένα πριν συγκρουστούν» αλλά όπως σημειώνεται, άφησαν την πιο πολυσύχναστη σιδηροδρομική γραμμή διάδρομο της Ελλάδας, ευάλωτη σε αυτό που κάθε σύστημα ασφαλείας έχει σχεδιαστεί για να αποτρέπει: το ανθρώπινο λάθος».
Ο Τζόζεφ Ντοπλμπάουερ, επικεφαλής του Οργανισμού Σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (European Union Agency for Railways) εξηγεί, ότι αν ήταν εγκατεστημένο προηγμένο ηλεκτρονικό σύστημα, θα είχε σημάνει ηχητικό προειδοποιητικό σήμα και θα είχε ενεργοποιηθεί, το αυτόματο σύστημα πέδησης για αυτό στην ανάρτηση στο ιστότοπό του, αφού συλλυπείται τις οικογένειες των θυμάτων, δηλώνει ότι τόσο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όσο και ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων (European Union Agency for Railways), θα παρακολουθήσουν στενά την εξέλιξη της κατάστασης.
Σε αυτή την πρώιμη φάση που η έρευνα επικεντρώνεται στη συλλογή στοιχείων, οι NYT υπογραμμίζουν ότι «εάν ένα σύγχρονο σύστημα ασφαλείας είχε εγκατασταθεί όπως ήταν προγραμματισμένο να γίνει, θα ήταν εντελώς αδύνατο για ένα φορτηγό τρένο να καταλήξει στην ίδια γραμμή με ένα επιβατικό τρένο».
Επίσης η μεγάλη εφημερίδα NYT σχολιάζει τη δήλωση του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, που απέδωσε τη συντριβή σε «τραγικό ανθρώπινο λάθος» ότι οι προσπάθειες για τη βελτίωση της σιδηροδρομικής ασφάλειας ήταν ανεπαρκείς και τονίζει, πως «η συντριβή ρίχνει φως στα συστημικά προβλήματα που ξεπερνούν τα όποια λάθη έγιναν».
Διαπορούν και εξοργίζονται οι Ελληνίδες και οι Έλληνες, πως δεν έχουν προφυλακιστεί για την κακουργηματική απιστία που προκάλεσε το έγκλημα οι πολιτικοί προϊστάμενοι και πως είναι ακόμα εκτός φυλακής, οι διοικήσεις και οι διευθυντές των εταιρειών ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ που είχαν καθήκον, να θωρακίσουν τις υποδομές και «να διασφαλίσουν την ασφάλεια» όπως ψευδώς διαβεβαίωνε τη Βουλή και τους ανυποψίαστους επιβάτες, ο απομακρυνθείς υπουργός.
Για την δολοφονία 57 – τουλάχιστον – ανθρώπων, είναι τόσο πολύ δύσκολο για τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου κ. Ντογιάκο να διαπιστώσει, ότι οι πολιτικοί και διοικητικοί προϊστάμενοι του σταθμάρχη, έχουν την ευθύνη της μη επιβολής των απαραίτητων μέτρων ασφαλείας.
Αναρωτιέμαι μήπως γνωρίζει ο εισαγγελέας, τυχόν εμπλοκή και διαπλοκή πρωθυπουργών και υπουργών με μεγαλοεργολάβους και για τούτο δεν έχουν οδηγηθεί στη «μπουζού», όσοι «παντελόνιασαν» τα δισεκατομμύρια, χωρίς ποτέ να εκτελέσουν το έργο των συστημάτων ασφαλείας;
Ο υπουργός που γνώριζε, ότι δεν υπήρχαν και όπου υπήρχαν δεν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας, γιατί επιτρέπει στην Ιταλική εταιρεία στα τραίνα να επιβιβάζονται άνθρωποι;
Ο Υπουργός έχει μόνον πολιτικές και όχι ποινικές ευθύνες για την εθνική τραγωδία, του πολύνεκρου εγκλήματος;
Ο Πρωθυπουργός των άριστων, ένα δημόσιο αγαθό που είναι οι μαζικές μεταφορές και ιδιαίτερα “το ασφαλές τραίνο”, γιατί συναινεί και επιτρέπει να θυσιαστεί στο ιδιωτικό κέρδος, και μάλιστα αυτή τη φορά να πληρώνεται με το αίμα συμπολιτών μας; !!!
Και ο Μητσοτάκης φταίει και κατεδείχθη πως πάσχει από έλλειψη ενσυναίσθησης την ώρα που ο λαός χρειάζεται νοιάξιμο όχι αλαζονεία.
Κάποτε οι νέοι έβλεπαν τον Πρόεδρο της ΝΔ και έλεγαν: «στα χέρια σου κρατάς το μέλλον μιας γενιάς».
Σήμερα έφτασε η οργή στο ζενίθ και τώρα φωνάζουν: «Στα χέρια σου κρατάς το αίμα μιας γενιάς».
*O Νίκος Ι. Νικολόπουλος είναι πρόεδρος Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος