ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Θα μελετήσει κάποιος στα Επιτελεία την κατάρρευση του συριακού Στρατού; Ή νομίζουν ότι «Δεν μας αφορά»;
prodeals

Δύτης «ξεγέλασε» το θάνατο επιζώντας για 38 λεπτά χωρίς οξυγόνο σε 90μ. βάθος!

Δύτης «ξεγέλασε» το θάνατο επιζώντας για 38 λεπτά χωρίς οξυγόνο σε 90μ. βάθος!

Ένα ντοκιμαντέρ του BBC με τον τίτλο Last Breath (η τελευταία αναπνοή),αναφέρει μια ιστορία που εξακολουθεί να ιντριγκάρει τους ειδικούς!

Ο Κρις, τότε 33χρονος δύτης, περιέγραψε την εμπειρία του σαν να «μπήκε στο διάστημα, αλλά υποβρύχια».

Μπλοκαρισμένος σε μια υποθαλάσσια πλατφόρμα τοποθετημένη πάνω από ένα πηγάδι πετρελαίου μέσα στην παγωνιά και το απόλυτο σκοτάδι με μόλις μόνο λίγα λεπτά οξυγόνου στις φιάλες έκτακτης ανάγκης.

Οι περισσότεροι άνθρωποι μπορούν να αντέξουν κατά μέσο όρο, τρία λεπτά χωρίς οξυγόνο. Απίθανο, αλλά ο Κρις επέζησε για 38 λεπτά. Πώς το έκανε;

Ο στόχος του ίδιου και του συνεργάτη του, Γιουάσα του ήταν να κατέβουν 300 πόδια (90 μέτρα) από το σκάφος υποστήριξης καταδύσεων, Bibby Topaz, στον πυθμένα για να επιδιορθώσουν έναν κατεστραμμένο σωλήνα.

Θα λειτουργούσαν, όπως πάντα, σε ακραίες συνθήκες, όπου η πίεση στο σώμα τους ήταν τέτοια που έπρεπε να προετοιμαστούν για κατάδυση για μέρες στο πλοίο σε μια ειδική μονάδα κορεσμού αποσυμπίεσης – παρόμοια με ένα μίνι υποβρύχιο.

Όλα πήγαιναν καλά μέχρι που χτύπησε συναγερμός από το Bibby Topaz. Έπρεπε να επιστρέψουν αμέσως στο πλοίο.

Το μηχανοκίνητο σύστημα πλοήγησής του, το οποίο κλείδωνε το σκάφος στη θέση του πάνω από τις πετρελαιοπηγές, δεν λειτουργούσε. Το Bibby Topaz απομακρύνονταν από το σημείο και το πλήρωμα δεν μπορούσε να το ελέγξει.

Καθώς προσπαθούσαν να φτάσουν το πλοίο ο Κρις Λέμονς μπλέχτηκε στη δομή του πηγαδιού.

Δεν υπάρχει φως, κανένας αέρας, καμία επικοινωνία με τους συναδέλφους του – και δεν κυκλοφορούσε πλέον ζεστό νερό για να κρατήσει τη στολή του ζεστό. Πήγε πίσω στον πυθμένα.

Ο Γιουόσα δεν είχε αρκετό καλώδιο του για να ψάξει τον Λέμονς και το πλήρωμα του Bibby Topaz δεν ήθελε να χάσει και τους δύο δύτες.

Στην επιφάνεια, το πλήρωμα μάχονταν για να επισκευάσει το σύστημα πλοήγησης του πλοίου. Ήξεραν πως κάθε λεπτό που περνούσε ήταν μοιραίο.

Καθώς το ρολόι χτυπούσε και οι τεχνικοί προσπαθούν να ανακτήσουν τον έλεγχο, αποφασίστηκε να στείλουν έναν μη επανδρωμένο ανιχνευτή με μια φωτογραφική μηχανή για να αναζητήσουν τον δύτη που έλειπε, ξεκινώντας από το φρεάτιο.

Μόνος στο βυθό, ο Λέμονς ήξερε ότι οι πιθανότητες επιβίωσης μειώνονται κάθε δευτερόλεπτο.

Επέζησε μόνος του με σχεδόν καθόλου αέρα για 38 λεπτά σε ένα από τα πιο αφιλόξενα μέρη του πλανήτη εξακολουθεί να αποτελεί αίνιγμα για τους εμπειρογνώμονες.

Η καλύτερη εξήγηση που μπορούν να προσφέρουν είναι ότι το ακραίο κρύο προκάλεσε το σώμα του να «κλείσει», επιτρέποντας στα ζωτικά του όργανα να υπολειτουργούν με το μικροσκοπικό κομμάτι οξυγόνου που απέμενε στο σύστημά του.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Μετά από δύο προσπάθειες ανάνηψης , ο Λέμονς πήρε αναπνοή. Ωστόσο, ακόμα, ήξεραν ότι οι πιθανότητες να λειτουργήσει ο εγκέφαλος του λόγω έλλειψης οξυγόνου ήταν απειροελάχιστες. Αλλά μέσα σε λίγα λεπτά ο Λέμονς άρχισε να μιλάει με συνέπεια.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.