Ο υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης, ανακοίνωσε τη Δευτέρα πως θα ξεκινήσουν οι εργασίες για την ανέλκυση του βυθισμένου «Εξπρές Σάμινα».
Στην ανέλκυση του «Εξπρές Σάμινα», 20 χρόνια μετά το ναυάγιο στα ανοικτά της Πάρου, προχωράει το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Ο λόγος της κίνησης αυτής, συνδέεται με τη θαλάσσια ρύπανση, καθώς στην επιφάνεια της θάλασσας εμφανίστηκαν πετρελαιοκηλίδες. Παράλληλα, στα βράχια των κοντινών ακτών εντοπίστηκαν ίχνη πίσσας.
Οι πρώτες εκτιμήσεις αναφέρουν ότι η ρύπανση συνδέεται με τα δεκάδες Ι.Χ. αυτοκίνητα και φορτηγά, τα οποία βρίσκονται στα πάρκινγκ του βυθισμένου πλοίου.
Το Λιμενικό Σώμα της Πάρου, σε μία πρώτη απόφαση, απαγόρευσε τις καταδύσεις αναψυχής στην περιοχή, καθώς και κάθε αλιευτική δραστηριότητα.
Από την πλευρά της, η Εισαγγελία Πρωτοδικών έδωσε εντολή για τη σύνταξη δικογραφίας εις βάρος όσων θεωρούνται υπαίτιοι για τη ρύπανση.
Το «Εξπρές Σάμινα» ναυάγησε στις 26 Σεπτεμβρίου του 2000, κατόπιν πρόσκρουσης του πλοίου στις νησίδες Πόρτες. Αποτέλεσμα ήταν να χάσουν τη ζωή τους συνολικά 81 άτομα.
Το πλοίο είχε αναχωρήσει από το λιμάνι του Πειραιά με 533 άτομα, εκτελώντας το δρομολόγιο Πάρος-Ικαρία-Σάμος-Φούρνοι.
Το 2006, το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων καταδίκασε σε ποινή φυλάκισης 15 ετών τον πλοίαρχο, καθώς το ναυτικό δυστύχημα κρίθηκε ως συνέπεια ανθρώπινου λάθους. Το 2010, ο Άρειος Πάγος μείωσε την ποινή σε πέντε έτη και έξι μήνες.
Καταδικαστική ήταν η ετυμηγορία του δικαστηρίου και για τους υποπλοίαρχο, ύπαρχο, πρώτο μηχανικό, ασυρματιστή και επικεφαλής της πλοιοκτήτριας εταιρείας Μinoan Flying Dolphins.