Μια φονική καταστροφή θα μπορούσε να είχε προκληθεί αν οι πυροσβεστικές δυνάμεις δεν είχαν σβήσει τη φωτιά που είχε ξεσπάσει σε βυτιοφόρο που μετέφερε υγραέριο στην εθνική οδό Αθηνών – Κορίνθου.

Τι είναι το φαινόμενο «Bleve»

Μια τεράστια έκρηξη και ένα πύρινο μανιτάρι υψώνεται σπέρνοντας την καταστροφή. Σε ακτίνα χιλιομέτρων, άνθρωποι τρέχουν να σωθούν, νιώθοντας στο κορμί τους τη φωτιά να τους καίει.

Είναι το φαινόμενο «Bleve», μια καταστροφή που απετράπη κατά τη διάρκεια της μεγάλης επιχείρησης κατάσβεσης και απομάκρυνσης του φλεγόμενου βυτιοφόρου στην Κακιά Σκάλα, που μετέφερε 7,2 τόνους υγραερίου.

«Είναι ένα φαινόμενο κατά το οποίο θερμαίνεται το βυτίο, στο κενό σημείο αναπτύσσονται ατμοί που αυξάνουν την εσωτερική πίεσή του και επέρχεται έκρηξη. Αυτό το φαινόμενο δυστυχώς είναι θανατηφόρο και καταστροφικό», αναφέρει ο πραγματογνώμονας Νίκος Διαμάντης.

Η έκρηξη απελευθερώνει τεράστιες ποσότητες ενέργειας, δημιουργώντας ένα ολέθριο κύμα πίεσης και θερμότητας. Τα κομμάτια της δεξαμενής και του περιβάλλοντος χώρου εκτοξεύονται με μεγάλη ταχύτητα, δημιουργώντας έναν καταστροφικό απολογισμό.

Αυτός είναι και ο λόγος που οι εκρήξεις Bleve θεωρούνται από τις πιο θανατηφόρες.

">

Η έκρηξη του 1999

Τον Απρίλιο του 1999, στα Καμένα Βούρλα, η επιχείρηση κατάσβεσης πυρκαγιάς σε βυτιοφόρο που μετέφερε προπάνιο, κατέληξε σε πραγματικό όλεθρο.

Η έκρηξη μαμούθ που προκλήθηκε, άφησε πίσω της δύο νεκρούς οδηγούς, τρεις νεκρούς πυροσβέστες και τουλάχιστον 14 τραυματίες.

Μια αντίστοιχη τραγωδία πέτυχε να αποσοβήσει η Πυροσβεστική Υπηρεσία χθες στην Κακιά Σκάλα.

«Ακολουθήθηκε η διαδικασία που προβλέπεται από το πρωτόκολλο ενεργειών προκειμένου να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας και όλα έγιναν με την παρουσία τεχνικού ασφαλείας», σημείωσε ο εκπρόσωπος Τύπου της πυροσβεστικής, Βασίλης Βαθρακογιάννης.

Αντίστοιχα επικίνδυνη ήταν και η επιχείρηση μετάγγισης του αερίου που μετέφερε το βυτιοφόρο, πριν ξεκινήσει η απομάκρυνση του οχήματος από το οδόστρωμα.