Ευρωπαϊκή μελέτη αποκαλύπτει ότι το 58% των Ισπανών έχει μειώσει την κατανάλωση κόκκινου κρέατος και το 24% το έχει εγκαταλείψει εντελώς.
Περισσότεροι από τους μισούς Ισπανούς καταναλωτές (58%) έχουν μειώσει την κατανάλωση κόκκινου κρέατος , ενώ σχεδόν το ένα τέταρτο (24%) το έχουν εγκαταλείψει εντελώς τα τελευταία πέντε χρόνια επικαλούμενοι περιβαλλοντικούς λόγους, ή υγείας.
Αυτό αποκαλύπτεται από μια μελέτη για την κατανάλωση κρέατος και τη στάση απέναντι στις βιώσιμες πρωτεΐνες που πραγματοποιήθηκε σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες (Ισπανία, Γερμανία, Ιταλία και Γαλλία) από το γαλλικό ερευνητικό ινστιτούτο OpinionWay για τη ΜΚΟ The Good Food Institute (GFI) που επικαλείται το πρακτορείο Efe. .
Από τα στοιχεία που συγκεντρώνει αυτή η έκθεση, συνάγεται ότι η Γερμανία είναι η χώρα που ανησυχεί περισσότερο για το περιβάλλον, καθώς το 39% των πολιτών της μείωσε την κατανάλωση κόκκινου κρέατος για αυτόν τον λόγο, ενώ η Ισπανία και η Ιταλία προβάλλουν τους λόγους για την υγεία ενώ η Γαλλία προβάλει οικονομικούς λόγους.
Η πλειονότητα των Ισπανών που συμμετείχαν στην έρευνα πιστεύει ότι η παραγωγή και η κατανάλωση κρέατος πρέπει να μειωθεί (64%) και να διερευνήσουν άλλες επιλογές (66%), όπως κρέας φυτικής προέλευσης -παρασκευασμένο κυρίως από σόγια- και καλλιεργημένο κρέας – που παράγεται στο εργαστήριο συνθετικά από βλαστοκύτταρα προέρχεται από μύες ζώων που αναπτύσσονται σε τεχνητές ζυμωτήρες.
Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων στις άλλες τρεις χώρες συμφωνεί και με τις δύο δηλώσεις, με τους Ιταλούς να είναι οι πιο πεπεισμένοι με αντίστοιχα ποσοστά 75% και 71%.
Σε σχέση με το κρέας φυτικής προέλευσης, σχεδόν οι μισοί Ισπανοί (47%) δηλώνουν ότι το τρώνε κάθε μήνα τουλάχιστον μία φορά και σχεδόν το ένα τέταρτο των ερωτηθέντων (24%) έχουν εκφράσει την πρόθεσή τους να αυξήσουν αυτή την κατανάλωση τα επόμενα χρόνια με λευκό κρέας και ψάρι.
Η Γερμανία και η Ιταλία μοιράζονται παρόμοια στοιχεία, ενώ η Γαλλία είναι η χώρα που ενδιαφέρεται λιγότερο για αυτές τις επιλογές, με 25% μηνιαίους καταναλωτές και μόνο 11% να ενδιαφέρονται να αυξήσουν τη χρήση τροφίμων στο μέλλον.
Όσον αφορά το καλλιεργημένο κρέας, η Ισπανία είναι η χώρα όπου οι περισσότεροι καταναλωτές λένε ότι έχουν ακούσει γι ‘αυτό (45%), αν και παραδόξως αναγνωρίζουν ότι το γνωρίζουν λιγότερο, με μόνο το 19% να γνωρίζει από τι αποτελείται.
Η Γαλλία είναι η χώρα όπου υπάρχουν λιγότερες πληροφορίες σχετικά με το καλλιεργημένο κρέας, καθώς το 46% των ερωτηθέντων λέει ότι δεν έχει ακούσει τίποτα για αυτό το είδος φαγητού, αν και είναι επίσης η χώρα με τον μεγαλύτερο αριθμό καταναλωτών που το γνωρίζουν ( 31%).
Η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι υπάρχει μια «σημαντική δυνητική αγορά» για λαχανικά και καλλιεργημένα κρέατα στη Γερμανία καθώς και στην Ιταλία και την Ισπανία.
Στην τελευταία περίπτωση, το 65% των Ισπανών λέει ότι είναι πρόθυμοι να αγοράσουν το καλλιεργημένο κρέας εάν είναι διαθέσιμο στην αγορά. Η Γερμανία είναι η χώρα με τον μεγαλύτερο αριθμό καταναλωτών μεταξύ 18 και 24 ετών. .
Τέλος, ένα υψηλό ποσοστό Ισπανών (68%) συμφωνεί με την πιθανότητα οι δημόσιες αρχές να ενεργήσουν ώστε να υποστηρίξουν την παραγωγή καλλιεργημένου κρέατος , το ίδιο υποστηρίζουν οι Ιταλοί (58%) και οι Γερμανοί (56%).
Η Γαλλία είναι η χώρα που είναι λιγότερο πρόθυμη να δοκιμάσει καλλιεργημένο κρέας (33%) και μόνο το 38% πιστεύει ότι είναι απαραίτητη η ανάληψη δράσης από τις αρχές για την προώθησή του.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.