Η κλοπή στην Εθνική Πινακοθήκη ήταν σίγουρα ένα θέμα που απασχόλησε τη κοινή γνώμη, κυρίως με την ευκολία που έγινε και τα μέτρα ασφαλείας που δεν τηρήθηκαν. Μια ανάλογη ιστορία όμως έγινε πριν ένα αιώνα στο Λούβρο όταν εκλάπη ο διάσημος πίνακας της Τζοκόντα ή Μόνα Λίζα αν προτιμάτε.
To 1911 ίσως ο πιο διάσημος πίνακας του Ντα Βίντσι, η Μόνα Λίζα βρίσκεται στο Λούβρο όπου χιλιάδες επισκέπτες, συρρέουν στο μουσείο για να την απολαύσουν από κοντά.
Όμως την 21η Αυγούστου ο πίνακας δεν βρίσκεται στη συνηθισμένη θέση και αμέσως ειδοποιούνται οι αρχές για την κλοπή. Μέσα στους εκατοντάδες υπόπτους που περνάνε από την αστυνομία βρίσκεται και ο καλλιτέχνης Γκιγιόμ Απολινέρ.
Μάλιστα φυλακίζεται και σύμφωνα με τον ίδιο βασανίζεται. Όταν του ζητάνε ονόματα που πιθανόν να ξέρουν κάτι για το πίνακα, φωτογραφίζει για ύποπτο τον διάσημο ζωγράφο Πικάσο.
Σε λιγότερο από 24 ώρες η αστυνομία εισβάλλει στην οικία του Ισπανού ζωγράφου και τον συλλαμβάνει. Οδηγείται στα κρατητήρια όπου τον ανακρίνουν για περισσότερο από 48 ώρες.
Η είδηση πέφτει σαν βόμβα παγκοσμίως. Οι ισχυροί φίλοι του ζωγράφου καταφέρνουν και τον αποφυλακίζουν αφού δεν υπήρχαν στοιχεία εναντίον του. Μάλιστα η γαλλική αστυνομία δέχεται σκληρή κριτική για τον τρόπο που λειτούργησε.
Δύο χρόνια μετά ένα τηλεφώνημα από τη Φλωρεντία ρίχνει φως στην υπόθεση, αφού κάποιος προσπάθησε να πουλήσει τη Μόνα Λίζα σε μια πινακοθήκη.
Τον πίνακα είχε κλέψει ο Βιντσέντσο Περούτζια, υπάλληλος του Λούβρου και ομολόγησε ότι το έκανε για τα χρήματα.