Είναι μια από τις ταινίες του που όλοι θυμούνται. Είναι μια από τις σκηνές που όλοι θα μιλάνε γι΄αυτή αρκετά χρόνια στο μέλλον. Το Τελευταίο Τανγκό στο Παρίσι αποτέλεσε το έργο του Μπερτολούτσι που ξεσήκωσε την μεγαλύτερη συζήτηση και κηλίδωσε διά παντός την όποια υστεροφημία του.
Σήμερα που έγινε γνωστός ο θάνατος του, υπάρχουν αυτοί που κάνουν μια απλή αναφορά στην καριέρα του και υπάρχουν κι αυτοί που ζητούν να σβηστεί οτιδήποτε καλό έχει κάνει. Και στις δύο μεριές έχει περίοπτη θέση η σκηνή του βιασμού στο Τελευταίο Τανγκό στο Παρίσι.
Εκεί ο Μπερτολούτσι δοκίμασε κάτι που θα τον καταδίκαζε για πάντα. Όχι μόνο στο κοινό, αλλά και στην πρωταγωνίστριά του Μαρία Σνάιντερ. Το πρωί του γυρίσματος της επίμαχης σκηνής συνεννοήθηκαν με τον Μάρλον Μπράντο να κάνουν κάτι εκτός σεναρίου, ώστε να αποτυπωθεί η γνησιότητα της αντίδρασης της Μαρία.
Όταν είδαν το βούτυρο πάνω στο τραπέζι, το μυαλό τους συνδέθηκε. Όταν ξεκίνησε το γύρισμα ο Μπράντο χρησιμοποίησε το βούτυρο με τρόπο που σόκαρε τη Μαρία. Από κει και μετά ήταν μη αναστρέψιμη η κατάσταση. Η σκηνή ήταν άριστα γυρισμένη, όμως το αποτέλεσμα ήταν να διαλυθεί για πάντα η ψυχολογία της 19χρονης τότε ηθοποιού.
Η περιγραφή του Ιταλού σκηνοθέτη πίσω στο 2013 έκανε πολλούς να μιλήσουν για παραδοχή κανονικού βιασμού. Άλλωστε, η Σνάιντερ είχε πει πως ένιωσε σαν να τη βιάζουν. Ο Μπερτολούτσι δεν είπε ποτέ κάτι τέτοιο βέβαια. Περιέγραψε μόνο τον τρόπο που χειρίστηκε τη σκηνή. Είπε δηλαδή ότι όλα έγιναν αυτοσχεδιαστικά εκείνη την ημέρα.
«Δεν της είπα ποτέ τι θα κάναμε. Ήθελα την αντίδρασή της ως κοπέλα, όχι ως ηθοποιό. Δεν της είπαμε ότι θα χρησιμοποιηθεί το βούτυρο ως λιπαντικό. Δεν το μετανιώνω, αλλά νιώθω ένοχος. Κάποιες φορές πρέπει να λειτουργήσεις με άλλον τρόπο. Δεν ήθελα να γελοιποιήσω τη Μαρία. Ήθελα να νιώσει φυσικά την οργή που έπρεπε να έχει ο ρόλος της στη σκηνή αυτή».