ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Πολύ μπροστά η αλβανική μαφία στην Ελλάδα: «Ξεπλένει» χρήμα σε... πλυντήρια αυτοκινήτων!
prodeals

11.000 θεατές χειροκρότησαν τις «Ικέτιδες» του Εθνικού στην Επίδαυρο (φωτο)

11.000 θεατές χειροκρότησαν τις «Ικέτιδες» του Εθνικού στην Επίδαυρο (φωτο)

Η πρώτη συμμετοχή της Κάτιας Δανδουλάκη σε τραγωδία, την Παρασκευή και το Σάββατο, με το Εθνικό στην Επίδαυρο στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία.

Σε ένα λιτό σκηνικό, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού και σκηνοθέτης της παράστασης, Στάθης Λιβαθινός κατάφερε να αποτυπώσει τον θρήνο των γυναικών που ικετεύουν για να πάρουν στα χέρια τους τα νεκρά κορμιά των αγοριών τους που έπεσαν στη μάχη και μένουν άταφα, να συγκινήσει και να προικίσει τους πρωταγωνιστές του με δυνατές ερμηνείες.

Μία παράσταση στους ρυθμούς της μουσικής του Άγγελου Τριανταφύλλου, ένα πένθιμο εμβατήριο που δεν σταματά λεπτό, παίζεται ζωντανά και δίνει ροή στην πλοκή του έργου που πολλές φορές οδηγεί και σε ραπάρισμα των πρωταγωνιστών.

Ο εξαιρετικός Ακης Σακελαρίου, αρχικά ατσαλάκωτος με πόζες μαριονέτας, στα όρια της κωμωδίας και στη συνέχεια μία τραγική φιγούρα με υποκριτική δεινότητα, αιματοβαμμένος και ταλαιπωρημένος επιστρέφει ηγεμόνας από τον πόλεμο. Εξάρσεις, θρήνος και ένα απόλυτα ταιριαστό πάντρεμα του Εθνικού θεάτρου με το δυναμικό του Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου.

Η Κάτια Δανδουλάκη, πρώτη φορά στην καριέρα της σε τραγωδία, φινετσάτη με την στεντόρεια φωνή της και τα απλωμένα της χέρια, με χορευτικές μαλακές κινήσεις, πανταχού παρούσα σε όλο το σκηνικό.

Η υποκριτική εμπειρία του Θοδωρή Κατσαφάδου καθηλώνει στα λίγα λεπτά της συμμετοχής του στην παράσταση, ενώ η δωρική εικόνα της Αγλαϊας Παππά ανατρέπει την παράσταση με την παρέμβασή της ως Αθηνά.

11.000 θεατές στις πρώτες παραστάσεις του Εθνικού

Μια παράσταση-πρόταση από τον Καλλιτεχικό Διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου Στάθη Λιβαθινό παρακολούθησαν 11.000 θεατές, στην Παρασκευή 5 και το Σάββατο 6 Ιουλίου, στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών. Πρόκειται για μια συμπαραγωγή του Εθνικού Θεάτρου και του Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου σε μια εμβληματική τραγωδία του Ευριπίδη για τον πόλεμο, τους νεκρούς του, την υπαρξιακή αγωνία, την αξιοπρέπεια, την πίστη και τη γυναικεία αντοχή.

Εργο εγκώμιο στη δημοκρατία και την οικογένεια

Οι Ικέτιδες του Ευριπίδη είναι ένα έργο-εγκώμιο των Αθηνών, του δημοκρατικού πολιτεύματος και των χρηστών ηγετών και πολιτών, βαθιά ανθρώπινο και οξυδερκές μέσα στους αιώνες.

53 χρόνια μετά το μοναδικό της ανέβασμα από το Εθνικό Θέατρο (1966) σε σκηνοθεσία του Τάκη Μουζενίδη και 39 χρόνια από την πρώτη παράσταση του ΘΟΚ στην Επίδαυρο (1980) σε σκηνοθεσία Νίκου Χαραλάμπους, η τραγωδία σκηνοθετείται από τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου Στάθη Λιβαθινό, σε ένα εγχείρημα που στηρίζεται στη συνεργασία των καλλιτεχνών από την Ελλάδα και την Κύπρο.

Για την παράσταση ανατέθηκε η μετάφραση στον ποιητή Γιώργο Κοροπούλη, ενώ τα σκηνικά και τα κοστούμια σχεδίασε ο διεθνώς διακεκριμένος Κύπριος σκηνογράφος Γιώργος Σουγλίδης. Τη μουσική σύνθεση ανέλαβε ο Αγγελος Τριανταφύλλου, τους φωτισμούς ο Αλέκος Αναστασίου, τη χορογραφία ο Φώτης Νικολάου και τη μουσική διδασκαλία η Μελίνα Παιονίδου.

Οι μητέρες των Αργείων στρατηγών που έχασαν τη ζωή τους στη Θήβα πολεμώντας στο πλάι του Πολυνείκη προσπέφτουν Ικέτιδες στον βωμό της Δήμητρας στην Ελευσίνα. Μαζί τους ο βασιλιάς του Άργους Άδραστος ο οποίος ήταν και αρχηγός της επίμαχης εκστρατείας. Ζητούν τη βοήθεια του βασιλιά της Αθήνας Θησέα γιατί οι Θηβαίοι κρατούν τους νεκρούς και δεν επιτρέπουν την ταφή τους παραβιάζοντας το έθος των Ελλήνων.

Το πιο θερμό χειροκρότημα για τον Στάθη Λιβαθινό και τον θίασό του

Ο Θησέας ανταποκρινόμενος στο δίκαιο αίτημα ετοιμάζεται να στείλει μήνυμα στον βασιλιά της Θήβας Κρέοντα όμως τον προλαβαίνει η άφιξη Θηβαίου Κήρυκα που φέρνει το δικό του μήνυμα στον Αθηναίο βασιλιά: Του ζητά να διώξει τον Άδραστο και τις μητέρες διαφορετικά θα τους επιτεθούν.

Ο Θησέας οδηγεί τον στρατό της Αθήνας ενάντια στους Θηβαίους και φέρνει στην Ελευσίνα τους νεκρούς στρατηγούς όπου και τους καίουν προσφέροντάς τους τις πρέπουσες τιμές. Η Ευάδνη σε ένα παραλήρημα ορμά στη φωτιά και καίγεται μαζί με τον άνδρα της Καπανέα. Μητέρες και παιδιά παίρνουν τον δρόμο της επιστροφής με τις στάχτες των αγαπημένων τους.

Διανομή αλφαβητικά

Μητέρες Αργείων στρατηγών: Άννα Γιαγκιώζη, Άνδρη Θεοδότου, Κόρα Καρβούνη, Τζίνη Παπαδοπούλου, Μαρία Σαββίδου, Κωνσταντίνα Τάκαλου, Τάνια Τρύπη, Νιόβη Χαραλάμπους
Πρωταγωνιστούν: Κάτια Δανδουλάκη: Αίθρα, Θοδωρής Κατσαφάδος: Ίφις, Κατερίνα Λούρα: Ευάδνη, Αγλαΐα Παππά: Αθηνά, Άκης Σακελλαρίου: Θησέας, Χρήστος Σουγάρης:Άδραστος, Ανδρέας Τσέλεπος: Άγγελος, Χάρης Χαραλάμπους: Κήρυκας

Αναλυτικά η περιοδεία της παράστασης:

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

11-14 Ιουλίου, Λευκωσία, Αμφιθέατρο Μακαρίου Γ΄
17-18 Ιουλίου, Λεμεσός, Αρχαίο Θέατρο Κουρίου
20 Ιουλίου, Λάρνακα, Παττίχειο Δημοτικό Αμφιθέατρο
30 Αυγούστου, Θεσσαλονίκη, Θέατρο Δάσους
2 Σεπτεμβρίου, Βεάκειο Δημοτικό Θέατρο
5 Σεπτεμβρίου, Ηρώδειο
11 Σεπτεμβρίου, Κορωπί, Θέατρο Δεξαμενής
15 Σεπτεμβρίου, Ελευσίνα, Παλαιό Ελαιουργείο

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.