Μπορεί ένας ανελκυστήρας να εκθέτει την χώρα μας διεθνώς και αυτός ο ανελκυστήρας να βρίσκεται στο σπουδαιότερο αρχιτεκτονικό σύνολο, που κληροδότησε στον κόσμο η Ελληνική Αρχαιότητα;
Οι αρχαίοι Έλληνες κατασκεύασαν τον Παρθενώνα στα μέσα του 5ου π.Χ αιώνα και εμείς εν έτει 2019 ασχολούμαστε ακόμα με τις βλάβες του αναβατόριου της Ακρόπολης αποκλείοντας την πρόσβαση στον χώρο ατόμων με ειδικές ανάγκες.
Βέβαια, πώς θα ήταν δυνατό να είναι διαφορετικά τα πράγματα όταν η ίδια η αρμόδια υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη λέει ότι ο συγκεκριμένος ανελκυστήρας λειτουργεί από το 2004 και ενώ θα έπρεπε να έχει αντικατασταθεί συνεχίζει να εξυπηρετεί το κοινό παρότι έχει «πλέον υπερβεί τα όρια του από τεχνική άποψη», αποκαλώντας του «γηρασμένο»! Στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου λοιπόν, η κυρία Μενδώνη περιέγραψε την υφιστάμενη κατάσταση σημειώνοντας ότι στόχος του υπουργείου είναι η εγκατάσταση νέου ανελκυστήρα πριν τη θερινή περίοδο του 2020.
«Ο υφιστάμενος ανελκυστήρας βρίσκεται σε λειτουργία από το 2004, και ενώ υπήρχε από τότε προοπτική αντικατάστασής του σε σύντομο χρονικό διάστημα, συνεχίζει να λειτουργεί, εξυπηρετώντας πολύ μεγάλο αριθμό επισκεπτών και έχοντας πλέον υπερβεί τα όριά του από τεχνική άποψη. Σε κάθε περίπτωση, η Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Αθηνών, αφότου ανέλαβε από την Υπηρεσία Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης (ΥΣΜΑ) τη συντήρηση του υφιστάμενου ανελκυστήρα, μεριμνά για την εξασφάλιση της απρόσκοπτης και ασφαλούς λειτουργίας του».
Όπως αναφέρει η κυρία Μενδώνη, «η πρόσβαση των επισκεπτών πραγματοποιείται μέσω δυο μηχανημάτων, το πρώτο αφορά σε αναβατόριο κλίμακας με πλατφόρμα, που ξεκινά από το επίπεδο του περιπάτου (σε στάθμη +119,50μ.) και καταλήγει στη βάση του θαλάμου του ανελκυστήρα (σε στάθμη +125,00μ.) και το δεύτερο σε ανελκυστήρα/αναβατόριο που φθάνει στο επίπεδο του αρχαιολογικού χώρου (σε στάθμη +149,50μ.) βορείως του Ερεχθείου».
Η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού σημειώνει ότι οι αστοχίες θα αντιμετωπιστούν μέχρι την αντικατάσταση του αναβατορίου. «Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Αθηνών έχει λάβει σχετικές οδηγίες να αποκαταστήσει άμεσα την προβληματική διαδρομή που οδηγεί ως το αναβατόριο, καθώς παρουσιάζει έντονη κλίση και φθαρμένο οδόστρωμα.
Θα αντιμετωπιστούν οι παλαιότερες αστοχίες και η διαδρομή θα διαμορφωθεί καταλλήλως, ώστε να μπορεί να κινηθεί με άνεση ηλεκτρικό αμαξίδιο. Ταυτόχρονα θα αλλάξει η πλατφόρμα του αναβατορίου κλίμακας που τίθεται συχνά εκτός λειτουργίας λόγω βλαβών. Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Αθηνών θα ξεκινήσει αμέσως τις διαδικασίες για την προμήθεια νέας πλατφόρμας.
Σχετικά με το ζήτημα της αντικατάστασης του «γηρασμένου» αναβατορίου, οι αρμόδιες υπηρεσίες εργάζονται ήδη για να καθορίσουν τις απαιτούμενες προδιαγραφές, ώστε να προχωρήσει αμέσως η διαδικασία για την προμήθειά του.
Στόχος του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού είναι η εγκατάσταση νέου αναβατορίου πριν τη θερινή περίοδο 2020».
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.