«Μαύρα» είναι τα νέα για τον έναν από τους τρεις πίνακες που κλάπηκαν από την Εθνική Πινακοθήκη, καθώς ο 49χρονος συλληφθείς παραδέχθηκε πως τον κατέστρεψε.
Κατά την κατάθεσή του στην αστυνομία, μετά τη σύλληψή του, ο 49χρονος ενημέρωσε πως κατά τη διαδικασία της αφαίρεσης του πίνακα από το μουσείο τραυματίστηκε.
Ο άνδρας τύλιξε τον πίνακα και στη συνέχεια όταν έφτασε στο σπίτι του συνειδητοποίησε ότι ο πίνακας είχε υποστεί σοβαρή ζημιά.
Τότε τον τσαλάκωσε και τον πέταξε στην τουαλέτα, καταστρέφοντάς τον ολοκληρωτικά.
Ποιο είναι το έργο που καταστράφηκε
Γίνεται λόγος για ένα έργο σε χαρτί του Ιταλού Γκουλιέλμο Κάτσια, το οποίο απεικονίζει τον Άγιο Ντιέγκο ντε Αλκάλα σε έκσταση με την Αγία Τριάδα και τα σύμβολα του πάθους.
Ήταν διαστάσεων 27 x 16,8 και είχε δωριστεί στην Εθνική Πινακοθήκη το 1907 από τον Γρηγόριο Μαρσαλή.
Σημειώνεται πως ο άνδρας, που είναι ελαιοχρωματιστής και οικοδόμος, ισχυρίστηκε πως έχει «πάθος με την τέχνη» και σημείωσε πως παρακολουθούσε το μουσείο για περίπου έξι μήνες και γνώριζε την κάθε κίνηση των εργαζομένων του.
Ποιος είναι ο 49χρονος οικοδόμος
Το προφίλ του 49χρονου ληστή, που τον Ιανουάριο του 2012 μπήκε στην Εθνική Πινακοθήκη και έκλεψε δύο πίνακες, του Πικάσο και του Μοντριάν και ένα σχέδιο που καταστράφηκε την ίδια νύχτα, σκιαγράφησαν οι αξιωματικοί της ΕΛΑΣ κατά τη συνέντευξη τύπου που έδωσαν.
Στη συνέντευξη τύπου στην ελληνική αστυνομία ειπώθηκε ότι ο 49χρονος ήταν και ο μοναδικός κλέφτης, τονίζοντας ότι «δεν προκύπτει δεύτερο άτομο για την κλοπή». «Κατά καιρούς είχαμε πληροφορίες. Ερευνήθηκαν μέχρι την τελευταία που είχαμε αποτέλεσμα. Ηταν χρέος τιμής να επιστρέψει στη θέση του», αναφέρθηκε στην αρχή της συνέντευξης και ακολούθως σκιαγράφησαν το προφίλ του 49χρονου που έκανε τη ληστεία του αιώνα.
Συγκεκριμένα, όπως είπαν πρόκειται για 49χρονο ελαιοχρωματιστή, με γνώσεις οικοδομής και μεγάλο πάθος για την τέχνη, όπως ο ίδιος ισχυρίστηκε ο οποίος παρακολουθούσε επί έξι μήνες την Εθνική Πινακοθήκη πριν επιχειρήσει εκείνο το βράδυ να εισβάλλει και να κλέψει τους πίνακες.
Τους τελευταίους δυο μήνες ο 49χρονος τους είχε μεταφέρει στην Κερατέα όπου βρέθηκαν γιατί φοβήθηκε ότι θα συλληφθεί. Οι πίνακες ήταν καλά φυλαγμένοι, προσεκτικά τοποθετημένοι.
Είχε παρατηρήσει πότε πηγαίνουν για κάπνισμα οι φύλακες, για να μπορέσει να εισβάλλει και αυτό ήταν ένα σημείο κλειδί στην κλοπή. Σημαντικό στοιχείο ήταν ότι είχε παρατηρήσει ότι υπάρχουν γυψοσανίδες στην Πινακοθήκη (καθώς κρυβόταν ανάμεσα στις γυψοσανίδες). Ο 49χρονος δεν ήταν συλλέκτης, είχε, όμως φίλους που ήταν στο χώρο της τέχνης, ενώ έκανε συχνά ταξίδια στην Αγγλία και στην Ολλανδία. Πρόθεσή του, όπως ο ίδιος είπε, ήταν να έχει ένα ωραίο έργο τέχνης και ότι δεν είχε πρόθεση να τους πουλήσει.
Οι πίνακες μέχρι πριν από δύο μήνες βρίσκονταν στο σπίτι του 49χρονου, σύμφωνα με πληροφορίες, από ανώτατο αξιωματικό της αστυνομίας σε μια κρύπτη στο μπάνιο του.
Ωστόσο, δύο μήνες πριν, θορυβημένος από τα δημοσιεύματα ότι είναι κοντά στην ανεύρεσή τους τους μετέφερε.
Κατά τη συνέντευξη Τύπου της αστυνομίας, αναφέρθηκε ότι κατά καιρούς υπήρχαν πληροφορίες για τους πίνακες και ερευνούνταν όλες μέχρι που ήρθε το αποτέλεσμα. Ηταν χρέος τιμής να επιστρέψει στη θέση του, ανέφεραν.