Σε δημοπρασία για 3,1 εκατομμύρια δολάρια πωλήθηκε ένας πίνακας του Άντονι βαν Ντάικ που είχε εγκαταλειφθεί σε μια αγροτική αποθήκη.
Το έργο θεωρείται «προάγγελος» του μεταγενέστερου πίνακα του Φλαμανδού ζωγράφου και ονομάζεται «Άγιος Ιερώνυμος». Ο τελικός πίνακας βρίσκεται σήμερα στο Μουσείο Boijmans van Beuningen στο Ρότερνταμ.
Απεικονίζει έναν γυμνό ηλικιωμένο άνδρα να κάθεται σε ένα σκαμνί. Ο πίνακας θεωρείται μοναδικός διάφορους λόγους, σύμφωνα με τον οίκο δημοπρασιών Sotheby’s. Είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα του βαν Ντάικ βασισμένα σε ζωντανά μοντέλα.
Πιθανότατα φιλοτεχνήθηκε μεταξύ 1615 και 1618, σύμφωνα με τον οίκο Sotheby’s, στα πρώιμα βήματα του βαν Ντάικ, όταν εργαζόταν δίπλα στον Πέτερ Πάουλ Ρούμπενς στην Αμβέρσα.
Και η ελαιογραφία συνοδεύεται από μία μοναδική ιστορία. Αναγνωρίστηκε μόλις πρόσφατα ως πραγματικό έργο του Φλαμανδού, ενημέρωσε ο οίκος. Το έργο ανακαλύφθηκε στα τέλη του 20ού αιώνα σε ένα υπόστεγο αγροκτήματος στη Νέα Υόρκη.
«Το άτομο που το βρήκε. ο Άμπερτ Μπ. Ρόμπερτς, ήταν παθιασμένος συλλέκτης “χαμένων” αντικειμένων, περιγράφοντας τη συλλογή του ως “ορφανοτροφείο χαμένης τέχνης που έχει υποφέρει από την εγκατάλειψη”».
Ο Ρόμπερς αγόρασε τον πίνακα για μόλις 600 δολάρια. Αλλά, σύντομα η ιστορικός τέχνης Σούζαν Μπαρνς αναγνώρισε την πραγματική του αξία, σημειώνοντας πως είναι ένα «παραδόξως, πολύ καλά διατηρημένο» έργο του βαν Ντάικ.
Μέρος των εξόδων δόθηκαν στο Ίδρυμα που είχε ιδρύσει ο Ρόμπερτς και το οποίο παρέχει οικονομική στήριξη σε καλλιτέχνες και διάφορες φιλανθρωπίες.