Σε «Ουκρανές χορεύτριες» μετονόμασε το έργο του διάσημου καλλιτέχνη Εντγκάρ Ντεγκά «Ρωσίδες χορεύτριες» η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου, που εξήγησε ότι η απόφασή της οφείλεται σε σχόλια Ουκρανών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Έτσι στα πλαίσια του αντιρωσικού παροξυσμού ξαναβαφτίζουν κατά το δοκούν τα έργα που οι ίδιοι οι καλλιτέχνες ονομάτισαν. Ή μήπως αυτό είναι η αφορμή για να γίνει “μόδα” για πολιτικούς λόγους;
Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου απηύθυνε μάλιστα έκκληση σε άλλα πολιτιστικά ιδρύματα να επανεξετάσουν τυχόν εσφαλμένες ερμηνείες ή εσφαλμένες αποδόσεις της ουκρανικής τέχνης και κληρονομιάς!
Σύμφωνα με τον Guardian, στον πίνακα του ιμπρεσιονιστή τα εθνικά χρώματα της Ουκρανίας, δηλαδή το κίτρινο και το μπλε, είναι ολοφάνερα, καθώς βρίσκονται στις κορδέλες στα μαλλιά των χορευτών.
«Ο τίτλος αυτού του πίνακα αποτελεί θέμα συζήτησης εδώ και πολλά χρόνια και καλύπτεται από την βιβλιογραφία. Όμως, τον τελευταίο μήνα λόγω της κατάστασης βρέθηκε στο επίκεντρο. Επομένως, θεωρήσαμε ότι είναι η κατάλληλη στιγμή να επικαιροποιήσουμε τον τίτλο για να αντικατοπτρίζει καλύτερα το θέμα του», ανέφερε εκπρόσωπος της Εθνικής Πινακοθήκης του Λονδίνου.
Αντίστοιχες θέσεις διατύπωσε και η διευθύντρια του Ουκρανικού Ινστιτούτου στο Λονδίνο Olesya Khromeychuk. Τον περασμένο μήνα έγραψε στο γερμανικό περιοδικό «Der Spiegel» ότι «οι επιμελητές δεν έχουν κανένα πρόβλημα να παρουσιάσουν την εβραϊκή, τη λευκορωσική ή την ουκρανική τέχνη και καλλιτέχνες ως Ρώσους. Σε μια σπάνια περίπτωση που ένας Ουκρανός δεν παρουσιάζεται ως Ρώσος, μπορεί να παρουσιαστεί ως “ουκρανικής καταγωγής”, όπως συνέβη με τον σκηνοθέτη Oleksandr Dovzhenko, σε μια μεγάλη έκθεση στο Λονδίνο».