Μετά το αξέχαστο «Come and Get Them» του Gerard Butler στο «300» η αλήθεια είναι ότι η αρχαιοελληνική φράση «Μολών Λαβέ» έχασε λίγο την αίγλη με την οποία τη διδαχτήκαμε στο σχολείο, ή τουλάχιστον έτσι όπως είχαμε φανταστεί να την εκφωνεί ο Λεωνίδας απέναντι στον Ξέρξη.
Δεν λέμε, η ταινία από δράση και μάχη είχε ένα δικό της ιδιαίτερο υλικό, αλλά αυτό το «come and get them» στις Θερμοπύλες θα μας κάθεται πάντα λίγο περίεργα στο λαιμό.
Σαν το «Μολών Λαβέ» στο «ΟΧΙ» του Ντίμη Δαδήρα ωστόσο δεν πιάνει μία, ειδικά αν σκεφτούμε ότι πρόκειται σχεδόν για ακριβή μετάφραση των όσων είπε είπε ο Βασιλιάς της Σπάρτης στην ταινία του Zack Snyder. Να μας συγχωρείς Gerald Butler, αλλά το δικό σου «come and get them» σε σχέση με το αντίστοιχο του ήρωα της μάχης του Ρούπελ, Δημήτρη Νικολάου δεν πιάνει μία.
Η πιο καλτ σκηνή που έχουμε δει ενδεχομένως σε ελληνική ταινία με τον Κώστα Πρέκα να βλέπει τον κατακτητή να προελαύνει και να μετατρέπεται σε Νικηταρά του ’40.
Δεν τα βάζεις έτσι απλά κόντρα στον Δημήτρη Νικολάου του «ΟΧΙ», ειδικά όταν περιμένει στημμένος με το μυδραλιοβόλο.
Δεν είναι ότι η ελληνική ταινιοθήκη για τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο είναι άδεια, (βλ. Η Δασκάλα με τα Ξανθά Μαλλιά, Ουρανός, Υποβρύχιο Παπανικολής) ωστόσο αν έπρεπε να απονείμουμε έναν άτυπο τίτλο, κάτι σαν πολεμικό Όσκαρ, μάλλον ο Κώστας Πρέκας είναι το πρόσωπο της κατηγορίας μετά και τις εμφατικές ερμηνείες του στις ταινίες «Όχι» και «Η Μεσόγειος Φλέγεται».
Για την πρώτη εκ των δύο ταινιών του ωστόσο του δίνουμε μια πατριωτική αβάντα, καθώς μπορεί να μην απεικόνισε ακριβώς την κατάσταση που επικρατούσε στην Ελλάδα εκείνη την περίοδο, παρόλα αυτά και μόνο που μας προσέφερε την πιο καλτ σκηνή που έχει γεννήσει ποτέ μια ερωτική ιστορία μας ωθεί να συμπαθούμε λίγο παραπάνω τον Δημήτρη Νικολάου του «Όχι» από τον Παύλο Δελή του «Η Μεσόγειος φλέγεται».