Ο Νίκος Ρίζος είναι γνωστός ως ο διάσημος «κοντός» του ελληνικού κινηματογράφου και θεάτρου.

Ήδη από το 1959 ο ηθοποιός είχε στήσει τον δικό του θίασο σε ηλικία μόλις 34 ετών στο «Μετροπόλιταν» και δύο χρόνια αργότερα είχε φτάσει η ώρα για την σύμπραξή του με τους Βασίλη Αυλωνίτη και Γεωργία Βασιλειάδου.

Στο θέατρο «Ακαδήμεια» επικρατούσε κάθε βράδυ το αδιαχώρητο, με το κοινό να σχηματίζει ουρές για ένα εισιτήριο. Υπό την καθοδήγηση του Νίκου Ρίζου ο οποίος είχε αναλάβει να σηκώσει στους ώμους του το επιχειρηματικό σκέλος, αφού οι άλλοι δύο ήταν… «αχινοί» όπως τους είχε αποκαλέσει παλιότερα σε συνέντευξή του.

Στην ουσία δηλαδή περιέγραφε ανθρώπους που δυσκολεύονταν με πράγματα που δεν σχετίζονταν ευθέως με την υποκριτική. Ήταν άριστοι στους ρόλους τους, άψογοι στις υποχρεώσεις τους ως επαγγελματίες, αλλά δεν μπορούσαν να αντιληφθούν την σημασία που είχαν άλλα στοιχεία για την δημόσια εικόνα τους ή τις πληροφορίες που έβγαζαν στην επικαιρότητα τα περιοδικά.

Σε συνέντευξή του δεν άντεξε και αποκάλυψε ότι είχε κάνει «χρυσό» τον Βασίλη Αυλωνίτη που αρνιόταν ακόμη και να κάνει δυο βήματα προκειμένου να πεταχτεί από το θέατρο μέχρι ένα ράφτη για να δοκιμάσει ένα παντελόνι.

Για τον ρόλο που έπαιξε σε αυτή την επιτυχία, παρά τα δεδομένα προβλήματα, ο Ν.Ρίζος διαβάζουμε αποθεωτικά άρθρα στις εφημερίδες της εποχής, με μία εξ αυτών να τον χαρακτηρίζει «ευφυέστατο επιχειρηματία», ενώ τονίζεται ότι η περιοδεία που έκαναν οι «τρεις πρωτομάστορες του γέλιου» στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό για Έλληνες της ομογένειας, μπορεί να συγκριθεί σε αντίκτυπο μόνο με την αντίστοιχη που είχε κάνει η Αλίκη Βουγιουκλάκη.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Η πρώτη από τις κοινές δουλειές τους ήταν η κλασική κωμωδία των Τσιφόρου-Βασιλειάδη «Ο Κλέαρχος η Μαρίνα και ο κοντός» η οποία λόγω του ανεπανάληπτου σουξέ θα μεταφερθεί το ίδιο επιτυχημένα και στον κινηματογράφο. Ακολουθούν «Οι γαμπροί της Ευτυχίας», «Οι νεόπλουτοι» και «Η γυναικούλα μας», ενώ κάπου εκεί οι ηθοποιοί τράβηξαν χωριστούς δρόμους, με τον Νίκο Ρίζο πάντως να συνεχίζει και ως θεατρικός επιχειρηματίας την δράση ως μέχρι και το 1990.