ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Θα μελετήσει κάποιος στα Επιτελεία την κατάρρευση του συριακού Στρατού; Ή νομίζουν ότι «Δεν μας αφορά»;
prodeals

Όσκαρ 2022: Οι μεγάλοι νικητές της βραδιάς και όλα όσα συνέβησαν στην 94η τελετή

Ένός λεπτού σιγή για την Ουκρανία

Όσκαρ 2022: Οι μεγάλοι νικητές της βραδιάς και όλα όσα συνέβησαν στην 94η τελετή

Η 94η τελετή των Βραβείων Όσκαρ είναι γεγονός, με τους αστέρες του Χόλιγουντ να επιστρέφουν στο κόκκινο χαλί, διεκδικώντας τα πολυπόθητα χρυσά αγαλματίδια.

Τρία χρόνια μετά την απουσία οικοδεσπότη, η Ακαδημία αποφάσισε φέτος να προσκαλέσει τρεις οικοδέσποινες για να αναπληρώσει το κενό των προηγούμενων τελετών απονομής. Οι ηθοποιοί – κωμικοί Εϊμι Σούμπερ και Γουάντα Σάικς και ηθοποιός Ρετζίνα Χολ παρουσιάζουν τα 94α Όσκαρ.

Το Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου κέρδισε ο Γουίλ Σμιθ για το «King Richard». Συνυποψήφιοι ήταν οι Χαβιέ Μπαρδέμ («Being the Ricardos»), Μπένεντικτ Κάμπερμπατς («Η Εξουσία του Σκύλου»), Άντριου Γκάρφιλντ («Tick, Tick…Boom!») και Ντένζελ Ουάσιγκτον («The Tragedy of Macbeth»).  Ο Σμιθ ενσαρκώνει τον πατέρα-προπονητή των δύο πρωταθλητριών του τένις Σερίνα και Βίνους Γουίλιαμς. «Θέλω να ζητήσω συγγνώμη από την Ακαδημία» του αμερικανικού κινηματογράφου, είπε δακρυσμένος ο ηθοποιός, ο οποίος λίγο νωρίτερα άφησε αποσβολωμένη όλη την αίθουσα ανεβαίνοντας στη σκηνή για να χαστουκίσει τον χιουμορίστα Κρις Ροκ, ο οποίος μόλις είχε πετάξει ένα αστείο για το ξυρισμένο κεφάλι της συζύγου του – η Τζέιντα Πίνκερ Σμιθ έχει αλωπεκίαση –, προκαλώντας του το ξέσπασμα οργής.

https://twitter.com/Zainab4Peace/status/1508284867313811457?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1508284867313811457%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.protothema.gr%2Flife-style%2Farticle%2F1226552%2Foskar-2022%2F

«Η αγάπη σε εξωθεί να κάνεις τρελά πράγματα», προσπάθησε να δικαιολογηθεί ο κ. Σμιθ παραλαμβάνοντας το αγαλματίδιο.

Το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου κέρδισε η Τζέσικα Τσάστεϊν για το «The Eyes of Tammy Faye», με συνυποψήφιες τις Ολίβια Κόλμαν («The Lost Daughter»), Πενέλοπε Κρουζ («Παράλληλες Μητέρες»), Νικόλ Κίντμαν («Being the Ricardos»), Κρίστεν Στιούαρτ («Spencer»).

Η Nεοζηλανδή Τζέιν Κάμπιον έλαβε βραβείο σκηνοθεσίας για την ταινία της «Η εξουσία του σκύλου» κι έγινε έτσι μόλις η τρίτη γυναίκα που έλαβε το χρυσό αγαλματίδιο, έναν χρόνο μόλις μετά την Κλόι Τζάο. Η πρωτοπόρος στη συγκεκριμένη κατηγορία ήταν η Κάθριν Μπίγκελοου, που είχε βραβευτεί για το πολεμικό δράμα The Hurt Locker το 2010. Η Τζέιν Κάμπιον είχε ήδη λάβει το 1994 Όσκαρ πρωτότυπου σεναρίου για τα «Μαθήματα Πιάνου».

Ο Αμερικανός ηθοποιός Τρόι Κότσουρ, κωφός εκ γενετής, έλαβε Όσκαρ Β΄ ανδρικού ρόλου για την ερμηνεία του στο «CODA». Ο 53χρονος καλλιτέχνης θα μείνει στην ιστορία ως ο πρώτος κωφός ηθοποιός που βραβεύτηκε από την αμερικανική ακαδημία κινηματογράφου για την ερμηνεία του, με χιούμορ, αλλά και λεπτότητα και ευαισθησία, στον ρόλο του αφόρητα γκρινιάρη πατέρα, που μολαταύτα λατρεύει την οικογένειά του. Ο Τρόι Κότσουρ, ο οποίος αφιέρωσε τη νίκη του στην «κοινότητα των κωφών και των ανθρώπων με αναπηρία», επευφημήθηκε στη νοηματική από αρκετούς προσκεκλημένους πηγαίνοντας να παραλάβει το αγαλματίδιο.

Η Αμερικανίδα ηθοποιός Αριάνα ΝτεΜπόουζ κέρδισε το Όσκαρ Β’ γυναικείου ρόλου για την ενσάρκωση της Ανίτας στο «Γουέστ Σάιντ Στόρι», στο ριμέικ του Στίβεν Σπίλμπεργκ.

Η ηθοποιός 31 ετών διαδέχθηκε έτσι τη θρυλική Ρίτα Μορένο, που κατάγεται όπως εκείνη από το Πουέρτο Ρίκο και είχε κερδίσει το 1962 το ίδιο βραβείο, στην πρώτη εκδοχή του φιλμ. «Σου είμαι τόσο ευγνώμων, η Ανίτα σου άνοιξε τον δρόμο σε χιλιάδες Ανίτες όπως εγώ», είπε η τριαντάρα στην 90χρονη σταρ, που την επευφημούσε μαζί με το υπόλοιπο κοινό στην αίθουσα. Είχε ήδη εξασφαλίσει Χρυσή Σφαίρα, το βραβείο της ένωσης ηθοποιών και αυτό της βρετανικής ακαδημίας κινηματογράφου για την ερμηνεία της. Η ΝτεΜπόουζ, Αφρολατίνα και ανοικτά ομοφυλόφιλη, δήλωνε τον Νοέμβριο του 2021 «είμαι η Αμερική», «είμαι μέλος σχεδόν κάθε περιθωριοποιημένης κοινότητας» στις ΗΠΑ. Επικράτησε έναντι αρκετών δυνατών υποψηφιοτήτων, αυτής της Κίρστεν Ντανστ στην «Εξουσία του σκύλου», της Όντζουαν Έλις στον «Βασιλιά Ριχάρδο», της Τζούντι Ντεντς στο «Μπέλφαστ» και της Τζέσι Μπάκλεϊ στη «Χαμένη Κόρη».

25491136
Για πρώτη φορά στα χρονικά, το κοινό έχει δικαίωμα ψήφου μέσω Twitter, αφού η Ακαδημία έδωσε την ευκαιρία στους χρήστες της πλατφόρμας, να γίνουν μέρος αυτής της μοναδικής εμπειρίας. Οι εκπλήξεις συνεχίζονται, αφού τρεις τυχεροί που ψήφισαν την αγαπημένη τους ταινία, θα παρακολουθήσουν live την επόμενη λαμπερή τελετή των Όσκαρ, το 2023. Η «πρόσκλησή» τους θα καλύπτει όλα τους τα έξοδα (μεταφορά και διαμονή).Ένός λεπτού σιγή για την Ουκρανία

Κατά τη διάρκεια της 94ης τελετής απονομής των βραβείων της αμερικανικής ακαδημίας κινηματογράφου στο Χόλιγουντ τηρήθηκε ενός λεπτού σιγή σε απότιση φόρου τιμής στην Ουκρανία, όπου εισέβαλε ο στρατός της Ρωσίας την 24η Φεβρουαρίου .

Κατά τη διάρκεια αυτής της σύντομης διακοπής του πάρτι του αμερικανικού κινηματογράφου, στις γιγαντοοθόνες προβάλλονταν μηνύματα που καλούσαν τους θεατές να στείλουν ανθρωπιστική βοήθεια, απαριθμώντας τις ανάγκες των Ουκρανών για βασικά είδη, ανάμεσά τους «τροφή», «ιατρική φροντίδα» και φάρμακα, ή ακόμη για «κουβέρτες». «Σας ζητάμε να βοηθήσετε την Ουκρανία με όποιο τρόπο μπορείτε», ανέφερε άλλο μήνυμα.

Ακολουθεί η αναλυτική λίστα των βραβείων

(συνεχής ενημέρωση)

Α’ Ανδρικός ρόλος
Νικητής: Γουιλ Σμιθ – «King Richard»
Χαβιέρ Μπαρδέμ – «Being the Ricardos»
Μπένεντικτ Κάμπερμπατς – «Η Εξουσία του Σκύλου»
Αντριου Γκάρφιλντ – «Tick Tick… Boom!»
Ντένζελ Γουάσινγκτον – «The Tragedy of Macbeth»

Σκηνοθεσία
Νικήτρια: Τζέιν Κάμπιον – Εξουσία του Σκύλου»

Κένεθ Μπράνα – «Belfast»
Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι – «Drive my Car»
Πολ Τόμας Αντερσον- «Πίτσα Γλυκόριζα»
Στίβεν Σπίλμπεργκ – «West Side Story»

Πρωτότυπο Σενάριο
Nικητής: Belfast
Μην Κοιτάτε Πάνω
King Richard
Πίτσα Γλυκόριζα
The Worst Person in the World

B’ Γυναικείος Ρόλος
Νικήτρια: Αριάνα Ντε Μπόζι για το «West Side Story»
Τζέσι Μπάκλει για το «The Lost Daughter»
Τζούντι Ντεντς για το «Belfast»
Κρίστεν Ντανστ για την «Εξουσία του Σκύλου»
Αουνζάνιου Ελις για το «King Richard»

25494540


Β’ Ανδρικός Ρόλος
Νικητής: Τρόι Κάτσερ για το «Coda»
Κιάραν Χάιντς για το «Belfast
Τζέσε Πλέμονς για την «Εξουσία του Σκύλου»
Τζ, Κ. Σίμονς για το «Being the Ricardos»
Κόντι Σμιτ ΜακΦι για την «Εξουσία του Σκύλου»

Διεθνής Ταινία
Νικητής: Drive My Car (Ιαπωνία)
Flee (Δανία)
The Hand of God (Ιταλία)
Lunana: A Yak in the Classroom (Μπουτάν)
The Worst Person in the World (Νορβηγία)

Το τρίωρο φιλμ «Drive my Car» του Iάπωνα σκηνοθέτη Ριουσούκε Χαμαγκούτσι κέρδισε το Όσκαρ καλύτερης διεθνούς ταινίας.

Εμπνευσμένο από τρεις νουβέλες του συγγραφέα Χαρούκι Μουρακάμι για τους «άνδρες χωρίς γυναίκες», το φιλμ αφηγείται την ιστορία ενός ηθοποιού και θεατρικού σκηνοθέτη τον οποίο στοιχειώνει η απώλεια της γυναίκας του.

Το «Drive my car» επιβλήθηκε άλλων τεσσάρων ταινιών που συμμετείχαν με τα χρώματα του Μπουτάν, της Δανίας, της Ιταλίας και της Νορβηγίας.

Ηχος
Νικητής: Dune
Belfast
No Time to Die
Η Εξουσία του Σκύλου
West Side Story

Φωτογραφία
Νικητής: Γκρεγκ Φρέιζερ για το «Dune»
Νταν Λαόυστσεν για το «Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών»
Αρι Βέγκνερ για την «Εξουσία του Σκύλου»
Μπρούνο Ντελμπονέλ για το «The Tragedy of Macbeth»
Γιάνους Καμίνσκι για το «West Side Story»

Ντοκιμαντέρ – Μικρού Μήκους
Νικητής: The Queen of Basketball
Audible
Lead me Home
Three Songs for Benazir
When We Were Bullies

Οπτικά Εφέ
Νικητής: Dune
Free Guy
No Time to Die
Ο Shang-Chi και ο Θρύλος των Δέκα Δαχτυλιδιών
Spider-Man No Way Home

Ταινία Κινουμένων Σχεδίων
Νικητής: Ενκάντο / Ενας Κόσμος Μαγικός
Flee
Λούκα
Οι Μίτσες και η Εξέγερση των Μηχανών
Η Ράια και ο Τελευταίος Δράκος

Τα στούντιο Ντίσνεϊ εξασφάλισαν χθες Κυριακή το Όσκαρ καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων, με το «Ενκάντο, ένας κόσμος μαγικός», φιλμ που έχει σκηνικό την Κολομβία και αναφορές στον πολιτισμό και τις παραδόσεις της.

Το «Ενκάντο» αφηγείται τις περιπέτειες μιας συνηθισμένης έφηβης, της Μιραμπέλ, παιδιού οικογένειας κάθε μέλος της οποίας έχει μαγικές δυνάμεις, στην καρδιά των βουνών της Κολομβίας. Επικράτησε έναντι μιας επικής περιπέτειας, επίσης των στούντιο Ντίσνεϊ, του «Η Ράια και ο τελευταίος δράκος», της δραματικής ταινίας «Flee», του «Luca» της εταιρείας Πίξαρ (θυγατρική της Ντίσνεϊ) και του φιλμ «Οι Μίτσελ και η εξέγερση των μηχανών», σε σκηνοθεσία του Μάικ Ριάντα.


Μικρού Μήκους Ταινία – Animation

Νικητής: The Windshield Wiper
Affairs of the Art
Bestia
Boxballet
Robin Robin

Κοστούμια
Νικητής: Cruella
Cyrano
Dune
Nightmare Alley
West Side Story

Διασκευασμένο Σενάριο
Νικητής: CODA
Drive my Car
Dune
The Lost Daughter
Η Εξουσία του Σκύλου

«Θέλω να ευχαριστήσω όλους τους συνεργάτες μου στην κοινότητα των κωφών, στην κοινότητα CODA, που είναι οι δάσκαλοί μου», είπε η  σεναριογράφος και τη σκηνοθέτρια της δραματικής ταινίας CODA, Σιάν Χέντερ, που παρέλαβε το βραβείο.


Μοντάζ
Νικητής: Dune
Μην Κοιτάτε Πάνω
King Richard
Η Εξουσία του Σκύλου
Tick Tick… Boom!

Ντοκιμαντέρ Μεγάλου Μήκους
Νικητής: Summer of Soul
Ascension
Attica
Flee
Riding with Fire

Το φιλμ «Summer of Soul»του μουσικού της χιπ-χοπ Αμίρ «Questlove» Τόμσον, με θέμα την αξιομνημόνευτη αν και ξεχασμένη από πολλούς συναυλία στο Χάρλεμ το 1969, που είχε αποκληθεί «το μαύρο Γούντστοκ», έλαβε το Όσκαρ καλύτερου ντοκιμαντέρ.

Ήδη πολυβραβευμένη αφότου κυκλοφόρησε, ειδικά στο φεστιβάλ Σάντανς του 2021 (βραβείο κριτικής επιτροπής, βραβείο κοινού), η θεαματική και γεμάτη ενέργεια ταινία κέρδισε το «Flee», ντοκιμαντέρ κινουμένων σχεδίων για την πορεία Aφγανού πρόσφυγα.

Κομμώσεις
Νικητής: The Eyes of Tammy Faye

Μακιγιάζ
Νικητής: Κρουέλα

Σκηνικά
Νικητής: Dune
The Tragedy of Macbeth
West Side Story
Το Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών
Η Εξουσία του Σκύλου

Καλύτερο Τραγούδι
Νικητής: “No Time to Die” (“No Time to Die”), Billie Eilish, Finneas O’Connell
“Be Alive” (“King Richard”), Beyoncé Knowles-Carter, Dixson
“Dos Oruguitas” (“Encanto”), Lin-Manuel Miranda
“Down to Joy” (“Belfast”), Van Morrison
“Somehow You Do” (“Four Good Days”), Diane Warren

Βραβεία που εκκρεμούν

Καλύτερη Ταινία
Belfast
CODA
Μην Κοιτάτε Πάνω
Drive my Car
Dune
King Richard
Πίτσα Γλυκόριζα
Το Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών
Η Εξουσία του Σκύλου
West Side Story

Α’ Γυναικείος Ρόλος
Τζέσικα Τσαστέιν – «The Eyes of Tammy Faye»
Ολίβια Κόλμαν – «The Lost Daughter»
Πενέλοπε Κρουζ – «Παράλληλες Μητέρες»
Νικόλ Κίντμαν – «Being the Ricardos»
Κρίστεν Στιούαρτ – «Spencer»
The Lost Daughter | Official Trailer | Netflix

Μουσική
Μην Κοιτάτε Πάνω
Dune
Encanto
Παράλληλες Μητέρες
Η Εξουσία του Σκύλου

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Μικρού Μήκους Ταινία – Live Action
Ala Kachuu – Take and Run
The Dress
The Long Goodbye
On My Mind
Please Hold

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.