Ο Θανάσης Βέγγος είναι ένας από τους πιο αγαπημένους Έλληνες ηθοποιούς, ο οποίος είναι γνωστός για την αυθεντικότητά του.
Αυτό που ξεχώρισε τον Θ.Βέγγο και τον καθιέρωσε στις καρδιές του κόσμου ως «τον καλό μας άνθρωπο» ήταν η γνησιότητά του.
Είναι γνωστό ότι στις ταινίες του ο Θ.Βέγγος είχε δυο απαράβατους κανόνες: Πρώτον ότι δεν έδινε ποτέ φιλιά με συμπρωταγωνίστριες (θεωρώντας ότι θα ήταν ασέβεια κάτι τέτοιο για τη λατρεμένη σύζυγό του, Μίνα). Και δεύτερον ότι δεν δεχόταν ντουμπλάζ. Ακόμα και τις πιο δύσκολες σκηνές ήθελε να τις παίζει ο ίδιος. Μπροστά στην επιθυμία του για απόλυτο ρεαλισμό δεν λογάριαζε καν την πιθανότητα ατυχήματος ή κάποιου τραυματισμού.
Στις ταινίες του λοιπόν τον έχουμε δει να πέφτει, να τρακάρει, να γκρεμοτσακίζεται. Να δέχεται λαβές και χτυπήματα καράτε, να βουτάει σε παγωμένα νερά ή να προσπαθεί να πιάσει μεγάλα κομμάτια πάγου.
Το αποκορύφωμα ωστόσο της τρέλας και της πρωτοφανούς άγνοιας κινδύνου του Θ.Βέγγου ήταν στον «Παπατρέχα»: Την επική ταινία του 1966. Έχει γράψει ιστορία λοιπόν το περιστατικό με την τζαμαρία: Η σκηνή όπου ο αεικίνητος θυρωρός (στην προσπάθεια να εξυπηρετήσει τους ενοίκους με κάθε τρόπο και να εξοικονομήσει λεφτά για να παντρέψει τις έξι αδερφές του) περνάει μέσα από μια γυάλινη πόρτα!
Χαρακτηριστικό είναι ότι τη συγκεκριμένη σκηνή την είχε προτείνει ο ίδιος ο Θ.Βέγγος επειδή του είχε τύχει και στην πραγματική του ζωή. Και ότι κανένας από τους ανθρώπους της παραγωγής δεν πίστευε ότι θα το κάνει, μέχρι που τον είδαν έκπληκτοι να διαλύει το τζάμι (πάχους 4 χιλιοστών) με το κούτελο και να τη γλιτώνει με μια μόνο γρατζουνιά! Έχει εξιστορήσει ενδεικτικά ο Τάκης Γκιόκας:
«Ακόμα θυμάμαι ότι στα γυρίσματα ο Βέγγος πρέπει να περάσει από την τζαμαρία. Πρωί-πρωί λοιπόν, εμείς όλοι με την τσίμπλα στο μάτι και ο Βέγγος χωρίς δεύτερη σκέψη φωνάζει: “Έλα, έλα, ανάψτε προβολείς, πάμε, πάμε, παιδιά!”. Ανάβουν οι προβολείς και χωρίς δεύτερη κουβέντα περνάει μέσα από την τζαμαρία σε χρόνο ρεκόρ! Κι εμείς να έχουμε μείνει κάγκελο! Γλυκός και τολμηρός άνθρωπος ο Βέγγος, πραγματικός κασκαντέρ»!
Παρόλο που θα πίστευε όμως κανείς ότι αυτή ήταν η πιο επικίνδυνη σκηνή του Θ.Βέγγου, κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Γιατί έχει πρωταγωνιστήσει σε ακόμα πιο παράτολμη και μάλιστα στην ίδια ταινία. Στο φινάλε με την Ταϋγέτη Μπασούρη!
Η περιβόητη θεία λοιπόν ανακαλύπτει από την εφημερίδα πώς ο Πολύδωρος παντρεύεται. Και θεωρώντας ότι ο ανιψιός παραιτήθηκε από την προσπάθεια να παντρέψει κι εκείνη μετά τις έξι αδερφές του, απειλεί ν’ αυτοκτονήσει. Είναι τόσο έξαλλη που δεν μεταπείθει ούτε η μνημειώδης προτροπή «θεία μην πάρεις παραθείο, θα σου βρω κι εσένα θείο».
Κι όταν πια ο Πολύδωρος την καταδιώκει ως την ταράτσα, έρχεται η σκηνή όπου στον βωμό του ρεαλισμού θα μπορούσε να έχει θυσιαστεί κυριολεκτικά ο Θ.Βέγγος! Διότι στην προσπάθεια να εμποδίσει την αυτοκτονία της θείας κρεμιέται με το σχοινί της μπουγάδας από το μπαλκόνι. Και χωρίς να υπάρχει από κάτω έστω ένα στρώμα προστασίας, βρίσκεται να αιωρείται στο κενό από ύψος 50 μέτρων!
Ήταν τόσο παράτολμο το εγχείρημα, που ο ίδιος ο Βέγγος έχει παραδεχθεί σε συνέντευξη του ότι κινδύνεψε η ζωή του.
Τη στιγμή λοιπόν που ζητούσε βοήθεια από το διπλανό παράθυρο, αντί για την… κυρία Χασάμπεη, φέρεται να βγήκε ο βοηθός σκηνοθέτη. Και σύμφωνα με τον σχετικό θρύλο, ακολούθησε ο εξής διάλογος:
-Κύριε Θανάση, πήρε η Kodak και δεν μας δίνει, λέει, άλλο φιλμ μέχρι να τους ξοφλήσουμε…
-Τώρα βρήκες να μου το πεις, αντίχριστε!