Ο Έλληνας βιολονίστας, διευθυντής ορχήστρας και προσφάτως Ακαδημαϊκός Λεωνίδας Καβάκος γνωστοποίησε, με έμφανή ενόχληση, την αρνητική απάντηση που εισέπραξε από την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών και την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ στην πρόταση που τούς έκανε να συμμετάσχουν στην δήθεν αντιπολεμική συναυλία.
Στόχος της συναυλίας ήταν -υποτίθεται- να συγκεντρωθούν χρήματα για την ανοικοδόμηση του κατεστραμμένου από τα πολεμικά πυρά μαιευτηρίου της Μαριούπολης.
Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο ίδιος σε συνεντεύξεις του και επανέλαβε σε συνομιλία που είχε στο Facebook, ρώτησε και τις δύο ορχήστρες αν θα ήταν δυνατόν να συμμετάσχουν στη συναυλία χωρίς να διαταραχτεί ο ήδη υπάρχων προγραμματισμός τους και αρχικά τον διαβεβαίωσαν ότι ήταν εφικτό. Στην συνέχεια, ωστόσο, το κλίμα άλλαξε και ανακοινώθηκε στον καλλιτέχνη η απόφασή τους να μην λάβουν μέρος τελικά στην μουσική αυτή βραδιά.
Όσο για τους λόγους που επικαλέστηκαν για την άρνησή τους, ο ίδιος τούς χαρακτήρισε «προσχηματικούς» και «απαράδεκτους» ενώ εμφανίστηκε πεπεισμένος πως η πραγματική αιτία ήταν ο επίσημος τίτλος της συναυλίας ο οποίος αναφέρει, εύλογα, πως πρόκειται για συναυλία υπέρ της Ουκρανίας.
Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, διά στόματος του Προέδρου του σωματείου των μουσικών της, κ. Μιχάλη Ραμμού, τόνισε:
«Η πρόταση για τη συναυλία με τον κ. Καβάκο κατατέθηκε στην διοίκηση της ΚΟΑ στις 21 Μαρτίου. Στις 24 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε γενική συνέλευση, όπως προβλέπεται από το νόμο για τις έκτακτες συναυλίες. Το αποτέλεσμα της γενικής συνέλευσης, η οποία πραγματοποιήθηκε σε πολύ καλό κλίμα και ακούστηκαν όλες οι απόψεις, ήταν οριακά αρνητικό. Αυτό που προβλημάτισε κατά κύριο λόγο ήταν ο τίτλος της συναυλίας «Αντιπολεμική συναυλία υπέρ της Ουκρανίας». Η πλειοψηφία θεώρησε ότι μέσα από αυτόν τον τίτλο η εκδήλωση αποκτά πολιτικό χαρακτήρα. Δεν είχαμε διαφωνία να δοθούν τα χρήματα που θα συγκεντρωθούν για την ανοικοδόμηση του μαιευτηρίου της Μαριούπολης παρότι προτάθηκαν και κάποιες εναλλακτικές. Κάνουμε φιλανθρωπικές συναυλίες ως ορχήστρα πολλά χρόνια τώρα αλλά από τη στιγμή που πλέον πολιτικοποιούνται τα πάντα είναι λογικό να υπάρχουν αμφιβολίες και δεύτερες σκέψεις. Άλλωστε η ορχήστρα είναι μια μικρογραφία της κοινωνίας».