Η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη τόνισε ότι «Δεν τίθεται θέμα ούτε μίσθωσης, ούτε δανείου για τα Γλυπτά του Παρθενώνα» διαχωρίζοντας με αυτόν τον τρόπο το μακροχρόνιο αίτημα της επανένωσης των βίαια αποσπασμένων αριστουργημάτων του Φειδία με το μνημείο από τα οκτώ αγγεία που ήρθαν από το Βρετανικό Μουσείο ως δάνειο για τις ανάγκες τις νέας έκθεσης του Μουσείου της Ακρόπολης.

«Τα Γλυπτά του Παρθενώνα εκλάπησαν από τον Έλγιν, κακοποιήθηκαν, βανδαλίστηκαν, πριονίστηκαν για να βρεθούν στην Αγγλία. Αλλά και όταν πήγαν στο Βρετανικό Μουσείο κακοποιήθηκαν και εξακολούθησε μια συμπεριφορά, όχι ιδιαίτερα προστατευτική γι’ αυτά» δήλωσε η υπουργός από βήμα της Βουλής, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Επικρατείας της Πλεύσης Ελευθερίας, Αλέξανδρου Καζαμία.

Εξήγησε επίσης πως η Yδρία του Μειδία, την οποία δάνεισε το Βρετανικό Μουσείο προς έκθεση στο Μουσείο της Ακρόπολης, μαζί με άλλα αρχαία αντικείμενα, αποκτήθηκε το 1772 και δεν αμφισβητείται η ιδιοκτησία της από την ελληνική πλευρά. Γεγονός που δεν ισχύει, σε καμία περίπτωση, για τα Γλυπτά του Παρθενώνα για τα οποία, όπως υπογράμμισε, «δεν μπορούμε να δεχθούμε ούτε κυριότητα, ούτε κατοχή, ούτε νομή από το Βρετανικό Μουσείο».

Πρόσθεσε δε πως έχει γίνει σημαντική πρόοδος στο θέμα αυτό αναφέροντας τον ιδιαίτερα θετικό αντίκτυπο που είχαν για το ελληνικό αίτημα οι πρόσφατοι επαναπατρισμοί θραυσμάτων του Παρθενώνα από ξένες χώρες αλλά και οι αποκαλύψεις για τις κλοπές που έγιναν στο Βρετανικό Μουσείο γεγονός που θέτει υπό αμφισβήτηση την ασφάλεια που ισχυρίζεται πως παρέχει στους ελληνικούς θησαυρούς.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Επιπλέον, η υπουργός πολιτισμού σημείωσε πως ο επαναπατρισμός των Γλυπτών απαιτείται, πρώτα και πάνω απ’ όλα, από το ίδιο το μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς: «Την επανένωση την απαιτεί το ίδιο το μνημείο. Ο Παρθενώνας είναι σήμερα χάσκον και ακρωτηριασμένο μνημείο, που το ίδιο απαιτεί την επανένωση των αρχιτεκτονικών Γλυπτών του. Θυμίζω, ότι δεν έχουμε απλώς ιστάμενα Γλυπτά που ήταν κάπου πέριξ του Παρθενώνα. Είναι αναπόσπαστα τμήματα του ίδιου του μνημείου, ενός σύνθετου αρχιτεκτονήματος και ενός μοναδικού καλλιτεχνικού δημιουργήματος και συναποτελούν ενιαία και αδιαίρετη αισθητική, νοηματική και συμβολική ενότητα».