Ο μηχανισμός των Αντικυθήρων. Η περιοχή 51. Προφανέστατα, το τέρας του Λόχνες. Και, φυσικά, αυτό: ποιος είναι στην πραγματικότητα ο Αρκάς; Αυτά (θα μπορούσαν να) είναι τα 4 μεγαλύτερα μυστήρια στην ιστορία της ανθρωπότητας.
Κι αν για τα 3 πρώτα το ενδιαφέρον ακολουθεί πορεία αντίστοιχη της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ τα τελευταία χρόνια (φθίνει, δηλαδή, σε βαθμό κακουργήματος), αυτό για την πραγματική ταυτότητα του Αρκά αυξάνεται ολοένα και περισσότερο.
Και, μεταξύ μας, είναι απολύτως κατανοητό η περιέργεια να «τρώει» τους πάντες. Βλέπετε, ο Αρκάς είναι μια μοναδική περίπτωση καλλιτέχνη για τα ελληνικά δεδομένα- παρά τις όποιες «φωνές» υπάρχουν εσχάτως για την περίπτωσή του.
Έχοντας σκάσει σα δημιουργικός κομήτης πριν από 30+ χρόνια στην ελληνική πραγματικότητα με τον υπέροχο «Κόκορα» στο περιοδικό «Βαβέλ» και με την πορεία του ν’ ακολουθεί αυστηρά ανοδική πορεία αγγίζοντας, τουλάχιστον κατά την προσωπική γνώμη του γράφοντος, την τελειότητα με την «Ζωή μετά», ο ξεχωριστός αυτός ευθυμογράφος απείχε κατά συνείδηση από τα φώτα της δημοσιότητας και ουδέποτε- παρά τις αδιάλειπτες πιέσεις- αποκάλυψε το ποιος πραγματικά είναι.
Κατά καιρούς του αποδόθηκαν διάφορα ονόματα (ή, καλύτερα, ψευδώνυμα), τα οποία υποτίθεται πως ήταν τα «κανονικά» του: Αντώνης Ευδαίμων, Γεράσιμος Σπανοδημήτρης και, το… επικρατέστερο όλων, Άρης Καστρινός (ΑΡ-ΚΑΣ)- ονόματα τα οποία ουδέποτε «δικαιώθηκαν» στη μάχη για την αποκάλυψη του διασημότερου Έλληνα σκιτσογράφου.
Παρά την «αρραγή» μυστικοπάθεια, ωστόσο, αυτό που μπορεί να πει κανείς μετά βεβαιότητας για τον Αρκά είναι πως πρόκειται αδιαμφισβήτητα για άντρα καλλιτέχνη, Έλληνα (παρά τις αρχικές εικασίες πως απλά μεταφράζονται στα ελληνικά τα έργα ενός Ιταλού δημιουργού), ο οποίος ζει μόνιμα στη χώρα μας και ηλικιακά κυμαίνεται μεταξύ 55-65 ετών.
Εντάξει, ναι: δεν είναι ακριβώς… κατατοπιστικά τα όσα γνωρίζουμε γι’ αυτόν, όμως είναι ελαφρώς περισσότερα από το τίποτα, μιας και δεν υπάρχει ούτε μία «έγκυρη» φωτογραφία του. Ωστόσο…
Ωστόσο, αυτό που ελάχιστοι έχουν καταλάβει, είναι πως ο Αρκάς έχει αποκαλύψει ο ίδιος τον εαυτό του, εδώ και πάρα πολλά χρόνια.
Πότε συνέβη αυτό;
Πίσω στο μακρινό 1982- και με τον «Κόκορα» να γίνεται viral μέχρι να λαλήσει κανείς «κικιρίκου!»- οι αναγνώστες του «Βαβέλ» ζητούσαν μετ’ επιτάσεως να μάθουν ποιος είναι ο άντρας που κρύβεται πίσω από το προσωνύμιο.
Τότε, οι άνθρωποι του περιοδικού… λύγισαν και ζήτησαν από τον ίδιο να σχεδιάσει τον εαυτό του. Έτσι, σ’ ένα από τα επόμενα τεύχη κυκλοφόρησε ένα σκίτσο το οποίο απεικόνιζε έναν γενειοφόρο άνδρα, που εικάζεται πως είναι πράγματι ο μεγάλος δημιουργός.
Μάλιστα, υπήρχε το ακόλουθο σχόλιο: «Πολλοί αναγνώστες μας ζήτησαν επίμονα μια παρουσίαση του Αρκά, πιστεύοντας πως μετά από ένα χρόνο και ένα μήνα ζωής στις σελίδες της βαβέλ είναι καιρός να γίνουν οι συστάσεις.
Εμείς πιστεύουμε πως το αίτημα είναι λογικό και δίκαιο. Όμως ο Αρκάς είναι τύπος εξαιρετικά συνεσταλμένος για να δεχτεί οποιαδήποτε προβολή του. Χρειάστηκε ιδιαίτερη επιμονή για να υπερνικήσουμε αυτή την έμφυτη σεμνότητά του και ιδού το αποτέλεσμα».
Γι’ αυτό, κυρίες και κύριοι, ας προχωρήσουμε στις συστάσεις: παιδιά, ο Αρκάς- Αρκά, τα παιδιά…: