Για τη διαχρονική πολιτικοποίηση της Eurovision και τις απειλές που δέχθηκε η ελληνική συμμετοχή το 1976 όταν η Ελλάδα κατέβηκε στον διαγωνισμό με ένα τραγούδι για την τουρκική εισβολή στην Κύπρο μίλησε στη Lifo η τραγουδίστρια Μαρίζα Κωχ.
Στη συνέντευξη που παραχώρησε ανέφερε μεταξύ άλλων ότι το τραγούδι της Ελλάδας που μιλούσε για την τουρκική εισβολή δέχθηκε σφοδρές επικρίσεις, ενώ δεν έλειψαν οι απειλές ακόμα και κατά της ζωής της.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει στη Lifo,
«το 1976 μου τηλεφωνεί ο Χατζιδάκις. «Πάρε ένα λαούτο και φύγε για Χάγη στη Γιουροβίζιον. Μέχρι το πρωί θέλω να μου ‘χεις ένα τραγούδι για την τουρκική εισβολή στην Κύπρο».
Αυτό έγινε στις 10 το βράδυ κι ήθελε το κομμάτι μέχρι τις 10 το άλλο πρωί. Όλη νύχτα απ’ το τηλέφωνο με τον Μιχάλη Φωτιάδη στη Θεσσαλονίκη γράψαμε τους στίχους στο «Παναγιά μου – Παναγιά μου».
Βγήκε μοιρολόι, όπως το ήθελε ο Χατζιδάκις, ενορχηστρωμένο από τον Μάικ Ροζάκη. Στην Χάγη ξεκίνησαν πορείες διαμαρτυρίας από τους Τούρκους σε όλες τις γειτονικές χώρες της Ευρώπης κατά της ελληνικής συμμετοχής.
Όταν παίχτηκε το κομμάτι μας, η τουρκική τηλεόραση έριξε χορό της κοιλιάς!. Προηγουμένως με έπιασαν οι διοργανωτές και μου είπαν να μη βγω γιατί σύμφωνα με πληροφορίες υπήρχε ελεύθερος σκοπευτής μέσα στην αίθουσα και κινδύνευε η ζωή μου.
Βγήκα με υπογραφή, δηλαδή ότι τραγουδώ με δική μου ευθύνη. Δεν γινόταν να κάνω πίσω, το μήνυμα έπρεπε να το πάρει ολόκληρη η Ευρώπη. Θυμάμαι ότι η Αγγλία μας έδωσε μηδέν, ενώ η Γαλλία δεκάρι, εν ολίγοις οι χώρες πήραν ξεκάθαρη πολιτική θέση», είπε η Μαρίζα Κωχ.